A fűnyírótraktor és az önjáró felülős fűnyíró közötti alapvető különbség a vágószerkezet elhelyezésében van. Míg a fűnyírótraktor vágószerkezete a karosszéria középpontja alatt helyezkedik el, addig a felülős önjáró gépnél a gép elején foglal helyet. Az utóbbi előnye, hogy a kerekek nem tapossák le a levágandó füvet, jobban lehet vele manőverezni, jobban meg lehet vele közelíteni a tereptárgyakat, és a munka is ellenőrizhetőbb.
Hátrányuk, hogy nem annyira stabilak, mint a fűnyírótraktorok, és a nyesedék összegyűjtésére nincs lehetőség. Az önjáró fűnyíróknál és traktoroknál a következő különbség a kerekek kormányzásában van. Amennyiben ilyen szerkezet megvásárlására szánjuk rá magunkat, összkerék-hajtású, csuklós változatot válasszunk, amely dombos területen, domb- és lejtmenetben egyaránt biztonságos. Hajtásrendszerből négy alaptípus közül választhatunk.
Hajtástípusok
Transmatic hajtás: kuplung kinyomásával váltókapcsolót kell használni a megfelelő fokozat kiválasztáshoz. A fékpedál felengedésével a fűnyírótraktor a kiválasztott sebességfokozatnak megfelelő sebességgel fog elindulni és haladni. A fékpedál lenyomásával állítható meg a traktor és választható másik sebességi fokozat.
Autodrive hajtás: az autodrive hajtómű leginkább a személygépjárművek automata sebességváltójához hasonlítható, így kuplung használata nélkül kényelmes munkát tesz lehetővé. Az előre-, illetve a hátramenetet egy kar segítségével lehet kiválasztani, a sebesség mértéke pedig egy lábpedállal szabályozható. További előnye, hogy a kormányt mindkét kézzel foghajuk.
Automatic hajtás: ez az autodrive hajtás továbbfejlesztett változata. Itt a hajtásrendszer még mindig mechanikus, de nem kell külön karral kiválasztani az előre-, illetve hátramenetet, hanem a lábpedál megfelelő irányba mozdításával lehet a traktor sebességét szabályozni, természetesen fokozatmentesen.
Hydrostat hajtás: azaz hidrosztatikus hajtás. Nem más, mint egy olajszivattyúval ellátott hajtómű, amely robusztus és kevés karbantartást igényel. A lábpedállal változtatható, hogy a szelep mennyi olajat juttasson a hajtóműbe, így szabályozva a traktor sebességét. Kényelmes, mivel a kormányt két kézzel fogva lehet dolgozni vele, s nem kell kuplungolni, majd irányt választani. Hogyha nem a hajtás segítségével akarjuk mozgatni, hanem kis helyre emberi erővel (tologatással) szeretnénk manőverezni, ki kell kapcsolni a hidrosztatikus hajtást, mivel bekapcsolt állapotban a kerekek kapcsolatban vannak a hajtóművel, és ezáltal a motorral is.