Az elektromos autók iránti csökkenő kereslet megerősíti, hogy hiába a mézes mázos reklámok, az emberek tartanak az elektromos kocsiktól. A kereslet-visszaesés miatt a GM és a Ford is hamarosan dönteni fog arról, hogy csökkenti-e az elektromos pick-upok gyártását vagy sem. A CO2-semlegesség hegyének megmászásához sokféle út vezet, Toyoda szerint: “Ha a szabályokat ideológiai alapon írják, akkor a fogyasztók, azaz a normális emberek szenvednek a legtöbbet”.
A Handelsblatt szerint a német óriás Volkswagen is elismerte nemrégiben, hogy “Németországban keresleti problémákkal küzd elektromos modelljei iránt”. A megrendelések jóval a tervezett éves célérték alatt vannak a teljes szériára vonatkozóan: ID.3, ID.4, ID.5 és ID. Buzz. Úgy tűnik, hogy a politikai döntéshozók és a gyárak is elszámították magukat, amikor csak az elektromos autók szekerét tolták. Sajnos sok helyen magasak az energia árak, kevés a töltőoszlop, az otthoni töltés problémás, a hatótáv pedig kicsi, ezért kevesen döntenek a tölthető kocsik mellett.
Toyoda szerint van még egy másik megfontolandó szempont is, ami a technológia fenntarthatóságára vonatkozik. Nem veszik ugyanis figyelembe a villamosenergia-termelés során keletkező szén-dioxid-kibocsátást, és az energiaátállás társadalmi költségeit sem. Ezzel kapcsolatban Toyoda rámutatott, hogy Japánban áramkimaradással kellene szembenéznie, ha a teljes autóflottát áramra állítanák át, amihez több milliárdos infrastruktúra kiépítésére lenne szükség. Úgy számol, hogy nagyjából 450 milliárd euró kell majd a hálózat megfelelő kiépítéséhez.
“Amikor a politikusok azt mondják, hogy “szabaduljunk meg az összes benzines autótól”, vajon értik, hogy ez mit jelent?” – tette fel a kérdést a japán üzletember.