A hidegtől nem véd, de a hótól, esőtől, Naptól igen
Egy ilyen építmény tulajdonképpen nem is építmény. Nincs szükség hozzá alapra, ezért általánosságban építési engedély sem kell a felállításához. Társasház közös területén a többi lakóval kell megegyezni, saját kertnél pedig nincs semmi megszorítás, csak arra kell ügyelni, hogy a kert használhatóságát ne rontsa. A biztonság kedvéért azért a fentieket ellenőrizzük le a helyi építési hatóságnál, nehogy meglepetés érjen minket.
Télen és nyáron egyaránt nagyon hasznos a nyitott kocsibeálló. A téli harmat, vagy közvetlen havazás reggelre ráfagy a szélvédőre, és a szabadban álló autó reggeli jégmentesítése minden induláskor viszi a drága időnket. A fedél azonban megakadályozza a jegesedést, jó eséllyel tiszta szélvédőt találunk reggel. Tavasszal már idén is találkozhattunk a sáros esővel, ami rövid idő alatt bemocskolta a kint álló autókat. Ez ellen is megvéd a tető, miként a nyáron perzselő erős naptól, és főként annak UV sugárzásától. A mai gépkocsikban leginkább az UV sugárzás okoz károkat, sokkal gyorsabban öregednek a gumi és műanyag alkatrészek (abroncs, műszerfal stb.), és az sem kellemes, ha 60 fokos autóba kell beülnünk délután, melyben még a kormányt sem tudjuk megfogni.
A nyári nap ártalmaitól leginkább azzal tudunk fokozott védelmet biztosítani gépkocsinknak, ha a nyitott gépkocsibeálló oldalait (pláne ha ezek keleti és nyugati tájolásúak) valamilyen futónövénnyel futtatjuk fel. Gyorsan nő, és nyárra tökéletesen elegendő a lombhullató vadszőlő, de aki egész évben szeretné élvezni a látványt, az örökzöldet, pl. borostyánt is futtathat a lábakra kötözött spárgákra. Azzal számoljunk, hogy a „teljesen bezárt” autótároló nehezíti a ki és beszállást a gépkocsiba. 2,5-3x5,5-6 m-es alapterületű parkolóhelyre kényelmesen beállhatunk egy középkategóriás kocsival, és annak mindkét ajtaját gond nélkül ki is nyithatjuk. Ha két parkolóhelyes, középső oszlop nélküli kocsibeállót szeretnénk létesíteni, akkor elég, ha 5,5 m szélességűre tervezzük, mert középen elég, ha egy ajtó szélességnyi hely marad a két kocsi között. Helyszűke esetén, feltétlenül próbáljuk ki a szűk helyre való be- és kiállást, továbbá a kocsiból való ki és beszállást is, mert a túl kiszámított manőverek sérüléseket is okozhatnak.
Nyitott gépkocsibeállók készen is kaphatók, de saját kezűleg is elkészíthetők. A kocsibeálló vázszerkezete lehet: acél, alumínium, fa és ezek kombinációja. A leggyakoribb tetőkialakítási formák pedig az egy irányba lejtő ferde tető, a nyeregtető, és az íves kialakítású tető. A stabilitás érdekében nagyon fontos a megfelelő alapozás. Csak szakszerűen betonozott alapra építsük a vázszerkezetet, mert a nagy felületű tető nagy támadási lehetőség a szélnek.
A relatíve olcsóbb kész változatok kezelt fa gerendákból csavarozhatók össze, ezeknél is fontos azonban, hogy a lábak betonozott talpelemekre legyenek lecsavarozva. A 100 ezer forint körüli változatok egyszerű hullámpala vagy hullámműanyag tetővel vásárolhatók meg. Elemekre bontva vihetjük haza, és az összeszerelés rendszerint ránk vár.
Kecsesebbek, elegánsabbak a fém vázszerkezetű garázsok, melyek porszórt felületvédelmet és esztétikusabb tetőszerkezetet kapnak. Feszített ponyva tetővel és acélcső lábakkal még az áruk sem sokkal magasabb, mint a fagerendás-hullámműanyagos változaté. Zárt szelvényű, masszívabb tartólábakkal és polikarbonát tetővel már fél millió körüli árral kell számolnunk, bár ezek kétségtelenül látványosabbak.
Az üregkamrás polikarbonát lemez könnyed, légies fényáteresztő tetőborítási anyag. Legfontosabb tulajdonságai a kis súly, a stabil szerkezet. Statikai méretezésnél csak a meteorológiai terhekkel kell számolnunk. A hozzá szükséges tartószerkezet kialakítása olcsóbb és nem lesz robosztus. A tető anyaga UV és jégverés álló. Könnyű vele dolgozni, mert könnyen vágható, fúrható, egyedi, íves szerkezet is kialakítható belőle.
Polikarbonáttal történő fedés esetén nagyon fontos a minimum 5 fokos lejtési szög. Jó közelítéssel méterenként minimum 9 cm-t lejtsen a tető. Az üregkamrás polikarbonát lemez beépítésénél a bordák mindig lejtésirányban fussanak. Már a tervezésnél vegyük figyelembe a kereskedelemben kapható, járatos táblaméreteket, és a gyártók által javasolt tartószerkezeti kiosztást.
Összecsukható ponyvagarázs
Régóta ismert, és a ponyvaanyagok minőségének javulásával sokat fejlődtek az összecsukható ponyvagarázsok. Tulajdonképpen sátrak, amik átlagos szélerősséget elviselnek, de szélorkánt azért nem. Az autóponyvákhoz képest nagy előnyük, hogy a gépkocsi karosszériája nem érintkezik közvetlenül a ponyvaanyaggal, nem csapódik ki a pára, ami a tiszta kocsit is összekoszolja a ponyva alatt. Valószínűleg egy társasház tagjainak sincs sok kifogása egy ilyen megoldás ellen. És ami a lényeg, nem csak az eső és a hó ellen véd, hanem tökéletes UV védelmet is biztosít a gépkocsi számára.