Szétszedéséhez csak a burkolat-feleket összefogó csavarokat kell kihajtani, és már is feltárul a készülék belseje. A nagy fordulatszámú meghajtómotor kenést nem igényel, a hangja sem csillapítható, ezzel számolni kell. A kések mozgatását végző kulisszamű azonban idővel óhatatlanul apró morzsadarabokkal szennyeződik, ami beágyazódik a besűrűsödött kenőanyagba, és ez eléggé megnöveli a készülék hangját.
A csavarok eltávolítása és az egyik fél leemelése után feltárul a készülék a két egységből álló szerkezete. A motort is érdemes megvizsgálni, nem égett-e be a kommutátora, vagy nem kopottak-e a szénkefék. Az elfeketedett kommutátor felületét szükség esetén előbb alkoholos fültisztító pálcával ajánlott lemosni, majd érdemes ellenőrizni a szénkefék akadálytalan mozgását. A kis beégések (ezt a szénkefék kopása okozhatja) finom polírpapírral még eltüntethetők, ám erre ritkán van szükség. Az egyébként működő meghajtómotorral más gond nem adódhat.
Hajtómű
A késeket mozgató hajtómű és a motor csigafogaskereke a huzamosabb használat miatt általában már szinte szárazon fut, amit tovább nehezítenek a kenőanyagba jutott morzsaszemcsék. Ez okozza a túlzott zajos működésüket. Egy kis sebbenzines tisztító mosás és újra zsírozás után a mozgásuk akadálymentessé és csendesebbé tehető. A késmozgató csuszkákat is ajánlatos kitisztítás után bőven megkenni lítiumos- vagy szilikonos zsírral, hogy könnyű legyen a mozgásuk.
Az alternáló-mű visszaszerelése, majd a burkolat összecsavarozása után a készülék hallhatóan csendesebb lesz, újra elfoglalva régi helyét a gyakran használt konyhai eszközök között.