Egy elektromos
jármű jelenleg sokkal többe kerül, mint egy azonos kategóriájú belsőégésű
motoros. Nagyrészt a lítiumion-akkumulátorok miatt: ezek teszik ki az
elektromos autók árának 35-40 százalékát. Bár a lítiumion-akkumulátorok
ára sokat esett 2010 óta, kilowattra lebontva még mindig közel másfélszer
drágább, mint a belső égésű motorok költsége. A magas költségekért nem a
gyártási technológia, hanem főként a felhasznált nyersanyagok okolhatók: a
nikkel, a kobalt és a lítium kifejezetten drága fém, ráadásul főként olyan
országokban bányásszák ezeket, amelyek konfliktuszónának számítanak.
Detroitban
alapított Our Next Energy olyan akkumulátorokat fejleszt, amiben a
kobaltot és a nikkelt a jóval olcsóbb vas és a mangán helyettesíti. A vas és a
mangán sokkal nagyobb mennyiségben áll rendelkezésre a Földön, így
fenntarthatóság és a zavartalan ellátási lánc szempontjából is jobb
alapanyagnak számítanak, amelyek a világ minden részén rendelkezésre állnak.
Hirdetés
A ONE ígérete
szerint
A
lítium-vasfoszfátra (LSP) alapuló akkumulátorai a jelenlegi technológiához
képest akár kétszer akkora hatótávolságra képesek, ráadásul nem tűz- és
robbanásveszélyesek. Az LSP-akkumulátorok ugyan már jó ideje velünk vannak, de
a ONE olyan technológiát dolgozott ki, amivel növelni tudták a tárolható
energia mennyiségét, és vetekszik a legjobb kobaltalapú akkumulátorokéval.
A RYOBI® ONE+
innovatív otthoni és kerti szerszámok sora egyre bővül. 2019 januárjától több
mint 100 szerszámot használhatunk ugyanazzal az akkumulátorral, így a ONE+ a
legnagyobb 18V-os...
Hamarosan a
földalatti, pusztaföldvári vizekből nyer ki lítiumot a Mol. Az alkálifémet
pedig számos területen fel lehet majd használni; akkumulátorgyártásban,
üveg-előállításban,...