Ezek után már a két Kress fúrócsavarozót egyként kezelhettük, hiszen ha a
talpába tűzött akkumulátort kivettük, nem is lehet megkülönböztetni őket.
Természetesen arra azért a tervezők vigyáztak, hogy a két különböző
teljesítményű akkut ne lehessen felcserélni a gépekben. Erre a megfelelő
helyekre öntött kis műanyagütközők szolgálnak. A töltőknél erre már nincs
szükség. Az intelligens töltőkészülék meg tudja különböztetni a kétféle
akkufeszültséget; nyilván a töltőáramot figyeli és szabályozza. A két gép
töltője így azonos.
A fúrócsavarozók felépítése a klasszikus irányelveket követi. Fogása kellemes,
amit külön felerősít a markolat finom, puha gumi borítása. A csavarozási
nyomatékot a szokásos helyen, a nyakrészen elhelyezett, 20-as skálával ellátott
tárcsán lehet szabályozni. Az 1-es pont 1 Nm-t, a 20-as 7 Nm-t jelent. A
gyakorlatban 1 Nm viszonylag kis nyomatékot jelent, kézzel könnyen lefogható,
így a finom csavarbehajtási munkákhoz, kis csavarátmérőkhöz, műanyagba, puhafába
hajtott csavarokhoz ajánlott. A 7 Nm-nél már nem ajánljuk a tokmány lefogását,
mert bőrünk könnyen rajta marad. Ez már nagyobb csavarátmérőnél, keményfánál is
elegendő. A szokásos módon természetesen a nyomatékhatároló ki is kapcsolható,
amikor is a gép a maximális nyomatékot képes leadni; A csavarozási fokozatban ez
- a fent már említett - 53, ill. 55 Nm-t jelenti, a fúró fokozatban pedig 22,
illetve 24 Nm-t.
A számokból már kikövetkeztethető, hogy a két Kress gépnek kétfokozatú
mechanikus váltója is van. A gyorsabb fordulatot jelöli fúró jelképpel, a
lassúbb, erősebbet csavarral. A gyakorlatban persze ezt nem így választjuk
külön, hiszen pl. acélt lassú fordulatszámon szoktunk fúrni, fát a
leggyorsabban. Nevezhetnénk ezt inkább 1-es és 2-es fokozatnak. Kapcsolásuk a
gép tetején történik. Egy csavarozóról nem hiányozhat a finom
fordulatszám-szabályozási
lehetőség és a fordulatirány-váltó sem. Elhelyezésük a szokásos. Az elektronikus
szabályozó működése nagyon finom, a fordulatirány-váltónak pedig középső, reteszelő
fokozata is van. Ez jó a véletlen megnyomás ellen, de egy-egy makacsabb csavar
oldásához is érdemesebb a
"mechanikus üzemmódra" átállni; az orsót reteszelni, és a gép elfordításával
fejteni ki a csavaró-nyomatékot.
A gyorsbefogó tokmány szintén általánosnak mondható ebben a kategóriában. Egy
másik gépcsalád kapcsán nemrég azt írtuk, hogy SDS fúrószár befogásával ne is
tessék próbálkozni, úgy sem sikerül centrikusan megfogni a hornyolt fúrószárat.
Nos, a Kress gépekre ez nem áll. A tokmány három szegmense viszonylag hamar
megtalálja helyét a hornyok között, és így könnyen befoghatjuk az SDS szárakat.
Ettől ugyan ütvefúróvá nem válik a gép, de tégla, vagy puhább kövek fúrásánál
hasznos lehet, ha SDS szárainkat is tudjuk használni.
Az alapfeladat persze a csavarozás. A szükséges csavarbehajtó bitek tárolására ravasz helyet találtak a Kress konstruktőrei; az akkumulátor belső oldalánál, a talprészben alakítottak ki bittartókat. Ha a különböző márkájú fúrócsavarozó gépeket együtt nézzük, azt kell megállapítanunk, hogy külső jegyeik alapján nehéz különbséget tenni köztük. Felépítésük hasonló, majdnem ugyanazt tudják. A minőségi különbségek belül rejlenek, a felhasznált anyagokban, a megmunkálás finomságában és precizitásában. A Kress gépek ebből a szempontból mindenképpen a legjobbak közé tartoznak. A kék színű - "szakmai-iparos" programhoz tartozó - gépeket az igényes barkácsolóknak és az iparosoknak ajánljuk, rendszeres munkavégzéshez.