Teherbírás
A fű vetése előtt kell elgondolkodnunk azon, hogy milyen teherbírású gyepfelületre lesz szükségünk. Ha autóval is ráhajtunk a kerekek nyomvályússá tehetik a talajfelszínt, mivel a legjobban begyökeresedett gyep sem képes egy autó tömegét megtartani. Eső után jóval nagyobb károk is keletkezhetnek a gyepen, ha autóval hajtunk végig rajta.
Megoldás a talajszint alá helyezhető műanyag gyeprács, amely egy műanyag rácsrendszer, ami a ránehezedő tömeg eloszlását hivatott megoldani. A gyeprács fölé vetett fű - miután begyökeresedett és záródott - már elbírja az autó tömegét. A gyeprács további előnye, hogy a vakondok felszínre jövetelét is akadályozza.
Gyeprács helyett használhatunk felszíni gyephézagos betonelemeket, bár ezt csak a kerekek vonalában célszerű lerakni, mert míg a gyeprács láthatatlan, ennek betonszürke színe nem túl természetes hatású, még ha közte fűcsomók nőnek is.
Öntözés és tápanyag utánpótlás
Mivel hazánkban a csapadék eloszlása egyenetlen, a nyári hónapokban a szép fűfelület megtartásához öntözésre van szükség. Ha ez elmarad, akkor foltokban kisül a gyep, és csak késő őszre lesz képes újra regenerálódni. Az öntözés és a lehordott fűkaszálék mind a talaj tápanyag tartalmának a csökkenéséhez vezet. Az öntözés a mélyebb talajrétegekbe moshatja a mobilis tápanyagokat, míg a levágott fűkaszálék - ha elhordjuk - nem bomlik le, és így nem hasznosulhat újra a területen.
Ezért szükséges a terület tápanyag utánpótlásáról gondoskodni. Ez főként nitrogén túlsúlyos műtrágyákkal ideális. Az öntözés - mivel csak nyáron pár hónapig szükséges - egyszerű gumitömlőre szerelt szórófejekkel is megoldható, de komolyabb öntözőrendszert is kiépíthetünk talajba süllyesztett csövekkel, és működéskor kiemelkedő szórófejekkel.
Fűnyírók
A választék óriási, de a helyes döntést nekünk kell meghoznunk. Kisebb felületek esetén az elektromos motorral rendelkező fűnyírók a jobbak. Hátrányuk, hogy vigyázni kell a kábelre, és kisebb a teljesítményük, de üzembiztosabbak, mint a benzinmotoros változatok. Nagyobb felület esetén jobbak a benzinmotoros változatok. Nagyobb a teljesítményük, nem kell a kábelt kerülgetni, ám a karbantartásukra több időt kell fordítani, mert ha elhanyagoljuk, akkor sokkal több féle meghibásodás következhet be, mint elektromos társaiknál.
Fontos az olajszint és minőség rendszeres ellenőrzése. A légszűrő ritka cseréje esetén a gyújtással lehetnek problémák. Gyakori probléma, hogy az indító huzalt sokan egyből berántják, ami annak élettartamát megrövidíti. Helyesen előbb húzzuk ki kattanásig lassan, ez 3-8 centimétert jelent, és amikor már érezzük az ellenállását, akkortól húzzuk, és ne rántsuk meg erősen a bowdent.
Az önjáró gépek könnyítik a munkát, főleg több mint 1000 négyzetméteres terület esetén érdemes ilyet használni. Vannak már kormányozható kerekű változatok is, amelyek elsősorban szabálytalan ágyásvonalak mentén, fákat, cserjéket kerülgetve hasznosak.
A fűgyűjtő tartály mérete is sokat számít. Ha kicsi, akkor gyakran kell üríteni, de könnyebb tolni a gépet. Amennyiben nagy a tartály, és az tele van, nehezebb a gép mozgatása, de ritkábban kell üríteni. Erre a problémára a legjobb megoldást a nagy tartályos önjáró gépek jelentik.
A fűszegély vágók különböző méretben és teljesítményben, már akár 3000 forinttól kaphatók. Használatuk azokon a helyeken indokolt, ahol a fűnyíróval nem tudunk munkát végezni. Alkalmasak e damillal vágó eszközök fák, cserjék tövébe nőtt fű vágására is, csak vigyázzunk, mert a fiatalabb példányok, amelyeknek még nem eléggé fásodott a kérge, károsodhatnak a damil csapásaitól.