Az uniós parlamenti képviselők szeretnék elérni, hogy 2050-re az EU repülőterein a repülőgép-üzemanyagok 85 százaléka fenntartható legyen, túlhaladva az Európai Bizottság eredeti, 65 százalékos javaslatát. Az állásfoglalást megszavazó képviselők is egyetértettek azzal a javaslattal, hogy bizonyos állati eredetű biomasszából előállított üzemanyagokat korlátozott ideig, 2034-ig még bevonhassanak a légi közlekedés üzemanyag-összetételébe, azonban kizárták a takarmány- és élelmiszernövény-alapú, valamint a pálmaolajból, szójaszármazékokból és szappanalapanyagból származó üzemanyagok használatát, mivel ezek véleményük szerint nem felelnek meg a javasolt fenntarthatósági kritériumoknak.
Az EP többsége szerint továbbá a megújuló villamos energia és a hidrogén üzemanyagként való használata fokozatosan hozzájárulhat a légi közlekedés szén-dioxid-mentesítéséhez. Az uniós parlament szabálytervezete előírná az uniós repülőterek számára, hogy könnyítsék meg a légi járművek üzemeltetőinek hozzáférését a fenntartható üzemanyagokhoz, egyebek között a hidrogén- és elektromos üzemanyag-utántöltését segítő infrastruktúrával.
Az uniós képviselőtestület emellett egy a 2023-2050 közötti időszakra szóló repülési alap létrehozását is javasolja, amely felgyorsítaná az ágazat szén-dioxid-mentesítését, és támogatná a fenntartható repülőgép-üzemanyagokba, az innovatív meghajtási technológiákba történő beruházásokat.