A javítás csak annyiból áll, hogy egy kisebb üllőre vagy acél tömbre helyezve a kocsit, meg kell ütni. Ám nem mindegy, hogy hol. A kocsi húzónyelvét hátra hajtva, a kocsi hátsó részét a fogó pofái közé fogva kell ráütni a tetejére. Ezzel kissé összébb nyomjuk a kocsi szélső siklópályáinak a távolságát, ami ezt követően már képes egymásba rögzíteni a fogakat.
Az is gyakori hiba, hogy a zsebekbe, nadrágokba varrt cipzár végzárója leszakad, és így a kocsi akadálytalanul leszalad a cipzár végén. A javításhoz a kocsit vissza kell illeszteni a fogakra. Ezt elég könnyű megtenni, ha a fogsort kifeszítve a kocsi szétnyíló pofái közé nyomjuk, előre húzzuk, majd a cipzár végét erősen, több öltéssel – a régi zárószemek felett – a nyílás végéhez öltjük. Így ugyan néhány mm-rel rövidebb lesz a kinyitható hosszúság, de szinte azonnal megjavítható a hiba, mégpedig a cipzár cseréje nélkül.
Készen is kapható
A kocsi húzófüle is néha a kezünkben marad, és bizony így már nehéz a cipzárt fel-le húzogatni. Az oka, hogy ezek az alkatrészek fehérfémből készült precíziós öntvények, amelynek a szeme a kocsi mozgatása közben állandóan kopik és el is törhet. A kocsi felső kulisszájába egy már nem használt cipzár húzóját illeszthetjük, vagy rőfösboltokban és barkácsboltokban kapható univerzális cipzárhúzóval pótoljuk. A kapható húzókák némelyike biztosítótűként nyílik ahhoz, hogy a helyükre illeszthessük, de a zárt szemeseket sem nehéz egy fogó segítségével a cipzárkocsira tenni. Magunk is készíthetünk vastagabb zsinórból vagy valamilyen szalagból, bőrdarabból.