Mágneses vonat hagyományos pályán

2023-09-12 12:37:20 | Módosítva: 2023-09-12 12:39:44

Egy lengyel cég tesztelte, hogy a mágneses levitációval működő vonatok hagyományos pályán is tudnak-e közlekedni, persze az ehhez szükséges berendezések integrálása után.


A cég által fejlesztett MagRail technológia a nagysebességű maglev vonatoknál használt mágneses levitációra épül, ami lehetővé teszi, hogy a járművek kerekei a sínektől elemelkedve, súrlódás nélkül haladjanak, ezzel tehermentesítve a vonatot és növelve a sebességet. A Nevomo maglev vonatjai a hagyományos vasúti infrastruktúra felhasználásával is tudnak működni egy szeptember elején megtartott teszt demonstrációja szerint, amit a lengyelországi Nowa Sarzyna városánál található tesztpályán végeztek el. A próba alatt a 700 méteres út során a 2 tonnás, 6 méter hosszú teszt kocsi 11 másodperc alatt elérte a 100 kilométeres sebességet és 70 km/h-ás tempónál kezdett felemelkedni a sínekről.

Ahhoz, hogy a vonat maglev módjára tudjon üzemelni, az infrastruktúrát mágneses berendezésekkel és lineáris motorral integrálták, amivel a cég elmondása szerint bármelyik hagyományos sínpályát át lehet alakítani a magleveknek, és egyúttal a tradicionális vonatoknak is helyet adó hálózattá.

forrás: raketa.hu

További érdekes cikkeinkről se maradsz le, ha követed az Ezermester Facebook oldalát, vagy előfizetsz a nyomtatott lapra, ahol folyamatosan újdonságokkal jelentkezünk!


Szólj hozzá a cikkhez!

Be kell jelentkezned, hogy hozzászólhass a cikkekhez!
Ezermester, Facebook, vagy Google fiókkal is bejelentkezhetsz.

Budapest főpályaudvara lesz a Nyugati

A fejlesztés célja, hogy az egyre növekvő, főleg az agglomerációs településekről érkező autóforgalmat csillapítsa úgy, hogy a kötöttpályás közlekedést fejlesztik, és a vasút a fővároson belüli...


A világ leggyorsabb vonata

Elkészült a kínaiak új, maglev-technológiával közlekedő vonatának prototípusa, amit a tervek szerint 2021-ben kezdenek majd el gyártani.