Autómodellünk alváza tehát feltételezetten menetkész. A leglátványosabb, egyben a legtöbb buktatót rejtő feladat azonban még előttünk áll: teljes díszbe kell öltöztetnünk kocsink ruháját, azaz a karosszériát. A modellek karosszériája nagyobbrészt speciális anyagból, LEXAN-ból készül. Akad ugyan itt-ott néhány fröccsöntött darab is, ám ezek javarésze terepjáró- és kamionmodellekre való. Ezeknek ugyanis viszonylag kicsi a sebességük, ezért a karosszériájukat is kevesebb veszély fenyegeti. Menet közben ritkán borulnak fel, és karambolozni is ritkábban szoktak mint a versenyautó modellek. A fröccsöntve készült karosszériákat könnyebb lefényezni, hiszen bármilyen makettfesték alkalmas erre. Hátrányuk, hogy a fényezésük könnyen sérül, ezeket a hibákat utólag már nehéz kijavítani, kivált akkor, ha a díszítő matricák is megsérültek. Az ilyen karosszériák alapfényezéséhez a makettfestékből válasszuk ki a megfelelőszínű sprayt, mert e festékekkel sokkal szebb felületet lehet elérni, mint ecsettel. A matricák felragasztása után mindenképpen fújjuk be teljesen színtelen lakkal, ezt követően modellünk karosszériája teljesen valóságos hatású lesz.
De térjünk vissza a LEXAN-hoz, amiből a legtöbb RC modell karosszériája készül. Ez az anyag víztiszta és színtelen, sőt még nagy ütéseknek is kiválóan ellenáll. Ebből az anyagból még biztonsági üveget is készítenek. Modellünk szempontjából azért is előnyös, mert nagyon rugalmas és így az esetleges üzem közbeni karambolok okozta ütéseket jól elviseli, mégpedig maradandó nyomok nélkül. Az első időben az ilyen vezetői balesetek ugyanis elég gyakoriak. E csábító előnyért viszont a karosszéria körülményesebb kikészítésével kell "fizetnünk". Lássuk hát, hogyan is lesz a nyers alapanyagból valósághű modellkarosszéria.
Az igényesen alakhű karosszériaformát gyárilag vékony, színtelen fóliával vonják be, hogy megóvják az esetleges sérülésektől. Gyakran még a keréknyílások sincsenek kivágva. Első teendőnk tehát ezek kikanyarítása. A művelethez erős, lehetőleg görbe pengéjű ollót használjunk. Ha hosszú távra tervezünk, megéri egy kimondottan e célra készült LEXAN-ollót is beszereznünk. Ez erős, zömök szerszám és rendkívül megkönnyíti az ilyen kivágási műveleteket. A LEXAN vágás közben szinte recseg az olló éle alatt, ám ettől nem kell megijedni, az anyag nem fog a vágás mentén behasadozni. A sercegő hang e szívós anyag jellegzetessége, amiből képet kaphatunk az alapanyag minőségéről. Vágás előtt a védőfóliát ne távolítsuk el mert ez véd a munka közbeni sérülésüktől, és később a festés közben is szükségünk lesz rá. A kivágott részek éleit finoman csiszoljuk meg, és az egész karosszéria belsejét alaposan mossuk ki mosószeres vízzel, majd hagyjuk teljesen megszáradni.
Az ilyen karosszéria fényezéséről tudni kell, hogy ezt belülről kell festeni. Ez azért előnyös, mert ha a festék esetleg megfolyik, az kívülről nem fog látszani. Ha pedig használat közben meg is karcolódik a karosszéria, a fényezése még nem sérül meg. Festéshez kizárólag erre a célra készült festék a megfelelő, ami a Tamiya gyártmány esetében PC illetve PS jelű. A PC ecsetelhető, a PS pedig spray.
A festés megkezdése előtt azonban ajánlatos magát a színezést alaposan szemrevételezni. Többszínű festés esetén gondolnunk kell arra ,hogy nem minden részt kell egy időben lefesteni, és amit később kell befestenünk, azt a részt addig ki kell takarnunk, azaz "maszkolással" kell védenünk. A LEXAN festékeket ugyanis száradás után már semmivel nem lehet eltávolítani, lemosni. Tovább bonyolítja a dolgunkat, ha csíkokat, mértani alakzatokat kell különféle színűre festenünk. A festés menetét tehát jól át kell gondolnunk, mert ráadásul mindent fordított sorrendben kell felfestenünk, mint az a karosszéria "színe", azaz a külső része felől látszik. Ha ilyenkor valamit elrontunk, már nem tudjuk kijavítani, hiszen a korán felfestett rész festékrétege alá kellene felkenni az új réteget. Nagyon körültekintően kell lefedni tehát azokat a részeket amelyeket más színűre szeretnénk színezni. Egyszerre mindig csak egy színt fessünk fel, e rész kontúrja mindig határozott legyen, mert a "kirágott" széleket nem lehet már kijavítani, a következő réteg ugyanis alulról kerül rá, tehát a hiba nem fog eltűnni. Több színt használva először mindig a sötétebbel kezdjünk, mert a világos festékeken a sötét szín át fog látszani. Ezeknek a részeknek kell a legpontosabb lehatárolásúaknak lenni, mert e részekre is átfedésekkel célszerű ráfesteni a következő, feltehetően világosabb színű festéket.
Feltétlenül ügyeljünk arra is, hogy még egyszínű festés esetén is ki kell takarnunk az ablakokat, amihez segítségünkre vannak a dobozban lévő maszkoló lapok. Ezek körvonalai pontosan akkorák, amekkorák az üvegablakok körvonala, csak ki kell vágnunk a megfelelő formájú darabokat. Vigyázzunk, mert esetenként egy lap több típushoz való üveges darabok körvonalát is tartalmazza, de ez esetben különböző színű vonalakkal, így viszonylag könnyű a részünkre szükséges alakúak kiválasztása és kivágása. Egyéb maszkolási munkákhoz használjunk maszkoló szalagot. Ezek több méretben kaphatók, papír alapúak és nem is igazán ragadnak, inkább csak tapadnak. Így nyugodtan a festett felületre ragaszthatjuk, nem fogják feltépni a karosszériára már felkent festéket.
A karosszériák maszkolása talán a legnehezebb RC-modellezői feladat, viszont ettől függ, hogy kocsink fényezése mennyire lesz minőségi. E munkára ne sajnáljuk a fáradságot, minden fázisát alaposan gondoljuk át. Mivel a karosszéria forma kívülről fóliával védett, ajánlatos erre vékony szeszes filctollal berajzolni a különböző színű részek kontúrjait. Ne feledkezzünk meg a karosszériák nyitható részeinek, az ajtóknak, a motortetőnek és a csomagtér fedelének a kontúrjairól sem. Lehetőleg ezt is belülről, még a festést megelőzően fekete festékkel vékony vonalakkal meghúzva érzékeltessük. A tévedéseket kiküszöbölhetjük ha előbb ezt is a karosszéria külső felületére jelöljük fel, e jelölés alapján festjük fel a belső oldalra. A külső jelölések nyomán a belső maszkolások darabjait könnyebb belülről pontosan a megfelelő helyre simítanunk, ezt minden esetben kívülről ellenőrizzük is. Arról se feledkezzünk el, hogy fújáskor a festékköd a nem maszkolt felületekre is rárakódik, tehát ez ellen is védekeznünk kell. Kezdetben ezért inkább ecsettel dolgozzunk, a maszkoló anyagra csak keskeny sávban kenjünk festéket. A széleket ezt megelőzően alaposan nyomkodjuk le, nehogy festéskor a felváló szélek alá fusson a festék. A kisebb felületű díszítményeket, csíkozásokat fessük fel előbb, csak a legvégén fessük fel a kocsi alapszínét. Ha ez két, vagy több színből tevődik össze, akkor a határoló vonalakra ragasszunk szélesebb maszkoló anyagot, hogy még véletlenül se fessünk rá a másik színű részre.
A festéshez lehetőleg menjünk a szabadba és közben semmiképpen ne dohányozzunk, ne használjunk nyílt lángot. Ha alaposan lenyomkodtuk a maszkolás szélét, és jól felráztuk a festéket, óvatosan, több rétegben vigyük fel a felületre. A karosszériát fény felé tartva többször ellenőrizzük, hogy eléggé takar-e a felvitt réteg. Ha néhol áttetsző a festés, száradás után terítsünk rá újabb réteget. Ennél a munkafolyamatnál, ha spray festéket használunk jól jön a karosszériát kívülről takaró fólia, ugyanis a külső felületre "ráporzó" festékködöt száradás után egyszerűen a védőfóliával együtt lehúzzuk. Ha kész a fényezés és mindenhol kellően takar a festés, hagyjuk megszáradni és húzzuk le a maszkolásokat.
A karosszériát természetesen egyéni motívumokkal, feliratokkal is kidekorálhatjuk. Ilyen esetekben a következőképpen járjunk el. A kitalált ábrát rajzoljuk fel öntapadó műanyag tapéta védőpapírjára, majd kivágása után ragasszuk fel a még lefestetlen karosszéria kiszemelt részére belülről. Jól nyomkodjuk fel, nehogy légbuborékok maradjanak alatta, majd fújjuk rá a háttérszint, annak száradása után pedig jöhet az ábra színének a felfestése. A magunk kivágta öntapadós sablonmatricáinknak az alapanyagát azonban még a felhasználását megelőzően vessük alá festéspróbának. A LEXAN festék ugyanis megtámadhatja, összezsugoríthatja a tapéta anyagát. E célra pedig csak olyan öntapadó tapéta megfelelő, amely károsodás és deformáció nélkül elviseli az agresszív festék maró hatását.
Ma már sok helyen foglalkoznak a különféle reklámstúdiók számítógépes betűkivágással, az általunk megadott ábrákat is elkészítik a kiválasztott színben és méretben. Ha pedig PC-nk is van, meg is tudjuk tervezni a saját egyéni "dizájnunkat", így teljesen egyéni autót készíthetünk, amely profi minőségű lehet. A karosszéria festést azért is érdemes jól megtanulni, mert egy alváz általában több karosszériát is kiszolgál. Ennek az az oka, hogy a karosszéria nemcsak dísze, hanem egyben szószerinti ütközőzónája is autónknak, és a nagy karambolokat még a LEXAN sem mindig képes sérülés nélkül elviselni. Ebből pedig az következik, hogy külön üvegkarosszériát is bármikor beszerezhetünk a tönkrement, vagy megunt helyett.
A végső művelet során az öntapadó apró matricákat ragasszuk fel a tükörsima karosszéria külső felére. Ezek mindkét oldalon azonos helyre kerüljenek, mivel a kocsik szimmetrikusan díszítettek, a kis eltérések rontják az összhatást. Ha a matricák mélyedésekbe kerülnek, akkor előbb a legmélyebb részbe nyomjuk bele, ezt követően simítsuk rá a kiálló felületekre. Az ilyen matricákat óvjuk a hosszantartó intenzív napsütéstől egyéb hőhatástól, mert a tartós meleg hatására a ragasztóanyaguk fellágyul, a matricák szélei pedig felválhatnak. A kész karosszériát most már felszerelhetjük az alvázra, következhet az első próbaút.
Víztiszta, lexan karosszériákat belülről kell fényezni. A készre fényezett karosszérián így nem látszanak az esetleges megfolyások, ha a kitakarásokat kifogástalanul ragasztottuk a helyükre, a karosszéria festése kívülről kifogástalannak fog látszani Ez a karosszéria csupán alapfényezést igényel, a matricákat kívülről kell a kocsira ragasztani
E kocsi karosszériáján csak az ablakokat és a piros csíkozást kell maszatolni, a jól fedő alapszín festése után, az öntapadó maszkoló csíkok eltávolítását követően következhet a piros csíkozás lefestése. Ha az alapszín kellő fedettségű, a piros sávolás festése már nem lehet gond
E kocsinál már többet és főleg alakosan kivágott maszkoló fóliák felragasztása szükséges. Utána jöhet a fekete alapszín felfújása, amit a piros díszítések kifestése követ. Az apróbb feliratok, reklámok öntapadóak, ezeket a karosszéria külső védőfóliájának eltávolítása után lehet a karosszériájára felragasztani
Az ilyen igényesen kikészített karosszéria nem kimondottan kezdőknek való feladat. Itt már több lépésben történő, bonyolult alakzatok és csíkozásokhoz igazodó maszkolás szükséges, amit bizony nagyon alaposan átgondolva kell a kocsi belsejébe ragasztani. A fehér alapszínt pl. az utolsó lépésben kell felfújni, de a fehér feliratok kifedését még a legelején kell a karosszéria belső felületére ragasztani, a kék feliratokkal együtt. Ezek színe attól függ, hogy melyik színű festék felkenése előtt szedjük le őket. Sőt, van amelyiket "negatívban" kell a kitakart felületből kivágnunk. Ez pedig biztos kezet és nagy gyakorlatot igényel.