A kategória belépőszintjét ma a 300 ciklusszámú antimon ötvözetű, és a karbantartás-mentes AGM technológiájú, felitatott elektrolitú ólom akkumulátorok adják, melyek szivárgás-mentességük révén felfújható csónakokhoz is ajánlhatók.
600-800 ciklust teljesítenek 80% lemerítés mellett az elektromos hajókban és golfautókban is használt kentlemezes (deep cycle) és a borulás-biztos, zárt zselés (gél) munka akkumulátorok. A csúcsot itt az iparban is használt páncéllemezes (elektromos targonca, takarítógép) akkumulátor telepek (1200-2000) jelentik.
A ciklusálló meghajtó ólom akkumulátorok töltése összetett feladat, mivel az alul és a túltöltésre egyaránt érzékenyek. A tökéletes töltést és a leghosszabb élettartamot a munka akkumulátorok igényei szerint kialakított töltési karakterisztikával rendelkező, szabályozott főáramkörű, nagyfrekvenciás töltőberendezések biztosítják.
Fontos tudni, hogy a meghajtó akkumulátorokat mindig feltöltött állapotban kell tartani. Ne feledkezzünk meg a karbantartást igénylő típusoknál a töltésük után az elektrolit szint rendszeres ellenőrzéséről, és a téli tárolás alatt mozgassuk át az akkumulátort a sav rétegződés megelőzése érdekében.
Akkumulátor és akkutöltő szaküzlet:
1115 Budapest, Ozorai utca 7.
Telefon: (06-1) 206 2519 http://www.elektropower.hu
Elsősorban az
elektromos gépkocsik előretörése miatt rohamosan fejlődnek a meghajtásukhoz
szükséges energiatárolók is. A kicsit régebbi elektromos autók még a 100-200 km
közötti hatótávolságért...
A megújuló energiaforrások esetén az elektromos energia termelése az
időjárás változásaitól függően jelentős kilengéseket mutat, amit vagy szennyező
szénerőművekkel vagy akkumulátortelepekkel...