Nyúzópróbán Stihl MS 211 láncfűrész

2011-11-04 22:42:45 | Módosítva: 2011-11-04 22:42:45

A próbára kapott benzinmotoros láncfűrész a széles termékpalettáról a kisebbek közé tartozik. Ettől még igaz rá is, hogy a STIHL a fűrészgépek királya – ez a kicsire és a nagyra is vonatkozik. Megbízhatóság, szervízhálózat, alkatrészellátás tekintetében egy STIHL gép vásárlója mindenképpen teljes ellátásban részesül. Nem mindegy azonban, hogy egy kitűzött célhoz, egy feladat ellátásához melyik típust választjuk.

Az MS 211 egy könnyű (4,3 kg) kis gép, 35 cm3-es, 2,3 LE-s kétütemű motorral. Nem erdészeti fakitermelésre való (arra vannak a STIHLnek nagy teljesítményű ipari gépei), de szívből ajánljuk ácsoknak, fakivágással foglalkozó vállalkozásoknak magasban végzendő munkákhoz, ágazáshoz és otthoni használatra; tűzifa felvágásához 15-20 cm átmérőig.

Nagyjából egy hónap alatt a fenti területeken használtuk a gépet. Dolgozott az ács kezében, részt vett fakivágásban, és jelentős mennyiségű ölfát vágott össze tüzeléshez. Képeinken is látszanak a kemény munka nyomai, de összességében jól vizsgázott, jól állta a sarat.

A motor minden helyzetben működik, fejjel lefelé, elfordítva stb. A markolat is úgy van kialakítva, hogy vízszintes fogást, vágást is felkínáljon, ebben a helyzetben is kényelmes, és főként biztonságosan markolható. Nagyon jó a rezgéscsillapítása, a markolat rögzítésénél beépített rugó hatékonyan működik, a gép nem rázza szét a csuklót. Könnyű a kezelése, és biztonságos is; a beépített láncfék hatékonyan működik.

A kétütemű motor szivatóval indul. A hideg motort egyszer-kétszer meghúzzuk szivató állásban, és amikor erre egy kis életjelt ad (ebben az állásban elindulni nem fog), akkor kikapcsoljuk a szívatót, és normál állásban indítjuk a gépet. Hagyjuk kicsit melegedni, amíg már jól felveszi a gázt, és kezdődhet a munka. Megjegyezzük, hogy az indítással időnként volt problémánk, csak több rántásra indult a motor, de ezen hamar túltettük magunkat. A meleg motor teljesítménye, ereje bőségesen elegendő ahhoz, amire ez a gép való.

Mint minden motoros gép, igényli a karbantartást. A légszűrő könnyen elérhető papírszűrő. Szükség is van a fedél rendszeres levételére, mert száll a finom por, és a motor hamar beszívja. Ajánlatos rendszeresen ellenőrizni és tisztítani a szűrőt; egyszerűen leporolni, lekefélni, kifújni.

A gyertyacsere adott üzemóránként szükséges. Érdemes követni a tankolások számát, mert ebből vissza lehet következtetni, hogy mennyit használtuk a gépet.
A lánc feszességének rendszeres ellenőrzése és beállítása is fontos, de gyorsan megy. Megoldjuk a rögzítőcsavart, és a mögötte lévő csavarral enyhén feszítjük a láncot, addig, amíg kb. 1 cm-re emelhető el a vezetőlaptól. Ha túl nagy a kilógás, akkor leugorhat a lánc, ha túl kicsi, akkor túlságosan befeszül, megnő a súrlódás, erősen melegszik és kopik, túlterheli a motort. Fontos persze a lánc olajozása is, ami a STIHL gépnél teljesen automatikus.

Sokan nem tudják, hogy forgatni kell a láncvezető lapot. A felirat ugyan ilyenkor fejjel lefelé kerül, de egyébként a lap szimmetrikus, tehát ez nem okoz problémát. Így egyenletesen kopik.

A kétütemű motort 50-es keverékkel használtuk, a biztonság kedvéért a speciális STIHL olajat kevertük a benzinhez, ami gond nélkül beszerezhető. Az egy hónapos munka során semmiféle hibajelenséget nem tapasztaltunk, a láncfűrész jól vizsgázott.

További érdekes cikkeinkről se maradsz le, ha követed az Ezermester Facebook oldalát, vagy előfizetsz a nyomtatott lapra, ahol folyamatosan újdonságokkal jelentkezünk!

Címkék: stihl, láncfűrész

Szólj hozzá a cikkhez!

Be kell jelentkezned, hogy hozzászólhass a cikkekhez!
Ezermester, Facebook, vagy Google fiókkal is bejelentkezhetsz.

Magyarországon a Shindaiwa

Az idei év áprilisától a hazai vásárlók számára is elérhetővé válnak az Amerikában egyik piacvezető márka termékei. Az 1975-ben Hirosimában alapított gyár kutatás-fejlesztési és gyártási részlege a...


Láncfűrész és használata

Mindennapos téma a gáz ára. Az energiahordózó alapvetően meghatározza a háztartások kiadásait. Nincs ember, aki meg tudná tervezni a jövőbeni gáz árakat, annak piaci és politikai összetevői miatt.