Autóklíma tisztítása

2015-06-25 11:04:52 | Módosítva: 2015-06-25 11:06:43

Ami tíz évvel ezelőtt még luxusnak számított, ma elengedhetetlen tartozéka az alsó középkategóriás gépkocsiknak is. Az egyre forróbb nyarak beköszöntével mind többen ismerik meg a klímaberendezések áldásos tevékenységét, és semmi pénzért sem mondanának le annak kényelméről. A berendezés azonban számos veszélyforrást is hordozhat magában, amiről mindenképpen érdemes szót ejteni.


Miért jön kellemetlen szag a légkondicionálóból? A kérdés általában az első meleg napon merül fel, amikor a klímaberendezést hosszú hónapok után bekapcsoljuk. A kellemetlen szagot a meleg, nedves közegben megtelepedett gombák és baktériumok okozzák, amik akár súlyosabb betegségek forrásai is lehetnek. Az élettelen baktériumok és gombák, illetve azok anyagcsere maradványai ugyanis veszélyt jelentenek az egészségre. A helytelen klímahasználat során – ha a kiáramló hideg levegőt közvetlenül a fejre vagy mellkasra irányítjuk– könnyen kialakulhat a megfázás vagy tüdőgyulladás, előfordulhat még nyakfájás, nyakmerevség is. A légáramba kerülő mikroorganizmusok nyálkahártya irritációt, fáradékonyságot, fejfájást, hörghurutot és más légúti betegségeket is előidézhetnek.

A megoldás a klímaberendezés legalább minden évben egyszer elvégzett tisztítása klímatisztító aeroszollal. A klímatisztító aeroszol használat egyszerű, nem igényel szaktudást. A tisztítás bárhol, bármikor elvégezhető

Használata lépésről lépésre

A gépkocsi ablakait húzzuk fel, indítsuk be a motort, és kapcsoljuk be a klímaberendezést. A ventilátort kapcsoljuk maximális teljesítményre, a szellőzőrendszert állítsuk belső keringtetésre (a külső légbeszívást zárjuk le). A vezetőülést húzzuk előre. Szálljunk ki a gépkocsiból, majd az aeroszol palackot rázzuk fel, és a talpára állítva helyezzük a jármű padlójára, a vezetőülés mögé, vagy lehetőség szerint a két ülés közé.


Ezután határozott mozdulattal nyomjuk le a szórófejet úgy, hogy lenyomott állapotban maradjon, majd kívülről csukjuk be az ajtót. A szórófej lenyomása után a töltet teljes mennyisége eltávozik.

Kb. negyed óra után nyissuk ki a gépkocsi valamennyi ajtaját, majd legalább 10 percig szellőztessük ki az utasteret, és csak ezután kapcsoljuk le a motort. A szellőztetés végéig tartsuk be a biztonsági előírásokat!


Forrás: Medikémia

További érdekes cikkeinkről se maradsz le, ha követed az Ezermester Facebook oldalát, vagy előfizetsz a nyomtatott lapra, ahol folyamatosan újdonságokkal jelentkezünk!


Szólj hozzá a cikkhez!

Be kell jelentkezned, hogy hozzászólhass a cikkekhez!
Ezermester, Facebook, vagy Google fiókkal is bejelentkezhetsz.

Nyári klímakarbantartás

A klíma berendezések esetében nagyon fontos a készülékek rendszeres karbantartása. Ez befolyásolja a készülékek élettartalmát, s az üzemeltetés költségeit. A garancia időtartama alatt, a...


Klímás ötparancsolat:

1. Ne állítsuk a belső hőmérsékletet 10 °C-nál hidegebbre a külső hőmérséklethez képest!2. A gyártók által javasolt időszakonként (vagy évente legalább egyszer) bonyolítsuk le a szűrők cseréjét, a...