Technológia
Első lépésben a felsővezeték-hálózat kiépítése történne meg, majd olyan hibrid kaminok jelennének meg, melyeket áramszedőkkel és elektromos motorral láttak el. Amennyiben a vezérlés olyan útszakaszt érzékel, ahol a vezetékek kiépületek, a jármű automatikusan csatlakozik ahhoz. Fékezés esetén – a vonatokhoz hasonlóan – az energia egy része visszatáplálható a rendszerbe.A tervek szerint az új kamionok erőforrása hasonlítani fog a dízel-elektromos mozdonyokéhoz, azaz a dízelmotor egy generátort hajt meg, ami elektromosságot termel a tulajdonképpeni hajtást végző elektromotor számára, így nem csak "áramszedős" üzemmódban lesznek használhatóak. A tesztek során pozitív tapasztalatokat szereztek a mérnökök. Állításuk szerint nem jár kényelmetlenséggel az áramszedővel történő manőverezés, kényelmesen tartható a 90 km/h sebesség, a szén-dioxid és nitrogén-oxidok kibocsátása azonban drámaian csökkenthető.
(forrás: Siemens)