A szintetikus üzemanyag nem új találmány, már több mint 100 évvel ezelőtt is készült Németországban, de igazán ismertté az utóbbi egy évben vált a kifejezés. A Porsche már most azon dolgozik, hogy szintetikus üzemanyagokat előállító gyárat indítson, amely évi 55 millió litert céloz meg 2024-re, 2026-ra pedig 550 millió litert. A benzint és a gázolajat kőolajból állítják elő, de alapvető kémiai szerkezetüket hidrogén- és szénatomok alkotják. Ezeket a szénhidrogéneket vízből kinyert hidrogén és a levegőből származó szén felhasználásával is elő lehet állítani. Ez a folyamat sok energiát igényel, de ez az energia megújuló forrásokból, például szél- vagy napenergiából is származhat. Mivel a folyamat szenet von ki a légkörből, segít ellensúlyozni az üzemanyagot ténylegesen elégető motorok kibocsátását.
A szintetikus üzemanyag előállítása jelenleg jóval költségesebb, mint a kőolajból előállítotté, de ezek a költségek a technológia fejlődésével nyilván csökkenthetők. Ha a szél és napenergia kapacitások ilyen ütemben növekszenek, akkor az üzemanyag előállítási költségeiben az energia rész egyre kevésbé lesz meghatározó, sőt, az így előállított üzemanyag egyfajta energiatároló funkciót tölthet be. Az e-benzin egy szintetikus üzemanyag, amelyet az Audi gépjárművekben való használatra fejlesztett ki. Az e-benzin lényegében folyékony izooktán üzemanyag, és szén-dioxid-semlegesnek tekinthető. Az üzemanyag kén- és benzolmentes. Jelenleg biomasszából állítják elő kétlépcsős eljárással. Az első lépésben gáznemű izobutént (C4H8) állítanak elő, a második lépésben további hidrogént adnak hozzá, hogy azt izooktánná (C8H18) alakítsák át.