A térkő több előnnyel is rendelkezik más burkolatokhoz képest. Az aszfaltnál és a betonnál esztétikusabb, és nem kell szétrombolni, feltörni abban az esetben, ha ki akarjuk cserélni, meg szeretnénk bontani. A térkő élettartama emellett viszonylag hosszú, tehát strapabíró termék.
Sokféle formában, színben vásárolható meg, mindenki egyedi ízlése szerint alakíthatja ki magának a leburkolandó területet. A térkőburkolat lehet egyszerű, letisztult, vagy akár játékos, kevert színű és stílusú, elegáns, kombinált. Egyszerű terhelésnek kitett felületeknél, mint például kerékpárutak, járdák, elegendő a 4-6 cm-es vastagság, állandó forgalomnak (teherautó) kitett felületeknél 8 cm-es térkőre van szükség. Ez a térkő vastagság javasolt garázsbejáróknál is.
Földmunka
A talaj kiemelését kb. 30 cm-rel szélesebben végezzük el, mint a tervezett burkolandó felület. Már a kiásás során ügyeljünk a lejtés kialakítására (kb. 2-4%), a csapadékvíz gyorsabb elvezetése érdekében. Mivel a természetes fagyhatár hazánkban 80 cm, ebben a zónában ne legyenek fagy által veszélyeztetett anyagok (pl.: agyagos talaj). Az alépítmény tükörszintjét a kívánt formára alakítjuk, megfelelő eszközökkel tömörítjük és síkját kiigazítjuk. Ez addig történik, amíg a tükör teljes felületén elérjük a megfelelő tömörítési értékeket. Az elkészített tükörszint +/- 3 cm pontossággal a tervezett síkon legyen.
Burkolókövek lefektetése
A köveket nem szabad túl szorosan fektetni, összeilleszteni, hanem ügyelni kell egy körbefutó, kb. 2-3 mm-es fugára. A legtöbb kőtípus úgynevezett távtartóval rendelkezik, amelyek segítségével elkerülhetjük a kövek felületeinek összeverődését, ill. sérülését. A szabályos fugák és a raszterméret betartása tetszetős burkolatképet eredményez. Az egyenletes fugavonal megtartása zsinór vagy léc segítségével, 2-3 m-enként végzett ellenőrzés mellett végezhető (a zsinórt kifeszítjük, és 2-3 kővel leterheljük).
A lerakás a burkolandó felület egyik egyenes oldalán kezdődjék. Az első sort nem ajánlatos közvetlenül falnál vagy peremnél, azokkal párhuzamosan kezdeni, mivel az egyenetlenségek vagy a nem teljesen sík falrészek azután az egész burkolt felületre hatással lesznek, amelyeket utólag már nem lehet kijavítani. Az első sort 1 m távolságban pontosan merőleges irányban érdemes elkezdeni. Az esetleges egyenetlenségek ezután optikai úton hibátlanul kiegyenlíthetőek.
A fektetési minta nem csupán tetszés dolga. A járművek által használt burkolatrészeken a teherelosztás, a stabilitás és a zajképződés terén is döntő szerepet játszik. Alapszabály, hogy járműforgalom által használt utakon a fő haladási irányra átlós (diagonál) rakási módot válasszunk. Így a kőnek mind a négy oldalán egyenletesen oszlik el a terhelés, felfogja a toló- és csavaró erőket, és az autó kerekei által keltett zaj is a lehető legkisebb mértékűre csökken.
A fektetés során, amennyiben több raklapnyi kővel dolgozunk (felületi megmunkáltság és szín szerint 3-5 raklap), előnyös a követ a raklapokról keverve rakni; ezáltal csökken az elkerülhetetlen szín és felületbeli különbségek hatása. A fektetés során azokat a köveket, amelyek valamilyen hiányosságot mutatnak, azonnal cseréljük hibátlanra. Erősen lejtő felületeknél - amennyiben ez lehetséges - a legmélyebb ponton kezdjünk. Aknák, vízelvezetők, fal és egyéb csatlakozási pontoknál végzett illesztési munkák során a köveket megfelelő szerszámokkal (törőolló, vágókorong) tudjuk méretre igazítani.
Fúgázás és lezárás
A fektetett felületet 0,6-2 mm szemcseméretű homokkal söpörjük be (anyagszükséglet: kb. 2-5 kg/m2). A besöprést addig végezzük, amíg a kövek közötti fugát a homok teljesen ki nem tölti. Bevibrálás előtt a kövekről söpörjük le a maradék homokot, hogy az a gép talpa alá kerülve ne okozzon felületi sérüléseket, karcolásokat.
A lerakott köveket lapvibrátorral néhányszor keresztben és hosszában is megvibráljuk. Lehetőség szerint, a felületi sérülések elkerülése érdekében minden kőnél, de hangsúlyozottan a strukturált felületű és a színes kövek esetében a vibrátor talpára szereljük fel a gumitalpat.
A vibrálás után a fugákat újra besöpörjük, a maradék homokot eltávolítjuk, majd újra megvibráljuk. Így a fugaanyag hamarabb kötődik a résekbe. A felület elkészültével a terület teljes mértékben terhelhető. A maradék fugaanyag, ill. annak pora kerti slaggal lemosva eltávolítható. Egy-két hónap elteltével újra átsöpörhetjük a területet, hogy a fugák teljesen feltöltődjenek. A fugázást csak száraz felületen végezzük.