A Magyarországon jelenlévő multinacionális barkács áruházláncok a piac mintegy 55 százalékát tudhatják magukénak, és hozzávetőlegesen 165-170 milliárd forint forgalmat bonyolítanak évente. A kisebb vállalkozások aránya 45 százalékot tesz ki, melyek az öt multinacionális vállalathoz tartozó összesen 64 barkácsáruházzal próbálják felvenni a versenyt.
A multinacionális barkács áruházláncok óriási előnye velük szemben a tőkeerősség, az adómentesség, a rendkívül kedvező feltételek a beszállítókkal szemben és a széles áruválaszték. A több ezer kiskereskedelmi barkácsüzlet eredményes működésének az a feltétele, hogy egy jól szervezett együttműködés segítségével közösen és egységesen lépjenek föl mind beszerzés, mind marketing tekintetében.
"Az Ezermester Magyar Barkács Kft. egyfajta közvetítői, ügynöki szerepet tölt be, amely a tagoktól elvárja a törekvést az egységes arculat felé, a együttes fellépést a beszállítókkal szemben, valamint a közös akciókban való részvételt. Ugyanakkor rendkívüli függetlenséget is biztosít a tagok számára, hiszen azok megőrizhetik saját üzletük elnevezését, dönthetnek üzletük berendezéséről, választékáról, árairól, és önálló marketing tevékenységet is folytathatnak." - mondta Bak Péter, a Kft. ügyvezetője.
A jelenleg 12 társult üzletet számláló társaság célja, hogy 2009. év végére a csatlakozott üzletek száma elérje a 75-öt. Az Ezermester Magyar Barkács Kft., nevének megfelelően, törekszik és előnyben részesíti a forgalmazott áruk Magyarországról történő beszerzését, ezzel is lehetővé téve a hazai vállalkozások helyzetbe kerülését, versenyképességük megőrzését.
Az Ezermester lap - nem csak a névazonosság okán, hanem a fenti kereskedelmi filozófiát is magáévá téve - igyekszik nyomon követni, és a maga lehetőségein belül segíteni a sokat ígérő vállalkozást.