Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1360 hozzászólás Oldal: 66 / 91
Előző 1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 91 Következő
Itt láthatsz videót : https://www.youtube.com/watch?v=t5kTrADx31Y
erre keresgélj : "briggs & stratton valve camsaft"
Össze vannak jelölve gyárilag ez segíti az összerakást.
Nézd meg a tengely ékjének a helyzetét. Vannak olyan típusok, ahol nem szimmetrikus az ék és ha fordítva rakod be, akkor eltolja a gyújtáspontot.
Szerző: lalibatyo » kedd jan. 26, 2016 10:18 pm:
Szerző: Plaszlo » szer. jan. 27, 2016 10:25 am:


Köszönöm a válaszotok, megpróbálom lehúzni újra a lendkereket, aztán referálok.
Pontos típusa Briggs 402707 boxer motor.
Egy lépés előre, kettő hátra.
Sikerült leszednem a lendkereket, de beletörtem egy csavart, illetve az alu öntvénybe ahogy nekifeszítettem az acélcsavart, sikerült "fúrnom" egy lukat, csavar átmérőjében. Sacc. 3mmx1mm kb.
Kínomban leszedtem az oldal burkolatot, ha már úgyis lent a lendkerék, a hajtókar csapágyak picit lógnak.
Nem tudom mennyi a "normális", ezek le-fel mozdulnak olyan 2mm körül.
Az ék ketté volt törve hosszában, és szét volt nyírva.

Két kérdés.:
Ennyi lógás még belefér , vagy szedjem szét a motort, és vegyek hozzá felújító készletet, illetve hogyan tudnám az alu forgácsot kivarázsolni a blokk belsejéből?
Gondolom ha simán olajat cserélek, az attól még ottmarad?
Ha levideózom, az segít?

Köszönöm előre is mindenkinek, aki segít!

Üdv:

Zoltán
Axiális, vagy radiális ez a kotyogás?
Ereszd le az olajat és öblítsd át a forgattyúsházat mosóolajjal, vagy valami nagyon olcsó motorolajjal. Lehetőleg ne maradjon semmi szennyeződés a motorban.
Üdv!

Függőlegesen tudom mozgatni, kb. 2 mm-ert.
Megpróbálom levideózni.

A mosó olaj teljesen mindegy hogy milyen? A legolcsóbb teszkós is jó gondolom.
Üdv
Köszi a videót !
Hát azért valami látszik de fényképezés legfontosabb kelléke a nevében van és az kicsit hiányzik :) Szóval axiálisan (tengely irányban) mozognia is kell és ez axiális mozgásnak tűnik a videón. Radiálisan ( a tengelyre merőlegesen) nem lóghat . Tehát ha a hajtókar csapágy a dugattyú irányába lóg (radiálisan) akkor az elég nagy baj és hangos kopogás kalapálásban hallatszik is menet közben. És előbb utóbb ki is "könyököl" a hajtókar a blokk oldalán.
Üdv!
Én ezt a mozgást axiálisnak (oldalirányúnak) látom. Kétféleképpen hézagolják a hajtókart, vagy felül a dugattyúcsapszegnél, vagy a főtengelynél. Ebből következik, hogy az egyik helyen megengedett némi oldalirányú lógás. Most ez a 2 mm sok, vagy kevés, nem tudnám megmondani, ismerni kellene a gyári értékeket. Soknak tűnik, de ha nem kalapál a motor menet közben, akkor ne foglalkozz még vele.
Radiális lógásnál úgy szólna, hogy a légkalapács elbújna mellette.
A motorblokk átöblítéséhez nem kell jó minőségű olaj, hiszen csak pár percig megy vele a gép, amíg feloldja és kimossa a szennyeződéseket. Lehetőleg híg olajat vegyél, hogy minden kis résből kimossa a szennyeződést.
lalibatyo » szomb. jan. 30, 2016 12:49 pm:
Plaszlo » szomb. jan. 30, 2016 1:03 pm:

Köszönöm mindkettőtöknek, kiengedtem belőle a retkes olajat, ment bele új.
Az általam okozott "lukat" befoltoztam képkomponensű ragasztóval, úgy néz ki jó lesz.
Viszont "lett" új hiba. :cry:
A lendkerék alatt lévő tekercs egyik fele le van égve, a vékonyabb drótos.
Lemértem, 0.5 zománchuzal, van a Feternak, újratekerjük menetszám alapján, és jóidő.
Viszont nem értem, hogy miért van rajta kétféle tekercselés, és miért hozták ki két + kivezetéssel.
Ezt esetleg nem tudjátok?
Csak mert ezzel http://www.eautosbolt.hu/?page=Products ... uct&id=443 oldanám meg a feszültség szabályozást, mert a bolti Briggs fesz. szabályzó 20e ft.


szerk.:
Találtam egy rajzot, ha ez jó, akkor mindent értek.:
http://www.hobbielektronika.hu/forum/ge ... p?id=17573
Ezekszerint van egy a fesz. szabályzóba be nem kötött direkt + drót, amit a lámpáknak tart fent.
A vastag drótot bekötöm a fesz. szabályzóba, és az akku + sarujára.
Jól gondolom?
Nem lesz jó a Lada fesszabályzója hozzá. A Lada fesszabályzó a generátor gerjesztését (forgórész) szabályozza, míg itt a forgórész állandó mágnes, nincs mit szabályozni rajta. A Briggs-en a meglévő tekercsfeszültséget kell szabályozni valamilyen módon és a felesleget el kell emészteni ellenálláson. Más rendszer, más működési elv.

Sajnos a rajz linkje nálam nem működik, de az ilyen kis traktorokon már szokott lenni világítás, ha kimehet közútra.
Plaszlo » vas. jan. 31, 2016 1:47 am:

Igen, igazad van.
Elfelejtettem, hogy a Ladában "rendes" generátor van.
Akkor keresek az Ebay-en ehhez való fesz. szabályzót, már csak az a kérdés, hogy ehhez a motorhoz, melyik való?
Böngészek robbantott ábrát, találtam 3 vezetékest, és 4 vezetékest, de fogalmam sincs, hogy ehhez melyik való.
Ha elindul az új ékkel a motor, akkor meglátom érdemes-e további lóvét belelocsolni. :roll:
briggs bekötési rajz.jpg
briggs bekötési rajz.jpg (85.17 KiB) Megtekintve 2742 alkalommal.

Ilyen rajzot honnan lehet letölteni?
Keresem a neten, de csak móricka rajzok vannak.

Találtam még rajzot, ezek szerint nekem a 3.-ik verzió a nyerő.

bekötés3.jpg
bekötés3.jpg (45.14 KiB) Megtekintve 2720 alkalommal.
DSC_0350.jpg
DSC_0350.jpg (1.88 MiB) Megtekintve 2703 alkalommal.
Készítettem a tekercsről képet, hátha tudja valaki, hogy miért van rajta kétféle vastag drót tekerve.
DSC_0351.jpg
DSC_0351.jpg (1.67 MiB) Megtekintve 2689 alkalommal.
Előző 1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 91 Következő
1360 hozzászólás Oldal: 66 / 91

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 30 vendég