Az Airbus A 350
XWB-t kifejezetten a hosszú utakra tervezték. Meglátszik ez a belső
kialakításán is, mely nem csak látványos, hanem variábilis is egyben. Minden az
utasok kényelmét, az utazási idő hasznos vagy szórakoztató eltöltését
szolgálja, és segít a hosszú utakhoz kapcsolódó akklimatizációs problémák
megoldásában is.
Ennek egyik
eszköze a speciális, LED-es világítástechnika, amely különválasztja a
repülőgépben lévő fényeket a külső fényektől, és a sötétség-világosság mesterséges
szabályozásával tulajdonképpen becsapja a szervezetet az időzónák közti
utazásban. Utánozza a napkelte és a napnyugta ciklusait, de a valós időtől
eltérően és a különböző fényszínek kombinálásával. Mindezekkel segíti az
utazót, hogy szervezet a megérkezéskor már jelentős mértékben alkalmazkodjon az
ottani időzónához.
Az
akklimatizációt a légnyomás és a páratartalom változása is befolyásolja. Az
A350 XWB ebbe is beleavatkozik. Már a repülőtest anyagában is speciális –
kevesebb alumínium, több karbonszálas műanyag – ami a külső légnyomás és
páratartalom értékeket erősebben érvényesíti a kabintérben is.
Nem utolsó sorban
az új Airbus az üzemanyag hatékonyság terén is lepipálja vetélytársait a nagy
hatótávolsági repülésben.
Hidrogén meghajtású, üzemanyagcellás hajtómű fejlesztését jelentette be
az Airbus – számol be a hvg. Az első földi és légi hajtóműteszteket az évtized
közepén hajtják végre az első legyártott...