Hibák a lakásban, hanyag és nemtörődöm vállalkozás

Lakáskálvária

2011-07-13 00:58:32 |

Négy éve küzd igazáért az a fogyasztó, aki Budapest egyik északi kerületében vásárolt új építésű lakást. Az ingatlanban hibák sokasága derült ki a beköltözést követően, és ennek fejében még a vállalkozás is folyamatosan elutasító magatartást tanúsít – már amikor egyáltalán hajlandó reagálni a kifogásokra.

A lakásban olyan hibákat tapasztalt a tulajdonos, amelyek az átadás-átvételi eljárás során, jellegükből adódóan nem voltak felismerhetőek. Így a teraszon a burkolólap nem jól lett lerakva, így esőzés alkalmával nem folyik el a víz, hanem a falon csurog. A fürdőszobában lévő szellőztető ventilátor késleltetett időkapcsolóval rendelkezik, ennek ellenére néha önmagától, a lámpák felkapcsolása nélkül is bekapcsol. A parkettaszegély levált a nappaliban és a hálószobában, valamint további repedés tapasztalható a hálószoba homlokzati falrészén. A teraszon lévő konnektorokban csak akkor van áram, ha fel van kapcsolva a villany, ez senki másnál nincs így a társasházban, hanem külön kapcsoló van a konnektorokhoz, azonban a fogyasztónál ez a kapcsoló is a lámpatesthez van kötve.

Penész és néma vállalkozás

De mindezek „eltörpülnek” amellett a probléma mellett, hogy folyamatosan penészedik a lakás. Ez ellen próbált tenni a vállalkozás, de csupán tüneti kezelésre, festésre futotta erejéből. A penész így rövid időn belül „visszatért.” Így ezen problémát – nyilvánvaló egészségügyi okokból – a fogyasztó volt kénytelen megoldani, hiszen a mindennapi életben okozott komoly gondokat a penész megléte. Mindennek a tetejében a vállalkozás alaposan megszegi panaszkezelési kötelezettségét. Hiába a fogyasztó haladéktalan bejelentése a hiba felfedezését követően, a vállalkozás nem egyszer mulasztotta el a jogszabályban, valamint a szerződésben külön feltüntetett 15 napon belüli vizsgálati kötelezettségét, és a hibákat sem javította ki.

Jogi úton dől el a kérdés

Pedig a jogszabály egyértelműen rendezi a kérdést: a jótállási kötelezettség az átadás-átvételi eljárás befejezésétől számított 3 évig a vállalkozást terheli. A vállalkozás – ha egyáltalán reagál a kifogásokra – a fogyasztót okolja az egyes hibákért, és a tényleges megoldás keresése helyett a felelősség áthárításában jeleskedik. A fogyasztó pedig joggal türelmetlen: négy évvel az első hibák felmerülését követően sem teljesültek azok a kérések, amelyek mind esztétikai, mind gyakorlati, mind pedig egészségügyi szempontok miatt egyértelműen jogosak. A vállalkozás elutasító magatartása miatt csak a jelenleg is zajló jogi eljárás adhat választ arra a kérdésre, hogy érvényesülhetnek-e a fogyasztói jogok és érdekek.

További érdekes cikkeinkről se maradsz le, ha követed az Ezermester Facebook oldalát, vagy előfizetsz a nyomtatott lapra, ahol folyamatosan újdonságokkal jelentkezünk!


Szólj hozzá a cikkhez!

Be kell jelentkezned, hogy hozzászólhass a cikkekhez!
Ezermester, Facebook, vagy Google fiókkal is bejelentkezhetsz.

Felújítás eladás előtt

Az ingatlanpiaci szakértők szerint nemcsak akkor éri meg felújítani az ingatlanunkat, ha azzal relevánsan növelhetjük az értékét, hanem akkor is, ha gyorsan szeretnénk megválni tőle. Különösen...


Hol távozik a belső pára?

Az épületek külső hőszigetelésével kapcsolatban visszatérő kérdés az építkező laikusoktól, hogy polisztirol hőszigetelő anyagok estén kell-e félni páralecsapódástól, penészesedéstől. Mi történik...