Elpusztíthatatlan tradíció

Toyota Hilux

2008-10-14 19:35:34 | Módosítva: 2008-10-14 19:36:34

Robusztus, átgondolt technológiájával és tartósságával a Hilux nemcsak a Toyota, de az autóipar történetében is kiemelt helyet érdemelt ki négy évtizedes pályafutása során. Természetes hát, hogy modellváltások során az autó legfontosabb tulajdonságai érintetlenül maradnak; ugyanakkor az autó minden generációja még markánsabb és erőteljesebb, egyben pedig komfortosabb is, mint elődje.

Negyven év alatt tizenkétmillió vevő választotta a Hiluxot. A rendkívül népszerű pick-up öt kontinensen, öt generáción át bizonyított, és a most kapható, hatodik kivitel már bevezetésekor azonnali sikernek bizonyult. A Hilux tehát megmutatta, mire képes, és újabb kihívásokat keres, megy elébe a piaci igényeknek, hogy új vásárlói köröket hódítson meg.
Senki sem vitathatja, hogy a Hilux a világ egyik legsokoldalúbb járműve, s az európai piacon egyre magasabb hőfokon izzó pick-up láz újabb lehetőségeket tár fel előtte. A szabadidős, prémium haszonjárművek vevői ma már teljes joggal várják el, hogy autójuk a luxusterepjárókéhoz közelítő kényelmi szolgáltatásokat és menetteljesítményeket ötvözze a verhetetlen terepalkalmassággal és remekül kihasználható teherbírással. Ezzel az igénnyel új vevőkör született, mellettük azonban megmaradt a megbízható munkagépet kereső vásárlói réteg is - és a Hiluxra az a feladat vár, hogy mindenkit egyaránt tökéletesen kiszolgáljon.
A teherhordáshoz és a terepezéshez például sziklaszilárd szerkezet kell, s a Hilux tartós létraváza, erős, ütéselnyelő futóműve mindennel megbirkózik. Ám az autósok ma már akkor sem akarnak zötyögős, teherautós rugózást, ha kizárólag szállításra használják a kocsit, így a felfüggesztés lágyabb és komfortosabb; azok kedvéért pedig, akik a mindennapokban használják az autót, a zajszigetelés is magas szintű.
Egy modern pick-upban ma már alapvető elvárás a tiszta üzemű, takarékos, erős és kulturált működésű motor. A Toyota kifejezetten ezen elvárások alapján alakította ki a 2,5 literes blokkot. A közös nyomócsöves technika és a köztes töltőlevegőhűtő alkalmazásának eredményeképpen a kis fogyasztású (kiviteltől és hajtásképlettől függően 7,4-8,3 l/100km) blokk 120 lóerőt teljesít. Ez a modern, turbódízel erőforrás magabiztosan mozgatja az autót bármely burkolt útfelületen, legyen szó városi utcákról vagy hosszan kígyózó országutakról, ha pedig véget ér az aszfalt, az igen széles fordulatszám-sávban biztosított 325 Nm nyomaték teszi rettenthetetlen, ellenállhatatlan társsá.
Ilyen modern hajtáslánchoz természetesen korszerű divatos megjelenés illik: a merész, agresszív orrt még markánsabbá teszi a motorházfedél légbeömlő nyílása, valamint a jobban felszerelt verzióhoz kínált ködfényszóró. A Hilux kiállását elegáns karosszériaszínek teszik még magabiztosabbá, a hosszú utakon pedig légkondicionáló és CD/MP3-lejátszós, 160 Wattos erősítővel kombinált audioberendezés teremt kellemes hangulatot a kényelmes, esztétikus utastérben.

További érdekes cikkeinkről se maradsz le, ha követed az Ezermester Facebook oldalát, vagy előfizetsz a nyomtatott lapra, ahol folyamatosan újdonságokkal jelentkezünk!


Szólj hozzá a cikkhez!

Be kell jelentkezned, hogy hozzászólhass a cikkekhez!
Ezermester, Facebook, vagy Google fiókkal is bejelentkezhetsz.

Citroën Nemo, az ügyes kis furgon

A Nemo tökéletes haszongépjárműnek bizonyul a modern városi közlekedés nehézségeinek leküzdésére. Visszafogott méreteivel könnyen talál parkolóhelyet, mozgékonysága pedig ideális szállítóeszközzé...


Szintetikus üzemanyag

Az Európai Unió döntése értelmében 2035 után nem lehet hagyományos dízel és benzines új autókat értékesíteni, csak ha szintetikus üzemanyaggal működnek. Az új hajtóanyag szabályozásának már most...