Mágneses vonat hagyományos pályán

2023-09-12 12:37:20 | Módosítva: 2023-09-12 12:39:44

Egy lengyel cég tesztelte, hogy a mágneses levitációval működő vonatok hagyományos pályán is tudnak-e közlekedni, persze az ehhez szükséges berendezések integrálása után.


A cég által fejlesztett MagRail technológia a nagysebességű maglev vonatoknál használt mágneses levitációra épül, ami lehetővé teszi, hogy a járművek kerekei a sínektől elemelkedve, súrlódás nélkül haladjanak, ezzel tehermentesítve a vonatot és növelve a sebességet. A Nevomo maglev vonatjai a hagyományos vasúti infrastruktúra felhasználásával is tudnak működni egy szeptember elején megtartott teszt demonstrációja szerint, amit a lengyelországi Nowa Sarzyna városánál található tesztpályán végeztek el. A próba alatt a 700 méteres út során a 2 tonnás, 6 méter hosszú teszt kocsi 11 másodperc alatt elérte a 100 kilométeres sebességet és 70 km/h-ás tempónál kezdett felemelkedni a sínekről.

Ahhoz, hogy a vonat maglev módjára tudjon üzemelni, az infrastruktúrát mágneses berendezésekkel és lineáris motorral integrálták, amivel a cég elmondása szerint bármelyik hagyományos sínpályát át lehet alakítani a magleveknek, és egyúttal a tradicionális vonatoknak is helyet adó hálózattá.

forrás: raketa.hu

További érdekes cikkeinkről se maradsz le, ha követed az Ezermester Facebook oldalát, vagy előfizetsz a nyomtatott lapra, ahol folyamatosan újdonságokkal jelentkezünk!


Szólj hozzá a cikkhez!

Be kell jelentkezned, hogy hozzászólhass a cikkekhez!
Ezermester, Facebook, vagy Google fiókkal is bejelentkezhetsz.

Kínai szupervonat

A kínai gyártó leszállította az első hármat abból az öt elektromos motorvonatból, amit a szerb vasúttársaság rendelt a Belgrád–Szabadka gyorsvasútra. Az öt vonat körülbelül 21 milliárd forintba...


Pára, hőszigetelés, szellőzetlenség, penész

Nem először és bizonyára nem utoljára írunk penészes lakásokról, gombás falakról, rossz levegőjű otthonokról. Az érdekes az, hogy ez a probléma nem szűnőben van, hanem inkább egyre növekszik, és...