A világítás kerékpáron is kötelező, nem csak ajánlott! Az első és hátsó világítás talán a legfontosabb kerékpártartozék. Világítás hiányában éjszaka teljesen láthatatlanok vagyunk. Az első világítás ugyanolyan fontos, mint a hátsó, hogy a szembejövők is lássanak bennünket. Ne csak koromsötétben használjunk lámpát, hanem már szürkülettől és rossz látási viszonyok között is, de akár fényes nappal is. A LED-es lámpák alig fogyasztanak és a dinamót sem kell hajtanunk.
A KRESZ szerint bizonyos esetekben lehet minimális mennyiségű alkoholt fogyasztani, de egyáltalán nem javasoljuk. Ha mégis megtörténik, legyünk még a szokásosnál is óvatosabbak és sokkal lassabbak. Tévhit, hogy a rendőrök a kerékpárosokat nem szondáztatják. De ne csak a bírság elkerülése miatt, hanem leginkább saját és mások biztonsága érdekében közlekedjünk mindig járművezetésre alkalmas állapotban.
A járdán általában tilos kerékpározni. Lakott területen csak ott szabad járdán kerékpárral közlekedni, ahol az úttest kerékpáros közlekedésre alkalmatlan, és akkor is csak a gyalogos forgalom zavarása nélkül, és legfeljebb 10 km/óra sebességgel. Fontos még tudni, hogy amennyiben egy úton tilos kerékpározni, az nem jelenti azt, hogy akkor ott a járdán szabad, kivéve 12 éven aluliaknak főút mellett.
Közúton általában nem szabad egymás mellett kerékpározni, csak önálló kerékpárúton ad erre lehetőséget a KRESZ.
A KRESZ kifejezetten tiltja, hogy kerékpáron ülve állatot vezessünk. Lehet, hogy kényelmes, de balesetveszélyes, nem csak számunkra, hanem a többi közlekedő, sőt, a kutya számára is.
Bukósisak viselése csak akkor kötelező, ha lakott területen kívül 40 km/óra feletti sebességgel kerékpározunk. A megengedett maximális sebesség ebben az esetben 50 km/h. De a bukósisak nagyon is ajánlott, még ennél jóval kisebb sebességeknél is.
Nem igaz, hogy egyirányú utcában bárhol mehet a kerékpáros – akár a forgalommal szemben is. A KRESZ ezt csak kiegészítő tábla esetén engedélyezi. Az engedélyezett esetekben is legyünk nagyon óvatosak, mert ez viszonylag új a szabály, sok gépjárművezető nem szokta még meg.
Sok kerékpáros azt hiszi, hogy a kerékpárutakat, valamint a gyalog- és kerékpárutakat nem kötelező használni, szabadon választhat ilyen esetekben is, hogy az országúton, vagy a számára kijelölt úton halad. Ez nem így van, ezeknek az utaknak a használata kötelező, ha van ilyen, kivéve, ha az ezzel párhuzamos úttesten kerékpáros nyom is található. A gyalog- és kerékpárutakra vonatkozóan még egy kivétel szerepel a KRESZ-ben: ha a gyalog- és kerékpárúton a gyalogosok forgalma a kerékpárosok továbbhaladását akadályozná, a kerékpárosok az úttesten is közlekedhetnek. Sajnos vannak rosszul tervezett és épített kerékpárutak, ezek használata bizony sokszor veszélyes lehet.