Zöld energiával működő járműveiket teszteltek a Hungaroringen

MTI

2012-04-23 18:21:41 | Módosítva: 2012-04-23 18:30:13

A tiszta, élhető környezet, illetve az alternatív üzemanyagokkal meghajtott járművek megismertetésének, bevezetésének fontosságát hangsúlyozta Kovács Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) klíma- és energiaügyért felelős államtitkára a „zölden jobb” elnevezésű járműbemutató és teszt-délután alkalmából Mogyoródon, a Hungaroring vezetéstechnikai centrumában hétfőn sajtótájékoztatón.

Az NFM és az Óbudai Egyetem közös rendezvényén az alternatív hajtású járművek legrangosabb versenyeire készülő csapatok mutatták be speciális közlekedési eszközeiket.


Egy alternatív üzemanyaggal meghajtott jármű halad a Hungaroringen található Groupama Garancia vezetéstechnikai centrum pályáján, a Zölden jobb elnevezésű járműbemutatón.
MTI Fotó: Földi Imre

Kovács Pál kiemelte: a villamos, hidrogén- és más alternatív meghajtású közlekedési eszközök remélhetőleg jelentős szerepet töltenek majd be a hazai járműpiacon – húzta alá az államtitkár, aki szerint a környezetkímélő megoldások területén elért magyarországi eredmények globális szintű kiterjesztése a fő cél. Ebben a folyamatban az eddiginél sokkal nagyobb nyilvánosságot, szerepet érdemelnek azok a fiatalok, akik  remélhetőleg az autógyártó cégek segítőivé válnak – mondta Kovács Pál.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közölte: anyagi eszközökkel segíti a magyar mérnökhallgatók sikeres szereplését. A felsőoktatásban zajló műhelymunka támogatására és összehangolására önálló projektiroda létrehozását tervezi a minisztérium. 

Gazsi Júlia, a Hungaroring Sport Zrt. vezérigazgató- helyettese kiemelte: cége több módon is segíti a biztonságos és környezettudatos közlekedést, saját ökoprogrammal is rendelkeznek. Több egyetemmel működnek együtt, és most sikerült magukhoz vonzani a „zöld” versenyekre készülő egyetemista csapatokat.

Petis László, az INNO – MOBIL Sportegyesület elnöke az évente sorra kerülő győri Széchenyi Futam (az alternatív hajtású járművek versenye) 2005-ös indulása óta eltelt időszakot tekintette át. Felidézte: amikor elhatározták, hogy a mérnökhallgatók fantáziáját „megmozgatják”, még csak 256 forintba került egy liter benzin, és a  szponzoroknak szinte meg kellett magyarázni, hogy miért van jövőjük a zöld energiával működő járműveknek. A mai benzinárak ismeretében ez már egyértelmű - tette hozzá. 

A tavalyi Széchenyi Futamon hetvenen indultak, az idén - április 29. és május 1. között - még több fiatalt és számos érdeklődőt várnak - fűzte hozzá.

Az európai megmérettetésen: a 28. Shell Eco-marathon május 17. és 19. közötti rotterdami futamán öt magyar csapat vesz részt – ismertette Bütösi Lajos, a Shell üzletágvezetője. Az üzemanyag - takarékosságot népszerűsítő versenyen nyolc - kilenc kategóriában számos díjat osztanak ki – közölte.


Kovács Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NEFMI) klíma- és energiaügyért felelős államtitkára a Zölden jobb elnevezésű járműbemutatón tesztel egy alternatív üzemanyaggal meghajtott járművet a Hungaroringen található Groupama Garancia vezetéstechnikai centrum pályáján.
MTI Fotó: Földi Imre

A sajtótájékoztató után a pályán különféle zöld energiával működő, olykor meghökkentő külsejű járművek és építőik mutatkoztak be. Volt közöttük napenergiával, hidrogénnel, elektromos árammal, vagy épp sűrített levegővel futó eszköz is.

Az MTI érdeklődésére az Óbudai Egyetem egyik csapatkapitánya egy sűrített gázzal működő pneumobilt mutatott meg. A jármű már egy továbbfejlesztett változat, 6-8 hónap alatt készült el, s több kerékpár-alkatrészt is tartalmaz. Takarékos üzemmódban két köbméternyi sűrített nitrogénnel 6-7 kilométer megtételére képes, óránként 12 kilométeres sebességgel.

További érdekes cikkeinkről se maradsz le, ha követed az Ezermester Facebook oldalát, vagy előfizetsz a nyomtatott lapra, ahol folyamatosan újdonságokkal jelentkezünk!

MTI


Szólj hozzá a cikkhez!

Be kell jelentkezned, hogy hozzászólhass a cikkekhez!
Ezermester, Facebook, vagy Google fiókkal is bejelentkezhetsz.

Szintetikus üzemanyagok

Szintetikus üzemanyagok használatával csupán Európában akár 2,8 gigatonnával kevesebb széndioxid kerülhet a levegőbe 2050-ig. Ehhez azonban időben kell lépni.