Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1360 hozzászólás Oldal: 53 / 91
Előző 1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 91 Következő
Sziasztok Fórumozók!Segitséget kérek 8lovas briggs motorom javításához.A kipufogó szelep üléke kilazult a blokkból .Kérdésem:milyen ragasztóval lehet vissza rögzíteni,amely a 0,5mm hézagot is kitölti.Köszi a válaszokat.
Szia!

Ez megfelelőnek tűnik:

http://www.szerszamok-webaruhaz.hu/tartalom/devcon_magnum_epoxy_steel_ket_komponensu_epoxy_ragaszto_gyurma_rez_acel_alu_fa_muanyag_uveg

magnum.jpg
magnum.jpg (21.65 KiB) Megtekintve 8284 alkalommal.

A kipufogószelep miatt csak magas hőállóságú ragasztó használható.
Sziasztok!

Van esetleg valakinek Maruyama MS100E típusú permetezőhöz használati utasítása és esetleg robbantott ábra a szivattyú egységről?

Köszönöm a segítséget!
Üdv segítséget szeretnék kérni kaptam egy 12 lóerős briggs and stratton motort ami elvileg hibás volt szét szedtem rendeltem bele hajtókart de bizonytalan vagyok a főtengelyen mennyit mozoghat a hajtókar? előre is köszönöm a segítséget
Sziasztok.

Azt szeretném megkérdezni, hogy a féktisztító spray árt a karburátorban levő membránoknak?

Egy kétütemű fűkaszám karburátorát szedtem szét egy youtube video segítségével és féktisztítóval fújtam meg, de adtam mindennek, nem csak a fémes részeknek.

Végig olvastam e fórumot és valaki azt írta, hogy a karburátor tisztító árt, leszedi még a festéket is...
A féktisztító és a karburátor tisztító ugyanaz ilyen szempontból?

Amúgy a gép jó lett, most már nem fullad gázhúzásakor, csak el tettem már télire és most nyugtalanít, hogy majd tavasszal mikor előveszem kezdhetek membráncserével...?

A segítséget előre is köszönöm.
Üdv!
Nem hiszem, hogy ártana neki, főleg mert már megjárattad a gépet a tisztítás után.
Erőteljes zsír és koszoldó spray, de a fékben is vannak gumialkatrészek, ha azt tönkretenné, életveszélyes lenne. Hamar elpárolog kifújás után, amit addig nem mart meg, utána már nem tudja, mert nincs jelen. :wink:
Teljesen igazad van Plaszlo, ma vettem még 1 ilyen féktisztítót és ez van rajta:
"Gyorsan szárad és maradék nélkül elpárolog. Acetontól mentes - így gumi, műanyag és fényezett felületekkel szemben semlegesen viselkedik." :)
Ezt nem olvastam el sajnos az előzőnél...

Viszont szeretnék még mindig kérdezni...

Ilyen karburátor van a gépemen
http://www.sinoruixing.com/en/proshow.asp?id=316&cla=1,&leid=1&fpx=385

1 rugós csavar van rajta amit én még anno mikor fulladozva működött (el)tekergettem anélkül, hogy tisztában lettem volna azzal mit is csinálok. Bár nagyon mégsem tekerhettem el mert a szivatót picit ráadva lehetett a géppel dolgozni.

Ha minden igaz ez 1 melléklevegő állító csavar? Lehet ezen megint állítanom kell majd tavasszal, most hogy ki lett takarítva a karburátor.
Az lenne a kérdésem, hogy hogyan kell ezt állítani?

Keresgettem azért a neten és motorral kapcsolatban találtam 1 cikket, a vége fele ír a beállításról
http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/132

Nem tudom ez mennyire igaz az én fűkasza karburátoromra? Lehet-e ebből a cikkből kiindulni a beállítást illetően? Teljesen, részben vagy...?

Vagy van még az RK-02-es rotakapám gépkönyvében ilyesmiről írva, csak az 4 ütemű Briggs motor...
Kép

Köszönöm.
Üdv!
Keverékállító csavar lesz. Ha nagyon elállítottad, tekerd be ütközésig , majd tekerd vissza kb. 1,5 fordulatot. Általában ez szokott lenni egy olyan alapállapot, amikor a gépnek működnie kell, ha nem is tökéletesen, de innen állítható tovább finoman.
A régi kétütemű motorok úszós porlasztója és a négyütemű kapagépé is más felépítésű, mint a tiéd. Az elv azonos, a kivitelben van eltérés. A fűkaszán és láncfűrészeken olyan porlasztók vannak, amik többféle helyzetben is képesek működni, míg egy fűnyírógépé, vagy motorkerékpáré nem.
Szia.

- A keverékállító csavar is a (mellék)levegő mennyiségét szabályozza, nem? Vagy magát a keverék mennyiségét? Mert hogy itt már eleve keverék az üzemanyag.
- Illetve a 1,5 fordulat az 180+90fok vagy 360+180fok? :D
(az elsőre tippelnék de inkább megkérdem...)

Leírnám akkor én hogy gondolnám:
1.(a motorkerékpáros cikk alapján)
-Ahogy mondtad csavar be tökig majd ki 1,5 fordulat
-Beindítom a gépet
-Ha nem indulna még tekerek ki 1/4-et ezen keverékállító csavaron és/vagy az alapjáratot állító csavart tekerem bentebb?
-Hagyom felmelegedni
-Állítok 1 stabil alapjáratot(alapjárat állító csavarral)
-Tekerem kifele a keverékállító csavart negyed fordulatonként amíg emelkedik a fordulat
-Amikor már nem emelkedik a fordulat a keverékállító csavar marad ebben a helyzetében és hozzá igazítom(visszább veszem) az alapjáratot és kész
-Próbaüzem és ha kell pici dúsítás (befele a keverékállító csavaron picit) vagy szegényítés

2.
Az első négy pont ugyanaz, de a finomállítás csak annyi mint az RK könyvében, hogy tekerek befele addig míg egyenetlenül nem jár aztán tekerek kifele míg szintén egyenetlenül nem jár és a két szélső helyzet közé állítom ezt a keverék állító csavart. Aztán alapjárat állítás.

Melyik verzió inkább a jó? Én az elsőre tippelnék.
Ahol vannak kérdőjeleim nagyon megköszönném ha tudnál segíteni.
Mégis inkább a 360+180 fok lehet a jó, a cikk is teljes fordulatot ír, így akkor 1 kör + 1 fél, talán...
Mind1 nem értetlenkedek tovább ez ügyben. Szerintem ennyi elméleti tudás birtokában most már meg fogom tudni ezt csinálni, ha kell.

De nem én lennék ha nem kérdeznék. :?
1 sprint 375 B&S fűnyírón erősen gondolkodom főtengely szimering cserében. Alul csöpög az olaj belőle. Csak tartok kissé ettől a művelettől. Olvastam itt korábban, h széteshet a vezérlés...
Mire kell figyelni egy ilyen munka során úgy általában? Főleg, hogy egyben maradjon a vezérlés, ha lehet persze.
Kell-e valami speciális szerszám ehhez, lehúzó vagy ilyesmi?
Esetleg lehet egy ilyen szimeringet szétszedés nélkül is kicserélni(mint pl. a sokat emlegetett RK hajtóműben)?
Üdv!
A 1,5 fordulat értelemszerűen 1 egész és egy fél fordulat, tudományosabban 360°+ 180° fok vagy ha úgy tetszik 540°. :wink:
Ha ezzel az állítással beindul a motor, akkor be kell melegíteni, majd a csavart úgy beállítani, hogy azonnal vegye a gázt, ne fulladozzon, de teljes fordulaton is szépen, dadogás nélkül pörögjön. Utána az alapjáratot állítsd be, majd ellenőrizd le még egyszer.

A főtengelyszimering cseréhez le kell szerelni az alaplapot, mivel alulról nem tudod kiszedni a rossz szimeringet. a motort fejre állítva szereld szét (előtte benzin, olaj leereszt). A széthúzásnál kell vigyázni, hogy a vezérműtengelyt ne emelje ki a helyéről a dekni. Óvatosan, finoman lehúzni, esetleg ha már van akkora rés, csavarhúzóval benyúlva szorítsd le a vezérműtengelyt, hogy ne tudjon kiemelkedni a helyéről. Ha ez sikerült, akkor is érdemes lefényképezni a helyzetét, összeforgatva a főtengelyen és vezérműtengelyen lévő jelöléseket.
Speckó szerszám csak annyiban szükséges, hogy valószínűleg nem európai metrikus kulcsok kellenek hozzá, hanem inch méretezésűek.
Köszöntem. 8)
Sziasztok!
Szintén Briggs 3,5 motorral kapcsolatban kérnék én is segítséget. Az előzmény: Kapálásnál egy félóra pihenő után indítanám a gépet, de semmi kompresszió. Többszöri próbálkozás, majd szétszedés. Közben kapom a tanácsokat: Szelep beszorult, gyűrűtörés, stb. Hengerfej le. Koksz-takarítás. Szelepek kivétele, takarítás polírral. Na, ha már itt tartok, megnézem a gyűrűket. Forgattyús ház megbontva. Rossz helyzetben kiesett a vezérmű tengely, így nem tudtam megjegyezni a helyzetet. Kiestek a szelepemelők is. Itt megtorpantam, lemondtam a dugattyú kivételétől, összeraktam. Internetes videók alapján rájöttem a főtengely fogaskerekén, valamint a vezérműtengely fogaskerekén van egy-egy pont. Ezeket összeforgatva raktam össze. A szelepemelőket találomra raktam vissza. Összerakás után próba. S itt kezdődik a problémám. Normál esetben a behúzó zsinórt aránylag könnyedén lehet rántani. Most nagyon-nagyon nehéz. Mintha nem menne el a nyomás. Gyertya kivéve, simán lehet forgatni. Szelepek megfelelő dugattyú állásban nyitnak. Újra szét a forgattyús ház, a vezérlés helyzete leellenőrizve. Újra összerakva, ugyan az. Nehéz rántani. A kipufogó nincs felrakva! Megjegyzésként: A vezérmű tengely fogaskerekén van egy vékony lemezből kialakított kilincsmű, vékony bronz rúgóval előfeszítve. A mozgása a fogaskerékre merőleges. Ennek a szerepéről sehol nem találtam infót. Nem is találom mit működtetne (Ez a motor még a műanyag kocka tankos) Az sem derült ki, hogy mi volt az oka, hogy nem volt kompresszió. A motor adatai:
Model Type Code
90702 0147 02 89061303
Ha valakinek volna ötlete, szívesen venném a segítségét.
Köszönettel István
Üdv mindenkinek!!!
Olyan problémam van egy 11 lovas briggs motorral, hogy miutan megfurattam, új gyűrűket kapott,hengerfej-tömítés,szimeringek,balansztengely újra perselyezés utan,Csak bikazva tudom elindítani.A szívasi és kipufogasi ütemben kézzel könnyen tudom forgatni,tehat a motor tuti nem szorul.De sűrítésnél elég nehéz.Előfordolhat az, hogy akkora lett a kompresszió, hogy az önindító nem tudja atfordítani? Csak ha bikaval rasegítek.Hallottam olyat is ,hogy ezekben, mint sok kisebb briggs motorban is, a vezérmű tengelyen van egy kis röpsúly, ami indítasnal a kipufogó szelepet csak a felső 1/4-nél engedi lezarni, ezalltal kisebb a kompresszió.De ezen a vezérmű tengelyen ilyen nincs.Emiatt a kipufogó szelep, mar az alsó holtponttól kezdve zarva van. Az önindító sem lehet ludas mert a nyaron vettem újonnan.
Nagyon halas lennék annak aki ebbe a problémamban érdemi segítséget tudna nekem nyújtani!
Előre is köszönök mindent. :Szabolcs
Üdv. Grgly 50!

Az a kilicsmű az amiről én is beszélek az utanad lévő kommentben.
Az alapvetően egyfajta röpsúlyos dekompresszor.Működési elve a köv.:
Amikor te be szeretnéd rantani a gépet,a kompresszió miatt ez elég nehéz lenne.
Na ez a kis szerkezet a kipufogó szelepet a sűrítési ütemben nem engedi lezarni.Csak a felső holtpont előtt nemsokkal.
Így mivel az égéstérben lévő levegő nagy része tavozik könnyebb a berantas.De arra elegendő, hogy a motor el bírjon indulni.
Majd miutan a gép beindul, Az a pici rugó amit te is említettél, a fordulat miatt nem tud ellenallni a centrifugalis erőnek, és kibillen a helyéről.
Így mar nem tudja nyitva tartani a kipufogó szelepet.Majd leallítas utan ismét visszaall az alaphelyzetbe.

Lehetséges hogy ez a kis lemezke nalad megsérült szétszedés közben,emiatt nem tud visszatérni alaphelyzetbe, így nem ereszti el indítasnal a levegőt és ezért nehezebb az indítas.
Előző 1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 91 Következő
1360 hozzászólás Oldal: 53 / 91

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 46 vendég