Tudatos fogyasztók a megelőzésért

2010-12-12 00:36:08 |

Rosszul árazott termékek, hibás áruk, bóvli műszaki cikkek, felszívódó vállalkozások. Mindennapjainak velejárója lett a bosszankodás, miközben úgy érezzük: nem véd minket semmi a vásárlások és a szolgáltatások igénybevétele során.

Aligha van olyan személy ma Magyarországon, aki minden egyes olyan jogszabállyal tisztában lenne, amely mindennapi életét bármilyen módon befolyásolja. Hiszen még a legfelkészültebb szakemberek sem ismerhetik mindazon normát, amely jogokkal ruházza fel, vagy éppen kötelezettségekkel terheli az egyes állampolgárokat, jogi személyeket.
És akkor mit várhatunk el azoktól, akiknek nem szakmájuk a jog, és akik teljesen érthetően csodálkoznak rá egy-egy szabályra. Arról nem is beszélve, mennyire meg tudja nehezíteni életünket a "másik oldal", azaz a velünk ellentétben rendszerint jól felkészült, jogi és egyéb elemekkel felvértezett vállalkozás, amely ismeri a kiskapukat, a legrészletesebb szabályokat, és amely aztán rendszerint felülkerekedik az átlag fogyasztóval szembeni küzdelemben.

Hogy ne mélyüljön a szakadék!

Hogy a két oldal közötti hatalmas szakadék kisebb legyen, az Ezermesterben fogyasztóvédelmi rovatot indítunk, annak érdekében, hogy tudással felvértezve szállhassanak be a ringbe a fogyasztók is, és mostantól egy esetben se maradjanak alul csak azért, mert nem ismerték a hatályos jogszabályokat, vagy nem tudták, hogyan lehet jogaikat kikényszeríteni a vállalkozással szemben.
Milyen jogai vannak a fogyasztóknak a megvásárolt termék hibája esetén? Hogyan és milyen eljárásban jut hozzá a vásárló az őt megillető, hibátlan termékhez, illetve mikor követelhető a sokszori javítás helyett az áru cseréje? Milyen plusz jogaink vannak új építésű ingatlan vásárlása esetén, milyen esetekben illet meg minket javító-karbantartó szolgáltatás igénybevétele során kötelező jótállás, milyen jogaink vannak lakásfelújítás esetén, és kikkel érdemes, és kikkel tilos nyílászárót cseréltetnünk?

Ki véd meg minket?

Mennyi időn belül kell panaszunkra válaszolnia a vállalkozásnak, és mi a helyzet akkor, ha a vállalkozás elutasító magatartást tanúsít jogvitánk során? Mik azok a békéltető testületek, milyen hatásköre van az egyes hatóságoknak, és egyáltalán, kik védik a fogyasztókat?
Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre igyekszünk választ adni a jövőben, miközben konkrét jogvitákkal, megoldási lehetőségekkel és a jövőre vonatkozó javaslatokkal is el kívánjuk látni a Kedves Olvasókat, annak érdekében, hogy ne érezzék magukat kiszolgáltatottaknak, és ne érjék őket olyan kellemetlen szituációk, amelyekből nem vezet kiút. Várjuk tehát fogyasztóvédelmi gondjaikat, problémáikat és sérelmeiket, a közös siker érdekében.

További érdekes cikkeinkről se maradsz le, ha követed az Ezermester Facebook oldalát, vagy előfizetsz a nyomtatott lapra, ahol folyamatosan újdonságokkal jelentkezünk!


Szólj hozzá a cikkhez!

Be kell jelentkezned, hogy hozzászólhass a cikkekhez!
Ezermester, Facebook, vagy Google fiókkal is bejelentkezhetsz.

Fogyasztóvédelem

Egy olvasónk segítségünket kérte vásárlási problémájával kapcsolatban. Részben neki nyújtandó segítségként, másrészt pedig általánosítható tanulságként közzé tesszük levelét. Írása mellett rögtön...


Lakhatásról, szomszédjogról

Gyenge idegzetűek ne olvassanak statisztikai adatokat – ez jutott eszembe, amikor nyilvánvalóvá vált, hogy napjainkban, Magyarországon egy átlagos fizetésű embernek 23 évig kell spórolnia ahhoz,...