A vízió megvalósítása céljából 1886-ban megalapítja első velocipéd-gyárát Nürnbergben. A minőségükről elhíresült Marschütz kétkerekűek viszonylag gyorsan kivívják maguknak a Hercules becenevet: éppoly erősek és robusztusak, mint a görög mitológia hőse. És ezzel megszületik Németország legrégebbi múltra visszatekintő, ma is létező kerékpármárkája.
A háborút követő időszakban a Hercules olyan legendás motorkerékpárok gyártójaként is ismertté válik, mint a K-100, melyet partnerével és későbbi tulajdonosával, a Fichtel & Sachs-szal közösen fejleszt ki.
Ma - 125 éves múlttal - a Hercules az egyik legismertebb és legkedveltebb kerékpármárka a német piacon, a családok életében gyakran az első számú kedvenc.
2007 óta a Hercules kerékpárok – a Winora, Haibike, Staiger, Lapierre stb. márkákkal egyetemben - 90%-ban Magyarországon, a Szolnok melletti Tószegen készülnek. Az összeszerelést német alkatrészekből, német minőség-ellenőrzés mellett magyar munkavállalók végzik. A gyár csúcsidőben akár 450 embernek is munkát ad, stabil dolgozói létszáma 150 fő. Évente több mint félmillió kerékpár készül itt, ennek döntő többsége exportra kerül. A prémium kategóriás kerékpárok ára fölveszi a versenyt más, ismert hazai gyártók hasonló szintű kétkerekűinek árával.
A Hercules kerékpárok a modern, mobil ember igényeinek, s a legújabb trendeknek megfelelően már elektromos rásegítéssel is készülnek. Ezek az ún. pedelec-ek valóságos kerékpárok, az - egyébként kikapcsolható - villanymotor csak az emberi erővel történő hajtást segíti, de nem helyettesíti. Ellenszélben, emelkedőn, nagy teherrel komoly segítséget nyújt. Ezekkel a gépekkel már nem kell fontolgatni, hogy az aznapi úticél hegyen vagy völgyben van-e, pedelec-kel bárhová el lehet jutni. Egy töltéssel akár 100 km-t is bír, a zsúfolt városi forgalomban ideális közlekedési eszköz. A Hercules ráadásul összehajtható, mindössze 17 kg súlyú pedelec-et is készít, amely kategóriájában – az árával is – párját ritkítja.