Egy elektromos
jármű jelenleg sokkal többe kerül, mint egy azonos kategóriájú belsőégésű
motoros. Nagyrészt a lítiumion-akkumulátorok miatt: ezek teszik ki az
elektromos autók árának 35-40 százalékát. Bár a lítiumion-akkumulátorok
ára sokat esett 2010 óta, kilowattra lebontva még mindig közel másfélszer
drágább, mint a belső égésű motorok költsége. A magas költségekért nem a
gyártási technológia, hanem főként a felhasznált nyersanyagok okolhatók: a
nikkel, a kobalt és a lítium kifejezetten drága fém, ráadásul főként olyan
országokban bányásszák ezeket, amelyek konfliktuszónának számítanak.
Detroitban
alapított Our Next Energy olyan akkumulátorokat fejleszt, amiben a
kobaltot és a nikkelt a jóval olcsóbb vas és a mangán helyettesíti. A vas és a
mangán sokkal nagyobb mennyiségben áll rendelkezésre a Földön, így
fenntarthatóság és a zavartalan ellátási lánc szempontjából is jobb
alapanyagnak számítanak, amelyek a világ minden részén rendelkezésre állnak.
Hirdetés
A ONE ígérete
szerint
A
lítium-vasfoszfátra (LSP) alapuló akkumulátorai a jelenlegi technológiához
képest akár kétszer akkora hatótávolságra képesek, ráadásul nem tűz- és
robbanásveszélyesek. Az LSP-akkumulátorok ugyan már jó ideje velünk vannak, de
a ONE olyan technológiát dolgozott ki, amivel növelni tudták a tárolható
energia mennyiségét, és vetekszik a legjobb kobaltalapú akkumulátorokéval.
A mobil eszközök robbanásszerű terjedésével egyre nagyobb kapacitású akkumulátorok szükségesek, melyek akár napokig is használhatóvá teszik okostelefonunkat vagy táblagépünket. Egy-két év után...
Az elektromos
autóval közlekedők közül bizonyára már többen gondoltak rá, hogy milyen jól
jönne egy power bankhoz hasonló szerkezet, ha út közben úgy alakul, hogy
elnézzük a töltöttségi szintet,...