Bemutatkozott Kecskeméten a Mercedes-Benz hibridhajtású busza

MTI

2012-06-15 19:45:06 | Módosítva: 2012-06-15 19:49:38

Kecskemét a helyi közösségi közlekedés fejlesztésének a keretében hibridhajtású buszok beszerzését tervezi közbeszerzési eljárással - mondta Zombor Gábor, Kecskemét polgármestere pénteken, a Mercedes-Benz hibridhajtású autóbuszát bemutató sajtótájékoztatón.

Zombor Gábor fontosnak tartja, hogy a szakemberek és a lakosság is megismerkedjen az új, energiahatékony és környezetkímélő autóbuszokkal, s minél több járműtípusról szerezzenek személyes tapasztalatot.


Kecskemét, 2012. június 15. Egy Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbusz áll a kecskeméti Kossuth Lajos téren. A város önkormányzata a helyi közösségi közlekedés fejlesztésének a keretében hibridhajtású buszok beszerzését tervezi közbeszerzési eljárással. MTI Fotó: Ujvári Sándor

Ennek érdekében a város a többi között a Hess, Solaris, Volvo és más autóbusz gyártók járműveinek a bemutatását is tervezi - tette hozzá a polgármester.

Zombor Gábor emlékeztetett arra, hogy Kecskemétnek három közlekedésfejlesztési projektje van folyamatban: az intermodális pályaudvar és kapcsolódó közösségi, valamint az elővárosi közlekedés fejlesztése, valamint a térségi elérhetőségek javítása.

A tervek szerint a közösségi közlekedés fejlesztése projekt keretében 35-40, környezetkímélő autóbusz beszerzése valósulhat meg.

Zombor Gábor hangsúlyozta: a buszpályaudvar városközponti elhelyezkedése miatt elsőrendű szempont a minél alacsonyabb káros anyag kibocsátás, valamint a halk üzemelés.


Kecskemét, 2012. június 15. A városháza tükröződik egy Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid autóbusz ablakán, a kecskeméti a Kossuth Lajos téren. A város önkormányzata a helyi közösségi közlekedés fejlesztésének a keretében hibridhajtású buszok beszerzését tervezi közbeszerzési eljárással. MTI Fotó: Ujvári Sándor

Ingo Fröhlich, az EvoBus Hungária Kft. ügyvezető igazgatója Mercedes-Benz Citaro BlueTec-Hybrid autóbuszról elmondta: a 18 méter hosszú járművet a 2010. decemberi próbaüzemet követően Stuttgartban állították be elsőként. Azóta Rotterdam, Krefeld, Mühlheim, Drezda és Hamburg is mellette döntött.

Az ügyvezető igazgató gumikerekeken guruló villamosnak nevezte a járművet, az eddig egyetlen olyan hibridbuszt, amely akár öt kilométeres távot is képes tisztán elektromosan, dízelmotor nélkül megtenni.

A járműnek nincs váltóműve, teljesen rángatás-mentesen, komfortosan siklik.

A Mercedes-Benz számításai szerint 2015-ben az újonnan megrendelt városi buszok 10-15 százaléka hibridhajtású lesz.

Ingo Fröchlich szerint külsőre semmi különbség sem vehető észre a hagyományos dízel-buszhoz képest, eltekintve attól, hogy ez a jármű valamivel magasabb a tetőre épített akkumulátorok miatt. A férőhelyek száma 140, ebből 48 ülőhely.

A Mercedes-Benz Citaro hibridhajtású autóbuszát pénteken délután menet közben is kipróbálhatják Kecskeméten az utasok, mert hat vonalon egy-egy útra menetrendszerűen bekapcsolódik a helyi tömegközlekedésbe.

További érdekes cikkeinkről se maradsz le, ha követed az Ezermester Facebook oldalát, vagy előfizetsz a nyomtatott lapra, ahol folyamatosan újdonságokkal jelentkezünk!

MTI

Címkék: Mercedes, hibrod, busz

Szólj hozzá a cikkhez!

Be kell jelentkezned, hogy hozzászólhass a cikkekhez!
Ezermester, Facebook, vagy Google fiókkal is bejelentkezhetsz.

Magyar elektromos busz

A magyar evopro csoport által fejlesztett, Modulo elnevezésű elektromos autóbuszt teszteli két spanyol közlekedési vállalat is azt vizsgálva, hogy a környezetbarát jármű miként használható a...


Hazatért az utolsó Ikarusz busz

A megújuló Közlekedési Múzeum fontos feladatának érzi, hogy a múlt-jelen-jövő kontextusában mutassa be a magyar közlekedés teljesítményeit és kihívásait. Azáprilisban hazahozott egyik utolsó...