Sokéves ötlet már, hogy híddal vagy alagúttal kössék össze a dán fővárosnak, Koppenhágának is helyet adó kelet-dániai szigeteket és Németországot. A híd ötletét korábban már elvetették, mert biztonságosabbnak és környezetkímélőbbnek ítélték meg az alagutat. Az alagutat nem a tengerfenékbe fúrják, hanem előre gyártott betonelemekből szerelik össze a tengerfenéken.
2021. január 1-jén dán oldalról megkezdődik a kétpályás villamosított vasutat és négysávos autóutat magába foglaló alagút építése, amelynek költségét forintban 250 milliárdra becsülik. Ez Dánia történelmének legdrágább infrastrukturális beruházása lesz.
Az alagút egy órával lerövidíti a jelenleg 4,5-5 órás menetidőt Koppenhága és a németországi Hamburg között közúton, és körülbelül két órával vasúti menetidőt, mivel kiiktatja a kompösszeköttetést. Magán az alagúton autóval mindössze 10 percig, vonattal pedig 7 percig tart majd az áthaladás.