Fenntarthatóbb repülőgép-üzemanyag használatot akar az EP

2022-07-18 10:23:55 | Módosítva: 2022-12-18 19:57:26

Az Európai Parlament (EP) plénuma csütörtökön állásfoglalást fogadott el, amelyben azt szorgalmazza, hogy az európai uniós tagországok repülőgépei és repülőterei nagyobb arányban használjanak fenntartható üzemanyagokat a légi közlekedésből származó kibocsátások csökkentése és Európa 2050-re tervezett klímasemlegessé válása érdekében.


Az uniós parlamenti képviselők szeretnék elérni, hogy 2050-re az EU repülőterein a repülőgép-üzemanyagok 85 százaléka fenntartható legyen, túlhaladva az Európai Bizottság eredeti, 65 százalékos javaslatát. Az állásfoglalást megszavazó képviselők is egyetértettek azzal a javaslattal, hogy bizonyos állati eredetű biomasszából előállított üzemanyagokat korlátozott ideig, 2034-ig még bevonhassanak a légi közlekedés üzemanyag-összetételébe, azonban kizárták a takarmány- és élelmiszernövény-alapú, valamint a pálmaolajból, szójaszármazékokból és szappanalapanyagból származó üzemanyagok használatát, mivel ezek véleményük szerint nem felelnek meg a javasolt fenntarthatósági kritériumoknak.

Az EP többsége szerint továbbá a megújuló villamos energia és a hidrogén üzemanyagként való használata fokozatosan hozzájárulhat a légi közlekedés szén-dioxid-mentesítéséhez. Az uniós parlament szabálytervezete előírná az uniós repülőterek számára, hogy könnyítsék meg a légi járművek üzemeltetőinek hozzáférését a fenntartható üzemanyagokhoz, egyebek között a hidrogén- és elektromos üzemanyag-utántöltését segítő infrastruktúrával.


Az uniós képviselőtestület emellett egy a 2023-2050 közötti időszakra szóló repülési alap létrehozását is javasolja, amely felgyorsítaná az ágazat szén-dioxid-mentesítését, és támogatná a fenntartható repülőgép-üzemanyagokba, az innovatív meghajtási technológiákba történő beruházásokat.

További érdekes cikkeinkről se maradsz le, ha követed az Ezermester Facebook oldalát, vagy előfizetsz a nyomtatott lapra, ahol folyamatosan újdonságokkal jelentkezünk!


Szólj hozzá a cikkhez!

Be kell jelentkezned, hogy hozzászólhass a cikkekhez!
Ezermester, Facebook, vagy Google fiókkal is bejelentkezhetsz.

NiCd és a Li-ion akkuk

Gyakran merül fel a kérdés az akkus meghajtású szerszámgépeknél, hogy milyen típusú akku afelhasználói célnak legmegfelelőbb energiaforrás. Ezt többnyire agép használatának gyakorisága és...


Alacsonyabb rezsiköltség, zöldebb otthon

Az új házak építésénél jövő év elejétől jelentősen szigorodnak az energiahatékonysági előírások. A rendelkezés szerint 2021. január 1. után már csak olyan lakóépület kaphat használatbavételi...