Ezermester Fórum

Gépekkel, eszközökkel, szerszámokkal kapcsolatos kérdések, tanácsok, problémák.
1352 hozzászólás Oldal: 56 / 91
Előző 1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 ... 91 Következő
Rovastar írta: De egyébként tiszta volt ránézésre. Szomorú vagyok, hogy szervíz miatt nem tudok a közeljövőben füvetnyírni :/ Mindenesetre köszönöm a tanácsokat!
Szép napot mindenkinek!


Nézd, ennyit meg kellett nézni, nehogy valami banális hiba miatt kelljen szervizbe hurcolni. Lehetne még porlasztótisztítással folytatni, de ha nem csináltál még ilyet, akkor inkább maradjon a szerviz.

Egyet még megnézhetsz, de ehhez segítség kell. Vedd ki a gyújtógyertyát és nézd meg az állapotát. A gyújtószikra ellenőrzéséhez jó egy segítő kéz még. A gyertyát dugd vissza a pipába és a gyertya testét érintsd a motor olyan részéhez, ahol jól le tud testelni (nincs festék). A szabályzókart tegyétek üzemi állapotba és a segítő forgassa meg a motort a berántóval. A gyertya elektródái között látni kellene kék színű szikrát. Nem olyan erőteljes mint egy autóé, de azért láthatónak kell lennie. Ha sárgás a szikra, akkor a gyújtótekerccsel lesz gond.
Ha a gyertya nagyon fekete, vagy nagyon sok lerakódás van rajta, az elektródák elfogytak, vagy elvékonyodtak, akkor érdemes lenne cserélni még szerviz előtt. A gyertyahézagnak 0,4-0,6 mm-nek kell lennie.
Kép


Megvettem az üzemanyagszűrőt, van rajta egy nyíl ami gondolom a folyásirányt lenne hivatott mutatni. Ahogy a képen beírtam gondolnám. Nem is lenne ezzel semmi probléma(már ha eleve jól gondolom) de az előző oldalon lévő AL-KO üzemanyagszűrője - ugyebár formailag hasonlít az enyémhez - mintha fordítva lenne beszerelve...
Vagy ahány szűrő annyiféle és a forma nem mérvadó?

Köszönöm.:)
Ha így szereled be ahogy az ábrán van látod a koszt amit kiszűr :)
Üdvözlet az Uraknak!

Segítséget kérnék az alábbiakban:
Van egy MTD fűnyíró traktorom, Tecumseh motoros. (Nem mai darab) Indítózásnál 2-3 fordulat után visszarúg.
Akkorát, hogy eltört az önindító tengelye. Vásároltam rá új önindítot, felszereltem, de a beszerzése drága, és nehéz volt, ahhoz, hogy újra tönkretegyem. Sajnos szervíz nincs a közelben, én pedig laikus vagyok. Ezt a visszarúgást mi okozhatja, és megoldható-e a házi orvoslása. Én gyújtásra gyanítok, (előgyujtásra), de ezt lehet állítani?
Ha beindul, gyönyörűen jár a motor, és az erő is megven. Segítséget előre is köszönöm.
Üdv!

Ez a visszarúgás általában nagy előgyújtásra utal. Nem tudom milyen és mekkora motor van benne, de elvileg a lendkerék alatt van a gyújtótekercs. Ha még megszakítós a gyújtásrendszer, akkor elvileg állítható az előgyújtás és a megszakítóhézag. Az értékeket valahogy ki kell guglizni a motor típusa alapján.
Akku jó állapotban van? Arra gondoltam, ha már gyengélkedik és nem elég lendületesen forgatja az önindító a motort, akkor előfordulhat, hogy gyújtásnál nincs elég lendülete a motornak ahhoz, hogy átforduljon a holtponton és visszafelé indul meg.
Köszönöm a választ.
A motor Tecumseh XL/C 11,5 lovas. OHV125.
Az akksi nem mai darab, már gondolkodtam a cseréjén, de az az igazság, hogy 2 hét állás után is
hajt. Ettől függetlenül lehet áldozok rá. A visszarúgást egy hatalmas csattanás jelzi, a motor visszafele indul el
egy pillanatra. Hét végén talán lesz időm szétbontani, és megnézni a gyújtást.(Tudom ezt a télen kellett volna,
de akkor sem nagyon volt rá időm)
Találtam gépkönyvet a neten:
https://www.scribd.com/doc/26830208/Tecumseh-Service-Manual#scribd

Remélhetőleg a motorod is benne van. Nézd át, mielőtt nekiesel.Ha szánsz rá némi pénzt le is töltheted, de így is elolvashatod. A 67. oldalon láttam a megszakítós gyújtás ellenőrzését.

Én még kipróbálnám az indítást bikakábellel egy jó autóakkuról megsegítve. Ha akkor szépen, stabilan indul, nem kell szerelned, csak akkut venni. Itt nem az a gond, hogy nem forgatja meg a motort az akku, hanem lassan, gyengén forgatja, vissza tud rúgni. Legalább ki kellene zárni ezt a lehetőséget.



http://partidagrupage.com/files/t/tecumseh-xl-c-engine.pdf
Ezer köszönet.
Jelentkezem mire jutottam.
Sziasztok!

Tanácsot kérnék
Brigs motoros fűnyíróm van. Olyan jelenség van, hogy beindul-leáll, újra beindul-leáll.Jópárszor megcsinálja, aztán egyszer szép lassan elindul. Működik aztán egyszer felgyorsul, már majd szét esik.
MIndezt nem fűnyírás közben csinálja.
Benzint, gyertyát cseréltem benne.
Üdv!

Benzinellátási problémának tűnik. Ha membrános a karbi, akkor a membránt kellene megnézni, és kitisztítani a fúvókákat, ha úszós, akkor a benzin hozzávezetést, a tanksapka szellőző furatát ellenőrizni és kitisztítani a karbit.
Köszönöm.
Pumpás, szétszedtem, az alsó sapkaszerű szűrőt levettem és kerékpár pumpával belefújtam.
Nem tudom, hogy atöbbi szelep hol van és hgyan tisztítható
Bocs membrános a karburátor
Ja és a membránon én nem találtam szakadást, azért kicserélem
Tiszteletem
Volna egy kérdésem. Vásároltam egy használt Tecumseh fűnyírót, csak ezeket találtam a motoron: ctr50 E62009. Azt szeretném tudni, hogy hany ccm, típusa, esetleg gyártási év, hol találok hozzá haználati utasítást
Köszönöm
Üdv!

Tecumseh Centura E62 motor.

Használati:
http://www.tecumseh.hu/images/hasznalati/motorok/HUN/centura.pdf
Előző 1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 ... 91 Következő
1352 hozzászólás Oldal: 56 / 91

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 32 vendég