Pert nyert a fogyasztóvédelem egy termékbemutatón értékesítő céggel szemben

Fogyasztóvédelem

2015-05-14 14:56:21 | Módosítva: 2015-06-25 11:54:18

Pert nyert a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) a termékbemutató keretében értékesítő SPS Doctors Holding Kft.-vel szemben, az ítélet szerint a vállalkozás tisztességtelen szerződési feltételeket alkalmazott - közölte a FEOSZ az MTI-vel.


Az elsőfokú, nem jogerős ítéletben a bíróság megállapította: tisztességtelen az a szerződéses kitétel, miszerint egyes "higiéniai" jellegű termékeket - infra, mágnes vagy pulzáló ágybetét - a csomagolás megbontása esetén az eladó nem köteles visszavenni tizennégy napon belül, csak "helyreállítási díj" megfizetése ellenében.

A bíróság azt is kimondta, hogy az eladó tisztességtelenül hivatkozott már nem hatályos jogszabályra a szerződésben.

A FEOSZ közleménye szerint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló jogszabály értelmében amennyiben a szerződéskötésre üzleten kívül került sor, akkor fogyasztók tizennégy napon belül meggondolhatják magukat. Ezt a jogot korlátozta, illetve vonta meg a fogyasztóktól a Kft.

A bíróság álláspontja szerint a kikötés nem határozta meg, hogy mi minősül higiéniai jellegű terméknek, így kizárólag a vállalkozás volt jogosult egyoldalúan értelmezni ezt a feltételt. Ezzel egyoldalúan és indokolatlanul a fogyasztó hátrányára állapította meg a feleknek a szerződésből eredő jogait és kötelezettségeit a jóhiszeműség és tisztesség követelményeinek megsértésével - állapította meg a bíróság a tájékoztatás szerint.

A fogyasztó jogosult a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatra, azaz kipróbálhatja a terméket, és csak azért az értékcsökkenésért felel, ami ezen szükséges használatot meghaladó használatból ered - olvasható a közleményben. Egy infra matrac külső fólia csomagolásának kibontása elengedhetetlen a termék kipróbálásához, így a fólia ép meglétéhez nem lehet kötni a termék visszavételét - hangsúlyozza a FEOSZ.

A szövetség felhívja a fogyasztók figyelmét a közleményben: szerződéskötés előtt győződjenek meg arról, hogy valóban termékbemutatón kötik-e meg a szerződést. Ha az adott helyiség a vállalkozás telephelye, akkor már nem illeti meg a fogyasztókat az indokolás nélküli elállási jog.

További érdekes cikkeinkről se maradsz le, ha követed az Ezermester Facebook oldalát, vagy előfizetsz a nyomtatott lapra, ahol folyamatosan újdonságokkal jelentkezünk!


Szólj hozzá a cikkhez!

Be kell jelentkezned, hogy hozzászólhass a cikkekhez!
Ezermester, Facebook, vagy Google fiókkal is bejelentkezhetsz.

E-kereskedelem és kettős termékminőség

Az e-kereskedelem szabályozása és a kettős termékminőség megszüntetése áll a fogyasztóvédelem középpontjában az idén, de kiemelt feladat maradt a termékbemutatók ellenőrzése is.


Tudatos fogyasztók a megelőzésért

Rosszul árazott termékek, hibás áruk, bóvli műszaki cikkek, felszívódó vállalkozások. Mindennapjainak velejárója lett a bosszankodás, miközben úgy érezzük: nem véd minket semmi a vásárlások és a...