Hóeltakarítási lehetőségek

Módosítva: 2016-01-05 16:59:41

Gépiesített hóeltakarítás nem csak hómaróval lehetséges. A nagyobb kertekben, gazdaságokban egyre többen használnak fűnyíró traktorokat, amelyek némi kiegészítéssel alkalmassá tehetők a téli munkákhoz is. Ugyanez vonatkozik a kétkerekű kistraktorokra is, amelyekre téli kiegészítő szerelvények is feltehetők.

Szinte mindegyik fűnyírótraktor gyártó - így például az AL-KO - kínál alapgépéhez gumiperemes hótoló lapot. Az egyszerűbb megoldások egy meghatározott szögben rögzíthetők a kistraktor elejére, és az ülésből csak a tolólap magassága állítható. Változtatható a döntési szög is, de ehhez le kell szállnunk, és közvetlenül a tolólapon állíthatunk. A következő fokozat ugyanezeket tudja, de a döntési szög is változtatható az ülésből, leszállás nélkül. Vannak aztán olyan változatok is, amelyeknél az előbbieken kívül a tolólap jobbra-balra is elfordítható az ülésből, külön kezelőkar segítségével.

A téli útviszonyokhoz nem árt a kerekek tapadásán is javítani. Téli gumiabroncsra ugyan nincs szükség, de ajánlatos az univerzálisra hóláncot szerelni, mert ezeknek a fűnyíró traktoroknak a kereke havas, jeges úton szinte egyáltalán nem tapad. (Futófelületük direkt úgy lett kialakítva, hogy ne károsítsa a gyepfelületet és a szegélyágyásokat sem) Természetesen a kereskedelemben ilyenek is kaphatók.

Ne felejtkezzünk meg arról sem, hogy a fűnyírótraktorokra szerelhető seprűkefék is jól kihasználhatók télen. A már tolólappal letisztított járda tökéletes lesöprésére, ha nem is a legolcsóbb, de legkényelmesebb megoldás a jól szabályozható seprőgép. Persze csak nagy felületeknél érdemes ilyenben gondolkodni.

Elsősorban garázsok előterében, udvarokon tud felhalmozódni nagy mennyiségű hó, és ha nincs hol elhelyezni a félresöpört, letakarított anyagot, akkor nem is érdemes elkezdenünk ezt a munkát. Annak nincs értelme, hogy hatalmas hókupacokat hozzunk létre (sokszor ugyancsak rossz helyen), amik aztán eljegesednek, és még a márciusi napfény is csak nehezen olvasztja meg őket. Ennél sokkal jobb, ha a hóréteget egyenletesen letömörítjük például egy gyephengerrel. Több mint egy mázsás súlyával ez annyira lenyomja a havat, hogy a gépkocsi kereke alatt sem fog már túlságosan megsüllyedni, és bár ott marad, nem fogja akadályozni a közlekedést. A felszínére szórt homokkal a csúszását is meggátolhatjuk.

Aki pedig rendelkezik egy könnyű utánfutóval, az esetleg ezt használhatja fel az adott helyen zavaróan felhalmozódott hó elszállítására.

További érdekes cikkeinkről se maradsz le, ha követed az Ezermester Facebook oldalát, vagy előfizetsz a nyomtatott lapra, ahol folyamatosan újdonságokkal jelentkezünk!


Szólj hozzá a cikkhez!

Be kell jelentkezned, hogy hozzászólhass a cikkekhez!
Ezermester, Facebook, vagy Google fiókkal is bejelentkezhetsz.

Vákuumpanel hőszigetelések

A szigorodó energetikai követelmények egyre vastagabb hőszigetelések elhelyezését kívánják, ezek épületszerkezetekben történő elhelyezése pedig egyre több fejtörést okoz mind a tervezőknek, mind...


Okosfűtésvezérlés

A hazai háztartások 70-80 százalékában a gázkazánt egyszerű szoba termosztát vezérli. Ezek a készülékek a kívánt hőmérsékletérték alatt bekapcsolják a kazánt, majd felfűtve a helyiséget, a...