Tudatos fogyasztók a megelőzésért

2010-12-12 00:36:08 |

Rosszul árazott termékek, hibás áruk, bóvli műszaki cikkek, felszívódó vállalkozások. Mindennapjainak velejárója lett a bosszankodás, miközben úgy érezzük: nem véd minket semmi a vásárlások és a szolgáltatások igénybevétele során.

Aligha van olyan személy ma Magyarországon, aki minden egyes olyan jogszabállyal tisztában lenne, amely mindennapi életét bármilyen módon befolyásolja. Hiszen még a legfelkészültebb szakemberek sem ismerhetik mindazon normát, amely jogokkal ruházza fel, vagy éppen kötelezettségekkel terheli az egyes állampolgárokat, jogi személyeket.
És akkor mit várhatunk el azoktól, akiknek nem szakmájuk a jog, és akik teljesen érthetően csodálkoznak rá egy-egy szabályra. Arról nem is beszélve, mennyire meg tudja nehezíteni életünket a "másik oldal", azaz a velünk ellentétben rendszerint jól felkészült, jogi és egyéb elemekkel felvértezett vállalkozás, amely ismeri a kiskapukat, a legrészletesebb szabályokat, és amely aztán rendszerint felülkerekedik az átlag fogyasztóval szembeni küzdelemben.

Hogy ne mélyüljön a szakadék!

Hogy a két oldal közötti hatalmas szakadék kisebb legyen, az Ezermesterben fogyasztóvédelmi rovatot indítunk, annak érdekében, hogy tudással felvértezve szállhassanak be a ringbe a fogyasztók is, és mostantól egy esetben se maradjanak alul csak azért, mert nem ismerték a hatályos jogszabályokat, vagy nem tudták, hogyan lehet jogaikat kikényszeríteni a vállalkozással szemben.
Milyen jogai vannak a fogyasztóknak a megvásárolt termék hibája esetén? Hogyan és milyen eljárásban jut hozzá a vásárló az őt megillető, hibátlan termékhez, illetve mikor követelhető a sokszori javítás helyett az áru cseréje? Milyen plusz jogaink vannak új építésű ingatlan vásárlása esetén, milyen esetekben illet meg minket javító-karbantartó szolgáltatás igénybevétele során kötelező jótállás, milyen jogaink vannak lakásfelújítás esetén, és kikkel érdemes, és kikkel tilos nyílászárót cseréltetnünk?

Ki véd meg minket?

Mennyi időn belül kell panaszunkra válaszolnia a vállalkozásnak, és mi a helyzet akkor, ha a vállalkozás elutasító magatartást tanúsít jogvitánk során? Mik azok a békéltető testületek, milyen hatásköre van az egyes hatóságoknak, és egyáltalán, kik védik a fogyasztókat?
Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre igyekszünk választ adni a jövőben, miközben konkrét jogvitákkal, megoldási lehetőségekkel és a jövőre vonatkozó javaslatokkal is el kívánjuk látni a Kedves Olvasókat, annak érdekében, hogy ne érezzék magukat kiszolgáltatottaknak, és ne érjék őket olyan kellemetlen szituációk, amelyekből nem vezet kiút. Várjuk tehát fogyasztóvédelmi gondjaikat, problémáikat és sérelmeiket, a közös siker érdekében.

További érdekes cikkeinkről se maradsz le, ha követed az Ezermester Facebook oldalát, vagy előfizetsz a nyomtatott lapra, ahol folyamatosan újdonságokkal jelentkezünk!


Szólj hozzá a cikkhez!

Be kell jelentkezned, hogy hozzászólhass a cikkekhez!
Ezermester, Facebook, vagy Google fiókkal is bejelentkezhetsz.

Megtévesztő reklámfogások ellen

Jelentősen bővíti a fogyasztóvédelmi hatóság ellenőrzési lehetőségeit az ágazati törvény frissen elfogadott módosítása. A hatóság a jövőben nemcsak a fogyasztóval közvetlen szerződéses...


E-kereskedelem és kettős termékminőség

Az e-kereskedelem szabályozása és a kettős termékminőség megszüntetése áll a fogyasztóvédelem középpontjában az idén, de kiemelt feladat maradt a termékbemutatók ellenőrzése is.