Mire ügyeljünk vásárláskor

AL-KO utánfutóelemek

2008-11-18 16:51:13 |

Utánfutó vásárlásakor előtérbe kerül a technika. A biztonság szempontjából az alváznak van legnagyobb szerepe. Sosem árt tehát egy kritikus pillantást vetni az utánfutó alváza alá.

Ügyeljünk rá, hogy utánfutója lágy, nagy és ellenőrzött rugóutakkal rendelkezzen, így az utazás biztonságossá válik. A kimunkált technológiával összeállított AL-KO alvázak előnyös tulajdonságait leginkább kanyargós útszakaszokon, előzés közben és oldalszél esetén fogjuk értékelni. A lengéscsillapító szintén meghatározó elem: a jól beállított lengéscsillapítók javítják a gépjármű stabilitását és a fékezés hatékonyságát.
A komfortos utazás többek között a nagyobb rugóutaknak köszönhető. A hatszögletű külső, valamint háromszögletű belső csövek használatával a gumirugózású tengelyeknél nagyobb rugóút érhető el. Berugózáskor a gumi nem nyomódik össze, így elegendő tere marad a működéshez. Az egyedi kerékfelfüggesztéssel szerelt utánfutóknál a kerekek egymástól függetlenül rugóznak be és ki, ennek főként rossz útviszonyok között van szerepe. A fejlesztéseknek köszönhetően ezek az utánfutók különösen alkalmasak kényes tárgyak, műszaki cikkek, veszélyes anyagok, valamint élő állatok szállítására.

Fékezett vagy fékezetlen

A közúti forgalomban részt vevők biztonsága mindenek felett áll. Itt nem elegendőek a kompromisszumos megoldások, ezért az AL-KO a fékezett utánfutókat ajánlja.
A fékezetlen utánfutó azt jelenti, hogy a vontatott járműnek nincs saját fékrendszere, így a fékezési manőverhez szükséges teljesítményt teljes egészében a vontató járműnek kell biztosítania. A fékezett utánfutók saját fékkel rendelkeznek, ezzel tehermentesítik a vonójárművet. Az utánfutó fékrendszere ráfutó egységből, fékerő átviteli egységből és kerékfékből áll. Amikor az autó fékez, az utánfutó a fékrudat betolva ráfut a vontató járműre, majd az átviteli egység közvetítésével működésbe lép a kerékfék.
Számos érv szól a fékezett utánfutók mellett. Fékezés esetén a fékút mintegy 17 %-kal csökken, és a jármű 25 %-kal rövidebb idő alatt képes megállni. Ennek oka, hogy a saját kerékfékkel rendelkező utánfutó fékezéskor átveszi a vonójárműre nehezedő terhelés egy részét, így javítja a járműszerelvény menettulajdonságait.
Habár a törvény 750 kg összsúlyt engedélyez fékezetlen utánfutók esetében, a legtöbb jármű teljesítménye ezt nem teszi lehetővé. Fékezett utánfutóval, ezzel szemben maximálisan kihasználhatjuk a gépjármű terhelhetőségét. A fékezett utánfutó nehezebben bicsaklik meg kanyarban, hirtelen fékezés esetén, kíméli a vonójármű fékeit.

Stabil futómű

A gépjármű alvázak egyik legfontosabb összetevője, ráfutó egységük mellett a futómű. Az Euro-Compact tengely hosszú élettartamot és optimális menettulajdonságokat biztosít az utánfutónak. Az erős igénybevételnek kitett elemek (pl. a lengőkar) különösen stabil kivitelben készülnek. A kompakt csapágy teljes egészében karbantartásmentes, gyárilag zsírozott, szennyeződésnek és nedvességnek ellenálló.
Az AL-KO utonfutóit számtalan kiegészítő teszi még kényelmesebbé és biztonságosabbá. Néhány kiegészítő, a teljesség igénye nélkül: lengéscsillapítók, biztonsági csörlők, kerékékek, orrkerekek, tolvajlás elleni védelem, kapcsolófejek, műanyag sárvédők.

AL-KO Kft.
2351 Alsónémedi, Haraszti út 122/a
Tel.: +36 29 537048
Fax.: +36 29 537051
www.al-ko.hu

További érdekes cikkeinkről se maradsz le, ha követed az Ezermester Facebook oldalát, vagy előfizetsz a nyomtatott lapra, ahol folyamatosan újdonságokkal jelentkezünk!


Szólj hozzá a cikkhez!

Be kell jelentkezned, hogy hozzászólhass a cikkekhez!
Ezermester, Facebook, vagy Google fiókkal is bejelentkezhetsz.

Utánfutó, vontatmány

Barkácsoló, otthonát és kertjét folyamatosan gondozó, fejlesztő „ezermester” az átlagosnál többször szállít terjedelmesebb, nehezebb tárgyakat. És persze vásárol bútort, vagy éppen virágföldet...


Önjáró lakókocsi

A nagyobb lakókocsi, utánfutó, jacht és motorcsónak szállító utánfutó tulajdonosai tudják, hogy milyen körülményes a nehéz vontatmányt rávezetni a vontató autóra, ráakasztani a vonóhorogra. Nem...