Ezermester Fórum

Kerti munkák, virágok, növények, öntözés, kútfúrás, kertépítés, medence
22 hozzászólás Oldal: 2 / 2
Üdv!
Az első kép belülről készült. A 40x40-es zártszelvény keretének alsó és középső tagját sima 2,5-ös fenyő deszka lappal fogom takarni. A felső még megoldásra vár, mivel arra van hegesztve a lapos acél ami a vezető görgök között fut. Amennyiben mégis kapna egy deszka borítást, akkor viszont a vezető görgők közötti távolságon kell állítani.
belülről.jpg
belülről.jpg (161.23 KiB) Megtekintve 12650 alkalommal.


a bal oldal ahol megszüntettem a kis kaput. A beugró készítése elkerülhetetlen volt de ezt már ismered.

bal oldal.jpg
bal oldal.jpg (228.42 KiB) Megtekintve 12588 alkalommal.


a jobb oldal a beugróval ami szintén betonba ültetett zárt szelvény keretre került rögzítésre. A kifutáshoz egy görgőkkel szerelt harmadik oszlopot is letettem, állítólag feleslegesen. Maga a tolókapu cca 160 kg lett, ezért gondoltam ilyen túlbiztosításra. A két csapágyas kerék egyenként 150kg-ig javasolt, vagyis bírja. A vezető sín eltömődése ellen ezt is fenyődeszka kerettel oldottam meg, amit bitumennel kezeltem, gondolom valameddig bírja majd. Szerencsémre nekem nem kellett olyan magasra mennem, mint ahogy nálad van.

jobb oldal.jpg
jobb oldal.jpg (177.71 KiB) Megtekintve 12549 alkalommal.


Hát bizony lesz még vele munkám, mint a csavarok lefestése, tereprendezés, zárszerelés és ilyesmi, de erre van a nyár.
Nagyon részleteset nem is tudok írni, mivel visszatekintve már nagyon egyszerűnek tűnik a kivitelezése.
Szép estét és kösz az elismerést
Üdv!
A harmadik görgős oszlop beállítását jó ötletnek tartom, ekkora kaput már meg kell támasztani rendesen. Teljesen nyitott állapotában a vége már nagyon mozogna nélküle.
A sín akármit csinálsz el fog koszolódni, szél befújja a port, a leveleket ősszel, télen meg a hó lesz az útjában. Nem tudsz mit csinálni, időnként ki kell takarítani. Erős havazás után volt, hogy ketten toltuk az ajtót, a hó teljesen befedte. Olvadáskor meg ráfolyt a kerékre és környékére, majd éjjel megfagyott. Gázlámpával tudtam kiolvasztani. Ezekre fel kell készülni, de nem vészes egyáltalán. A deszkákat idővel ki tudod cseréni terméskövekre és akkor természetes kinézetű lesz. Annyi helyet hagyhatnál a deszka terelőnél, hogy kapunál egyszerűen ki tudd söpörni a behullott koszt, ne azon a szűk helyen kelljen lapátolni. Bocs az egyszerű rajzért. :D

jobb oldal.jpg
jobb oldal.jpg (200.82 KiB) Megtekintve 12433 alkalommal.


A tartóoszlopok nem mozognak nagyon, ha megrángatod az ajtót? Valahogy az ajtó méretéhez vékonykának tűnik számomra. Ahonnan az ötletet vetted jóval masszívabb cső volt a tartó.
Nem kötekedni akarok, de ismerősömék kertjéből úgy loptak el egy autót, hogy terepjáróval egyszerűen benyomták a kétszárnyú kertkaput, a nyitószerkezet bicskába hajlott. Egy ekkora ajtónál elég ha valami béna sofőr véletlenül lendületből nekitolat és már hajlik a tartószerkezet.
A három vezető-tartó oszlop közül a középső, 90x50-es vastagfalu zártszelvényből, 30cm mélyen ráhegesztett praclikkal lett lebetonozva. Vagyis szerintem ez az oszlop a leglényegesebb a teherviselés tekintetében és úgy is áll. A másik két szélső 40x40-es, amiből ugye a jobboldali (belülről nézve) "csak" rásegít amikor nyitott helyzetben van a kapu. A baloldalon pedig a régi kapu oszlopra (nagyon fixen áll) lett rávarva a beugróhoz készített 20x40-es keret, amire a két szál deszka került, majd jön maga a kapu és végül a támasztó-vezető 40x40-es oszlop. Nos ezek összese, bezárt állapotban egy "megbonthatatlan" egységet alkotnak.

Kép0546.jpg
Kép0546.jpg (76.2 KiB) Megtekintve 12332 alkalommal.


A ház bejáratától mérve az úttestig 10m széles járda, vízelvezető árok és füvesített rész van. A kapu közelébe az újságkihordón kívül, aki ellenben kismotorral jár, nem igen kerülnek járművek.
A tapasztalataid továbbadását újfent köszönöm. A vezető sín várható üzemeléséről már sokat meséltek, hát ez az amit valójában majd a gyakorlatban fogok megtapasztalni.
És mint azt az előzőekben már írtam, még nagyon sok munkám akad, többek között a tereprendezés is.
Üdv
Sziasztok! Tolókaput szeretnék csinálni. 40x40x3 as zártszelvényből készült. 3méter széles és 1,3 méter magas. Benne 10x10 mm négyzet alakú pálcikák vannak. Súlya kb 100 kg. 40 es szögvason futna a görgő. Kérdésem milyen görgőt ajánlanátok? Azt hol tudnám beszerezni? Milyen mély és széles alap kellene a vezetősín (40 es szögvas) alá? Milyen vasalat szükséges az alapba? Válaszokat előre is köszönöm!
Egyáltalán jó ötlet vezetősinnek a 40 es szögvas?
Üdv!

Nem. Legfeljebb, ha az átlójára fektetve lesz alkalmazva, így az áthaladó jármű kereke nem görbíti, hajlítja el, jó esetben. Mert nem csak személy, de egy jól megpakolt teherautó is áthaladhat rajta. Ennél talán jobb a köracél, mivel legfeljebb tömörebb lesz, betonra fektetve és rögzítve, télen sem okoz különösebb gondot, könnyű a hótól megtisztítani. Anyáméknál több mint tíz éve így lett telepítve, eddig gond nélkül üzemelt, és bár nem volt irgum-burgum kemény tél, a kapu nyitásával sem kellett sokat bajlódni, leszámítva egy-két karbantartó jellegű kenést megfelelő helyeken.

Jó munkát kívánok!
Az igazi férfiak fával dolgoznak...
Köszönöm szépen a választ , már csak a beton alap érdekelne mélységre, szélességre. Milyen vasalat kell bele ha egyáltalán kell. Előre is köszönöm az ötéeteket.
22 hozzászólás Oldal: 2 / 2

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 5 vendég