Mutasd meg a benned rejlő Ezermestert!

Építettünk egy kenut!

2014-04-11 11:42:05 | Módosítva: 2014-05-30 10:31:08

Bátran mondhatom, hogy ez a típus néhány barkácsboltban beszerezhető eszköz segítségével mindenféle asztalos ipari előképzettség nélkül is elkészíthető, csak kell hozzá némi hely, egy kis kézügyesség, kitartás és nem utolsó sorban egy megértő család az újfajta hobbi elviselésére.

"Mutasd meg a benned rejlő Ezermestert" felhívásunkra kaptuk a következő anyagot Fűz Andrástól.


Fűz András vagyok, 38 éves. Jelenleg informatikusként dolgozom, de gépész-villamos mérnök a végzettségem. Imádok barkácsolni és már nagyon sok mindent készítettem házilag, többek közt a házamat is, de a legbüszkébb mégis egy olyan munkámra vagyok, amelynek segítségével egy gyerekkori álmom vált valóra.

Már gyerekként vonzódtam a vízi sportokhoz és a rengeteget jártam víztúrázni. Igazán ott szerettem bele a hajókba és a hajózásba. Nagy álmom volt, hogy egyszer majd én is vitorlázhassak, de akkoriban ez csak a gazdagabb szülők csemetéinek adatott meg, nekem meg maradt az ábrándozás.

Mivel az ismerőseim között senki nem akadt, aki vitorlázott volna, pénzem meg nem volt, hogy valakit megfizessek az élményért ezért úgy döntöttem, ha máshogy nem jutok hozzá a lehetőséghez, akkor építek egy vitorlást. „Bemelegítés-képpen” azonban előbb egy kenut építettem, és az építés folyamatát végig dokumentáltam, és úgy gondoltam megosztom veletek az építésről készített néhány mozzanatot. Lehet, hogy akad még egy-két lelkes amatőr, aki kedvet kap egy kis barkácsoláshoz, és utána a közeli folyó, tavak felfedezéséhez.

A kenu építése

A kenu 4,75 m hosszú, 86 cm széles és a súlya kb. 30 kg. A hajótest 6 mm-es rétegelt lemezből készült, az illesztések mentén 50 mm széles üvegszövet csík erősítéssel. A külső és belső bevonatot, valamint az elemek ragasztását epoxi gyantával végeztem, a merevítéseket, valamint az üléseket pedig szintén a barkácsboltban vásárolható gyalult lécekből csináltam.

Az építés kora tavasztól nyár végéig zajlott, de legtöbbször csak pár órát tudtam vele foglalkozni hetente, azt is inkább esténként, mikor már a család nyugovóra tért. Összességében nagyon élveztem a munkát, és néha még a gyerkőcök is besegítettek. Amióta elkészült, azóta voltunk már vele a Tisza-tavon, a Szigetközben és a Velencei-tavon is, és meglepően jól teljesített. Nagyon mozgékony és fürge jószág, kicsit néha instabil, de ezt hamar meg lehet szokni. Bármerre jártunk vele mindenhol megcsodálták.


A lemezek kiszabása








Összepántoltam középen a lemezeket




Epoxival lekent lapok


Az összeállításhoz szükséges furatok elkészítése


Lazán összekötöm a lapokat 


Itt is kellett a segítség


Felerősítettük az oldallemezt

Kialakult a végső forma



A dekkfedél beragasztva 


... és az utolsó fázis: a lakkozás 

Elkészült! Már csak víz kell alá


Működik!!!

Forrás: http://fugekenu.blogspot.hu/

További érdekes cikkeinkről se maradsz le, ha követed az Ezermester Facebook oldalát, vagy előfizetsz a nyomtatott lapra, ahol folyamatosan újdonságokkal jelentkezünk!


Szólj hozzá a cikkhez!

Be kell jelentkezned, hogy hozzászólhass a cikkekhez!
Ezermester, Facebook, vagy Google fiókkal is bejelentkezhetsz.

Milyen és mekkora akkumulátort?

Évről évre növekszik az igény akönnyű és nagyteljesítményű elektromos csónakmotorok és akkumulátorok iránt. Azakkumulátorok ára és tömege atárolóképességük (Ah) nagyságával növekszik. Ha a...


Csónakok kisjavításai, állagmegóvása

A vízpartokon számos ladikot, evezős csónakot látni kikötve, az ún. sportcélú kajakok, kielbootok és kenuk azonban általában a csónakgarázsokban várják, hogy a tulajdonosuk vízre tegye őket. Ezek a...