Rendszeresen találkozhatunk olyan felirattal a boltokba, hogy fehérneműre és fürdőruhára higiéniai okok miatt nincs garancia. Ez a vásárló megtévesztése, minőségi kifogás természetesen ezekre a termékekre is jár. Ugyanazok a szabályok vonatkoznak a fehérneműkre és fürdőruhákra, mint egyéb más ruhaneműre. Minőségi kifogás esetén 6 hónap garancia jár.
Más a helyzet, ha nem minőségi problémánk van a fehérneművel, hanem pl. otthon derül ki, hogy kicsi vagy nagy, esetleg a színe nem tetszik stb. Ilyen esetben a kereskedő belátásán múlik, hogy kicseréli-e vagy sem, esetleg vissza adja-e az árát vagy sem.
Más a helyet azonban a katalógusból, interneten, tv-ben vagy más távközlő berendezésen rendelt fehérnemű és fürdőruha vásárlása esetében. Itt is az általános szabály érvényes; 8 munkanapon belül elállhatunk a vásárlástól, indoklás nélkül. Ebben az esetben sem hivatkozhat a kereskedő higiéniai okokra.
Módosulnak a
szavatosság és jótállás szabályai jövőre. Sávos lesz a jótállási idő, és jön az
e-jótállási jegy, valamint bővülhetnek a fogyasztóvédelmi hatóság ellenőrzési
keretei is.
Már néhány éve is
a Békéltető Testületek ügyeinek jelentős része a nem megfelelően kezelt
cipőreklamációk miatt indult. Igaz, olyan esetről is hallottunk, amikor egy
multi kereskedő cég fordult...