Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1352 hozzászólás Oldal: 55 / 91
Előző 1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 91 Következő
Üdv!
Egyáltalán nem indul? A benzint felszívja a pumpa (szívató) a porlasztó oldalán?
Üdv!
Nem. nem indul. És azt hogyan tudhatom meg hogy felszívja-e a benzint? Ráadásul azzal sem vagyok tisztában, hogy hol van a porlasztó.
Így elég nehéz lesz segíteni. Próbálj néhány fotót készíteni a motorról, legalább tudjuk mivel állunk szemben.
Eddig hogyan indítottad? A tolókaron lévő szabályzókarral?
A kart start pozícióba állítottam, majd berántottam.
A valóságban azért nem ilyen koszos, valamint nyitott vagyok a tanulásra :D
IMG_6416.JPG
IMG_6416.JPG (201.14 KiB) Megtekintve 5115 alkalommal.

IMG_6415.JPG
IMG_6415.JPG (194.79 KiB) Megtekintve 5050 alkalommal.

IMG_6414.JPG
IMG_6414.JPG (210.38 KiB) Megtekintve 5106 alkalommal.
IMG_6415.JPG
IMG_6415.JPG (100.64 KiB) Megtekintve 5075 alkalommal.

Piros jelölés porlasztó. Alján (ferdén oldalra áll) van a leeresztő csavar. Csavard ki, és ereszd le a régi benzint. Itt láthatod azt is, hogy a benzin lejut-e a porlasztóba. Ha kicsavarás után folyamatosan folyik, akkor eljut a benzin a porlasztóba.
Folyasd ki egy kicsit a benzint, majd csavard vissza a csavart. Ne húzd meg túlságosan, mert átszakadhat a menet.
Ha ekkor sem indul, szereld le a légszűrőház fedelét (két csavar a tetején) és tisztítsd ki a légszűrőt. Ha szivacsos, akkor mosószerrel vízben lehet kitisztítani, majd szárítsd meg. Utána pár csepp tiszta motorolajat cseppents rá és nyomkodva a szivacsot, oszlasd el benne. Tedd vissza a légszűrőt és rögzítsd vissza a fedelet.
Ha papír légszűrő van benne, akkor újat kell venni (ha nagyon koszos).
Amennyiben ezek után sem indul (benzin folyik a kicsavart nyíláson, légszűrő tiszta) akkor szerviz, mert vagy porlasztót kell tisztítani, vagy a gyújtással van gond.

IMG_6416.JPG
IMG_6416.JPG (102.98 KiB) Megtekintve 5045 alkalommal.

Amennyiben nem folyik le a benzin a porlasztóba, akkor a zölden jelzett benzinszűrőt kell megvizslatni. Az előtte és utána lévő rugós szorítógyűrű "lábait" fogóval összenyomva hátra lehet húzni a csövön majd a gumicsöveket lehúzni róla. A benzintankba ne legyen sok benzin, mert akkor az elfolyik a benzincsövön keresztül. Ha folyik a benzin, akkor örülünk, mert a szűrő tömődött el és azt kell cserélni. Először a benzintank felől jövő csövet húzd le, mert ha így sem folyik le a benzin, akkor vagy eltömődött a benzintank kifolyója, vagy a tanksapka szellőző furata. Ezt egyszerű megnézni, le kell csavarni a kupakot, ha elindul a benzin, akkor a kupak szellőzőjét (kis lyuk a tetején) kell kitisztítani, sűrített levegővel átfújni (akár egy biciklipumpa is megfelel). Ha így sem indul el a benzin a csövön, akkor ki kell tisztítani a benzintankot. A tankot a hátán - alul - lévő csavarokkal lehet leszerelni, majd a benzint kiöntve egy edénybe, vízzel alaposan át kell mosni, míg a kifolyója tiszta nem lesz és a víz nem folyik ki tempósan. A gumicsövet levéve a tank kifolyócsonkjáról, egy drótot a kifolyócsonkon feldugva fel lehet lazítani a szennyeződést.
Amennyiben ezeket végig csinálva sem működik a fűnyíró, vidd szervizbe.
Köszönöm a választ, holnap végigcsinálom, és visszajelzek, hogy okés-e. Mégegyszer köszönöm! :D
De jó ide felnézni... :)

Épp egy ilyen üzemanyagszűrő felszerelésén gondolkozom a Hondámon, legalább láttam már ilyet is.
Nem egy bonyolult dolog úgy látom.:)
Tényleg nem kell hozzá diploma, csak némi kézügyesség. :wink:
001.jpg
001.jpg (1.32 MiB) Megtekintve 4989 alkalommal.
fűnyíró írta: Köszönöm a hasznos infót. Holnap meg is nézem :) Beszámolok, hogy mi változott.
Üdv.

Üdv Plaszlo! Sajnos még nem tudtam neki kezdeni a szelepek be állításának, mert még valahonnan be kell szereznem egy szelephézag mérőt és az értékeknek is utána kell még néznem, mert sajna én sem találom sehol a szelephézag értékét. továbbá szeretnélek meg kérdezni, hogy ami a képen is látszik le kellene cserélnem a légszűrő fedelet mert eltörött és azt szeretném kérdezni tőled, hogy hol tudnék ilyet beszerezni úgy, hogy nem kell megvennem az egész légszűrő házat?. És ha minden meg van akkor megpróbálkozok a javítással.
Válaszodat előre is köszönöm.
Üdv.
Üdv!
Csak fedelet nem hiszem, hogy kapsz önmagában. Komplett légszűrőház viszont itt kapható:
http://vaszkoshop.hu/spd/MTD-FB-ALK-0037/Levegoszuro-haz-MTD-Thorx-I

A szelephézag meglétét hézagmérő nélkül is ellenőrizheted. Vedd ki a gyertyát, hogy könnyen lehessen forgatni a motort. Vedd le a szelepfedelet és forgasd a főtengelyt addig, amíg az egyik szelep nem nyit (látod, ahogy a himba lenyomja). Ekkor a másik szelepnél mozgasd meg a himbát, ha van valami hézag akkor érzed a kotyogását. Ismételd meg a másik szelepnél is. Ha mindkettőnél érezni a hézagot a himba és a szelepszár között, akkor elvileg kizárható a szelepgond. Azért elvileg, mert ha bemelegszik a motor, változik a szelephézag, és a szeleptányér és szelepülés között is lehet probléma. Tehát ezzel csak a nagyobb problémák meglétét tudod kizárni, a hibakereséshez némi segítség.
Ha jól emlékszem a szívó oldalon 0,1 mm, kipufogó oldalon 0,2 mm hézagot állítottam és azzal működött a fűnyíró.

Volt itt egy fórumtárs aki MTD és Briggs motoros gépekkel dolgozott, talán ő tudna gyári értékeket mondani, ha még olvassa a fórumot. :roll:
Kicsavartam a leeresztőcsavart és folyamatosan folyt belőle a benzin. A légszűrőjét tegnap kikeféltem (nem is volt olyan koszos) most meg kimostam, megvárom míg megszárad és egy kicsit beolajozom a szivacsot, ahogy mondtad. És ha így sem fog beindulni, az azt jelenti, ahogy te is mondtad, hogy szervíz, mert vagy porlasztót kell tisztítani vagy gyújtásgond?
Egyébként így néz ki a légszűrője :D
image.jpg
image.jpg (1.22 MiB) Megtekintve 4962 alkalommal.
Ezt nem kell beolajozni, ez papírszűrő, csak van egy szivacs előszűrője. A teljesen szivacs szűrőket kell kicsit beolajozni, mert az leköti az egészen finom port.
De egyébként tiszta volt ránézésre. Szomorú vagyok, hogy szervíz miatt nem tudok a közeljövőben füvetnyírni :/ Mindenesetre köszönöm a tanácsokat!
Szép napot mindenkinek!
Üdv Plaszlo!
Akkor is igaz ha nem is füstöl, mert egyáltalán nem füstöl ha erőlködik is akkor is csak feketés füst jön ki belőle. Ha még is mind a két szelepnél érzékelem a kotyogást illetve a hézagot akkor az nem lehet, hogy az egyiknél sokkal nagyobb a hézag mint a megengedett? És az miatt van a hullámzó fordulatszám.
Most lehet, hogy úgy hangzik mint aki nem akarja kidobni a fűnyíróját, de ez igaz. Vagy akkor még nem biztos hogy érdemes lenne vennem egy másikat?
Üdv.
fűnyíró írta: Üdv Plaszlo!
Akkor is igaz ha nem is füstöl, mert egyáltalán nem füstöl ha erőlködik is akkor is csak feketés füst jön ki belőle. Ha még is mind a két szelepnél érzékelem a kotyogást illetve a hézagot akkor az nem lehet, hogy az egyiknél sokkal nagyobb a hézag mint a megengedett? És az miatt van a hullámzó fordulatszám.
Most lehet, hogy úgy hangzik mint aki nem akarja kidobni a fűnyíróját, de ez igaz. Vagy akkor még nem biztos hogy érdemes lenne vennem egy másikat?
Üdv.


Azt nem is mondtam, hogy egyből ki kell dobni. Végig kell nézni, ki kell zárni az egyszerűbb hibákat.
Ez a szelephézagnézés csak alapvető vizsgálat volt, mert ha nincs szelephézag, akkor melegen már előfordulhat, hogy nem zár a szelep rendesen és azért hullámzik a fordulatszám. Ha túl nagy a hézag, akkor nem nyit rendesen a szelep, teljesítménycsökkenést okozhat.
Azért kellene beállítani a gyári értéket a szelephézagnál, hogy ezt a részt is kizárhassuk. de sajnos én sem tudom, nem találtam infót róla.
Rejtélyes egy motor ez. Szomszédom vett egy új fűnyírót, mert szervizből visszahozva össze-vissza ment a fordulatszám, leállt időnként. Elege lett, azt mondta nem költ rá többet, én sem tudtam helyrepofozni, látszólag minden a helyén volt. Pihent egy telet és tavasszal elsőre beindult és ment rendesen. Akkor úgy volt, mentsük meg, nem kell kidobni. Cseréltem benne olajat, állítottam szelephézagot, gyertyát cseréltem, karburátort ellenőriztem és úgy tűnt működik rendesen. Belezavartam a nagy fűbe, meg se rezzent, teszteltem, használtam, majd visszaadtam a szomszédomnak. Pár nyírás után megint elkezdett vacakolni, hirtelen leállni menet közben. Jelenleg a le van sz...va állapotban van. Talán ha lesz türelmem, megint elkezdem csesztetni.
Ezt csak azért írom, mert lehetnek ilyen problémák. Szakszerviz után lett rosszabb és hol működik mint kisangyal, hol rendetlenkedik.
Előző 1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 91 Következő
1352 hozzászólás Oldal: 55 / 91

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 26 vendég