Kezdjük a motortérrel (2). Itt eredetileg egy 300 lovas Ford GT 40-es dübörög. Ami a modellen eltér az eredetitől, az a hengeres, felül bekötött gyújtáselosztó, és a krómozott, lemezlapátos ventilátorkerék. Ez utóbbit fényesre polírozott, 0,3-as alulemezből célszerű kialakítani. A hűtőre ragasztandó darabot meg felejtsük el. A kékre festett motorrészek a karosszéria színével azonosak. A motorház fedél pedig speciális pántokkal a menetirány szerinti jobb oldalra nyílik. A fedelet nem könnyű pánttal nyithatóvá tenni, ám ha van türelmünk a gyújtáskábeleket is az elosztófejre csatlakoztatni, ezzel is érdemes kísérletezni. A felső összekötőrúdra nincs szükség.
Az első futómű (3) kerékagyai és laprugója kék. A polírozott acél lengéscsillapítók vékony dugattyúrúdjait egy-egy krómozott iratkapocsból levágott huzaldarabbal imitáljuk, mert elölről jól láthatók (1), így a különbség is. A féktárcsák 0,3 mm-es hűtőfuratait sem nehéz pótolni. A hátsó futómű (4) merev hídjának a lengéscsillapítóit érdemes lenne krómozott panelkeretből levágott darabokból, és tekercselt huzalrugóból kialakítottakra cserélni. A hossztartó rudak is pótolandók, pl. krómozott iratkapocsból. A két rudacska a kereszttartó és a hátsóhíd közé erősítendő, mint ahogy a fotón látható.
A karosszérián feltétlenül lemunkálandók a motorház keresztirányú merevítő domborításai (1). Mivel az ablakok alacsonyak, az utastérbe pillantást legalább a bal oldali ajtó kinyitásával könnyítsük meg. Erre csak a menők vállalkozzanak, mert ehhez az oldalkárpitot is szét kell vágni, és az ajtót sem könnyű a nyílás széle mellé ragasztani.
A műszerfal mattra fényezett, a krómozott, ovális műszerpanel szintúgy, csak a három műszer kerete csillogó arany. A könnyűfém kormánykeréken célszerű a küllős agyat polírozható ezüsttel bevonni (5).
Az egyébként szerény adottságú modell e pontosításokkal igazán hasonló lesz az eredetihez. Mivel a kit ára szerénynek mondható, összeállítására valószínűleg sokan vállalkoznak majd.
Eredeti minta a Dan Fink's Speedwagonhoz
Nem sűrűn adatik meg az a lehetőség, hogy egy Amerikában egyedi módon átépített veterán autó modelljéhez az eredetiről (1) készült képeket vehetjük alapul. A Revell ez évi autó újdonsága, a kaliforniai Dan Fink által újjá álmodott, favázas, '32-es Fordja ilyen "szerencsés" makett. A 103 darabból összeállítható kis járgány elég jól követi ugyan az eredeti kocsi jellegzetességeit, ám aki alaposabban szeretné követni a valódi kocsi részleteit, az biztosan örömmel nézegeti majd az alábbi képeket. Segítségükkel az 1:25-ös léptékű makett apró részleteinek pontosítása már nem lehet gond.
További érdekes cikkeinkről se maradsz le, ha követed az Ezermester Facebook oldalát, vagy előfizetsz a nyomtatott lapra, ahol folyamatosan újdonságokkal jelentkezünk!
Szólj hozzá a cikkhez!
Be kell jelentkezned,
hogy hozzászólhass a cikkekhez!
Ezermester, Facebook, vagy Google fiókkal is bejelentkezhetsz.
3D nyomtatás
A 3D, vagyis háromdimenziós nyomtatás ma már nem egy elképzelés, vagy létező, de csak a gazdagok számára elérhető lehetőség. A technika itt van a mindennapjainkban, és sok helyen használják is,...
Könyves részből vitrin
Aki valamit gyűjt, előbb utóbb helyszűkébe kerül a tárgyak gyarapodó száma miatt. Ekkor kell egy új tároló hely kialakításához helyet keresni. Ez azonban nem feltétlenül egy új bútordarabbal...