A szuperbiztonságos repülőgép koncepcióján két orosz konstruktőr már
három éve dolgozik.
Az elv lényege,
hogy ha repülés közben a gép irányító rendszere vagy meghajtása teljesen
összeomlik, akkor az utastér leválasztható a repülőről, és ejtőernyő
segítségével egyszerűen levitorlázik a földre, vagy a tenger felszínére. A
vészmegoldás közvetlenül leszállás előtt vagy felszállás után is működtethető.
A kabin leválása,
az ejtőernyők kinyílása vészhelyzet estén automatikusan történhet meg. Az
utasokat védő kapszulával együtt a poggyászok is lekapcsolódnak a meghibásodott
gépről.
Persze a konstrukcióval
kapcsolatban még sok a negatív vélemény is. Egyesek a repülőgép szilárdságát
féltik egy ilyen leválasztható kabintól, mások az utasok biztonságát érzik
veszélyeztetve, vagy éppen a légitársaságok üzleti érdekeinek sérülését vélik.
Néhány év múlva kiderül, hogy az aggodalmak jutnak túlsúlyra, vagy beérik az új
elképzelés.
Az Európai
Parlament (EP) plénuma csütörtökön állásfoglalást fogadott el, amelyben azt
szorgalmazza, hogy az európai uniós tagországok repülőgépei és repülőterei
nagyobb arányban használjanak...
A Stratolaunch
Roc, a világ legnagyobb repülőgépe, amelynek szárnyai hosszabbak, mint egy
futballpálya.Ezt a különleges repülőgépet rakéták és kisebb járművek
szállítására szolgáló „anyahajónak”...