Az izzók különféle teljesítményűek és foglalatúak, pótlásukkor számos felirat, azaz adat alapján lehet kiválasztani a gépkocsi típusához megfelelő izzókat. Ezek a gyártó nevén túl a névleges feszültsége az EGB szabvány besorolása (pl. H1, H4, H7 stb.) mellett a műanyag burás fényszórókba szükséges „U” jelzésű csökkentett UV kibocsátásra utalnak, és a gyártó azonosítóját is tartalmazzák, ami megkönnyíti az eredeti izzó beszerzését.
Az izzók egy része az ún. vákuum izzó; csekély a fényteljesítményük és rövid élettartamúak. A halogén izzók nagyobb a hatásfokúak, ami a magasabb hőmérsékletű izzószálnak köszönhető. A gázkisüléses xenon fényforrások villamos ív segítségével hoznak létre fényt, ám csak speciális lámpatestekbe és meghatározott gépkocsitípusokba lehet alkalmazni. Az egyéb izzólámpákkal nem csereszabatosak, alkalmazásukhoz automatikus szintbeállító és búra mosó automatika szükséges. A halogén fényszórók izzói helyett tilos a beépítésük, ha gyárilag nem ez került beépítésre. A xenon izzókra cserélt fényszórók ugyanis erős fényükkel vakítják a szembe jövő járműveket, ezért hatóságilag büntetendők is.
A halogén izzók közül gyakoriak a H1, H3, H7, H9, H11 és HB3 típusúak, amelyek csak egyetlen izzószálat tartalmaznak. Ezeket tompított világításra, illetve távfényszórókban külön-külön alkalmazzák. A másik, és talán a leggyakrabban használt fényszóróizzó típus a H4, és a H15 halogénizzó, amelyek két funkció ellátására alkalmasak. Az egyik izzószál a tompított, a másik a távolsági fényt biztosítja. A tompított fényszóró izzószálát fedősapkával látják el, hogy a vakító részét elfedje, és létre hozza a világos-sötét határvonalat. Kaphatók kék fényű halogén izzók is, amelyek a hagyományos halogén izzóktól eltérően hideg fénnyel világítanak. Ez fénykontrasztosabb látást biztosítanak, és kevésbé fárasztók vezetéskor, ám ez csak szubjektív benyomás. Akik a fényteljesítmény maximumát igénylik, azok a +30/50/90-es halogénizzókkal is elérhetik ezt.
Az irányjelző és egyéb külső jelzőlámpákban a hagyományos izzók használatosak. Ezek különféle típusai, teljesítményük, méretük gépkocsi márkánként változó. Foglalatuk oldalt csapos bajonet záras BA, BAU, BAY, BAZ, SV, vagy két kivezetéses SV, illetve visszahajtott huzalszálas W csatlakozású. Az irányjelzőknél gyakori a színezett bura, amelyről azonban előbb-utóbb a meleg hatására leválik a bevonat. Hasonló izzók féklámpákba, helyzetjelző, rendszámtábla világításokhoz is használatosak.
A kiégett izzók cseréjekor csak a megfelelő foglalatúak, a régivel azonos teljesítményűek alkalmazhatók, beszerezésükkor célszerű az eredeti izzót mintaként használni, hogy a számtalan gyártó különféle terméke közül könnyebb legyen kiválasztani a megfelelőt. Az izzók cseréjét pedig számos hozzáférési nehézség miatt gyakran célszerű szakemberre bízni.
A gépkocsikba
számos, a célnak megfelelő fényáramú, ám eltérő foglalatú és méretű izzót
használnak
Az izzók
foglalatán a főbb adatait is feltüntetik
A leggyakoribb a
H4-es foglalatú két izzószálas távolsági fényszóró izzó
A H4-es
fényszóróizzók hidegszínű változata is beszerezhető
A jelzőizzók
általában oldalt csapozottak és bajonettzáras foglalatba illeszthetők
Egyes jelző izzók
már LED-es kivitelben is kaphatók
A gépkocsi
izzókészletének mindig teljesnek kell lennie, hogy a kiégett izzók azonnal
cserélhetők legyenek