A kínai gyártó
leszállította az első hármat abból az öt elektromos motorvonatból, amit a szerb
vasúttársaság rendelt a Belgrád–Szabadka gyorsvasútra. Az öt vonat körülbelül
21 milliárd forintba került.
A négy kocsiból
álló motorvonat 104 méter hosszú, 242 üléssel, amiből 45 első osztályú. A
vonaton vannak kerékpárszállítására alkalmas, illetve alacsonypadlós szekciók
is.
Az új CRRC
szerelvények 200 kilométerórás sebességgel közlekednek majd a szerb főváros és
Szabadka között. Amikor pedig átadják a forgalomnak a Budapest-Szabadka
szakaszt is, akkor ezek motorvonatok a magyar fővárosba is eljutnak majd. A
tervek szerint a Budapest-Belgrád vasútvonalon a forgalom 2025 végén indulhat meg,
addigra az új kínai motorvonatoknak meg kell szerezniük a magyar hatósági
engedélyeket is, hogy a hazai vaspályákon is közlekedhessenek. Ezt az engedélyt
Csehországban nem sikerült megszereznie a kínai vonatnak.
Egy lengyel cég
tesztelte, hogy a mágneses levitációval működő vonatok hagyományos pályán is
tudnak-e közlekedni, persze az ehhez szükséges berendezések integrálása után.