A Boeing – egyébként nem igazán sikerkarriert befutó – 787 Dreamlinere turbóventillátoros gázturbinával repül, a hajtóműből kiáramló, nagy sebességű gázsugárnak köszönhetően, azonban a repülőgépgyártó (konkurenseivel együtt) folyamatosan azt kutatja, hogy miként tudna újabb és gazdaságosabb meghajtást biztosítani a típusainak.
A Boeing által benyújtott szabadalom szerint az új hajtóműben deutérium vagy trícium, valamint az ezeket célzó lézer adná a hajtást úgy, hogy a porladó anyagok fúziója okán hélium és/vagy hidrogén jön létre, mely a jelenlegi megoldásokhoz hasonlóan nagy sebességgel (a magas nyomás miatt) áramlik ki, ami mozgási energiát biztosít a repülőgép számára.
De ennyiben még nem merül ki a történet, hiszen az égetőtér fala 238-as urán izotóppal lenne bevonva, mely reakcióba tud lépni azokkal a neutronokkal, melyek a nukleáris robbanás folyamán keletkeznek, és kellően nagy energiával rendelkeznek ahhoz, hogy a folyamat során jelentős mennyiségű hő keletkezzen, ami aztán a generátoroknál elektromos energiává alakul. Ezzel a kör bezárul, hiszen az így termelt energia működtetni képes a lézereket, tehát külső energiára nincs, vagy csak nagyon kis mértékben van szükség.
A Boeing úgy gondolja, hogy ezzel a meghajtási móddal nem csupán a légköri repülések, hanem az űrhajózás is új lehetőséget kapna, bár az még nem tisztázott, hogy mennyi időbe telik, hogy egyáltalán bárki képes legyen egy ilyen hajtóművet biztonságosan megépíteni.