Egy lengyel cég
tesztelte, hogy a mágneses levitációval működő vonatok hagyományos pályán is
tudnak-e közlekedni, persze az ehhez szükséges berendezések integrálása után.
A cég által
fejlesztett MagRail technológia a nagysebességű maglev
vonatoknál használt mágneses levitációra épül, ami lehetővé teszi, hogy a
járművek kerekei a sínektől elemelkedve, súrlódás nélkül haladjanak, ezzel
tehermentesítve a vonatot és növelve a sebességet. A Nevomo maglev vonatjai a
hagyományos vasúti infrastruktúra felhasználásával is tudnak működni egy
szeptember elején megtartott teszt demonstrációja szerint, amit a
lengyelországi Nowa Sarzyna városánál található tesztpályán végeztek el. A
próba alatt a 700 méteres út során a 2 tonnás, 6 méter hosszú teszt kocsi 11
másodperc alatt elérte a 100 kilométeres sebességet és 70 km/h-ás tempónál
kezdett felemelkedni a sínekről.
Ahhoz, hogy a
vonat maglev módjára tudjon üzemelni, az infrastruktúrát mágneses
berendezésekkel és lineáris motorral integrálták, amivel a cég elmondása
szerint bármelyik hagyományos sínpályát át lehet alakítani a magleveknek, és
egyúttal a tradicionális vonatoknak is helyet adó hálózattá.
A fejlesztés
célja, hogy az egyre növekvő, főleg az agglomerációs településekről érkező
autóforgalmat csillapítsa úgy, hogy a kötöttpályás közlekedést fejlesztik, és a
vasút a fővároson belüli...