Hercules kerékpárok Tószegről

2011-11-29 21:47:18 | Módosítva: 2011-11-29 21:47:18

A Hercules vállalat története szorosan összefonódott magával a kerékpár történetével. A 19. század végén a cég atyját, Carl Marschützöt gyorsan megfertőzi a kétkerekűek iránt akkoriban kibontakozó lelkesedés. Ő azonban nem elégszik meg a lelkesedéssel, hanem megteremti saját vízióját: kétkerekűt mindenkinek!

A vízió megvalósítása céljából 1886-ban megalapítja első velocipéd-gyárát Nürnbergben. A minőségükről elhíresült Marschütz kétkerekűek viszonylag gyorsan kivívják maguknak a Hercules becenevet: éppoly erősek és robusztusak, mint a görög mitológia hőse. És ezzel megszületik Németország legrégebbi múltra visszatekintő, ma is létező kerékpármárkája.

A háborút követő időszakban a Hercules olyan legendás motorkerékpárok gyártójaként is ismertté válik, mint a K-100, melyet partnerével és későbbi tulajdonosával, a Fichtel & Sachs-szal közösen fejleszt ki.
Ma - 125 éves múlttal - a Hercules az egyik legismertebb és legkedveltebb kerékpármárka a német piacon, a családok életében gyakran az első számú kedvenc.

2007 óta a Hercules kerékpárok – a Winora, Haibike, Staiger, Lapierre stb. márkákkal egyetemben - 90%-ban Magyarországon, a Szolnok melletti Tószegen készülnek. Az összeszerelést német alkatrészekből, német minőség-ellenőrzés mellett magyar munkavállalók végzik. A gyár csúcsidőben akár 450 embernek is munkát ad, stabil dolgozói létszáma 150 fő. Évente több mint félmillió kerékpár készül itt, ennek döntő többsége exportra kerül. A prémium kategóriás kerékpárok ára fölveszi a versenyt más, ismert hazai gyártók hasonló szintű kétkerekűinek árával.

A Hercules kerékpárok a modern, mobil ember igényeinek, s a legújabb trendeknek megfelelően már elektromos rásegítéssel is készülnek. Ezek az ún. pedelec-ek valóságos kerékpárok, az - egyébként kikapcsolható - villanymotor csak az emberi erővel történő hajtást segíti, de nem helyettesíti. Ellenszélben, emelkedőn, nagy teherrel komoly segítséget nyújt. Ezekkel a gépekkel már nem kell fontolgatni, hogy az aznapi úticél hegyen vagy völgyben van-e, pedelec-kel bárhová el lehet jutni. Egy töltéssel akár 100 km-t is bír, a zsúfolt városi forgalomban ideális közlekedési eszköz. A Hercules ráadásul összehajtható, mindössze 17 kg súlyú pedelec-et is készít, amely kategóriájában – az árával is – párját ritkítja.

További érdekes cikkeinkről se maradsz le, ha követed az Ezermester Facebook oldalát, vagy előfizetsz a nyomtatott lapra, ahol folyamatosan újdonságokkal jelentkezünk!


Szólj hozzá a cikkhez!

Be kell jelentkezned, hogy hozzászólhass a cikkekhez!
Ezermester, Facebook, vagy Google fiókkal is bejelentkezhetsz.

Utánfutó, vontatmány

Barkácsoló, otthonát és kertjét folyamatosan gondozó, fejlesztő „ezermester” az átlagosnál többször szállít terjedelmesebb, nehezebb tárgyakat. És persze vásárol bútort, vagy éppen virágföldet...


Lánc nélküli bicikli

A padovai nemzetközi kerékpárvásár egyik figyelemre méltó újdonsága volt a Csepelen készült Stringbike. Ötletgazdája Kohlheb Róbert és eddig csak egy tízdarabos előszéria készültbelőle. A...