Honda az „álmok ereje”

2012-07-19 23:32:42 | Módosítva: 2012-07-21 15:01:13

Március végén a németországi Elresee városában a Honda Akadémián vendégeskedtünk. E jeles esemény apropója az volt, hogy 20 évvel ezelőtt, április 1-jén kezdte meg működését a MOTOR.PEDO Kft., mint a HONDA kisgépek hazai képviselete.

Az utazáson bepillantást nyertünk a Honda történetébe és vívmányaiba, melynek a cég a világhírnevét köszönheti. A továbbképző központ egy 3000 m2-es modern épület, kültéri gyakorló pályákkal. Energia igényét szolár rendszer biztosítja, ezzel is példát mutatva a Honda által képviselt szemléletnek az energiatakarékos megoldások irányában. Megtekinthettük, sőt ki is próbálhattuk a legegyedibb és a legújabb Honda járműveket és motorkerékpárokat. Láthattunk hidrogénnel működő gépjárművet, illetve a már nálunk is kapható hibrid Honda autókat.

A Honda Motor Company-t 1948-ban alapította Soichiro Honda úr. A vállalat kezdetben motorkerékpárok fejlesztésével és gyártásával foglalkozott, s csak 1963 augusztusában jelent meg először személyautókkal a japán piacon. Termékeinek magas technikai színvonalát bizonyítandó, már kezdettől fogva részt vettek motor- és autóversenyeken. A sikerek megalapozták a Honda jövőjét, mely ma már egy világszerte ismert és elismert márka, s amely a járműgyártáson kívül világszínvonalra emelkedett a mezőgazdasági és építőipari kisgépek valamint csónakmotorok gyártásában is. A legnagyobb szállítóvá lépett elő olyan vállalatoknál az egész világon, melyek négyütemű motorokat használnak fel saját fejlesztésű gépeik hajtására.

A 21. század azonban irányt váltott. A súlypont áttevődött az alternatív energiahordozók és alternatív energiaforrásokat használó technológiák irányába. A cég úttörő szerepet játszik az új technológiák fejlesztésében. A következő generáció érdekében törekednek egy „zöld gyár” koncepció megvalósítására, melynek célja egy hatékony és környezettudatos termelés kialakítása és működtetése.

Mára a Honda a világ legnagyobb motorgyártójává vált, vezető szerepe van a motorkerékpár, a személygépkocsi és a kisgépek gyártásában is. 2011-ben a Honda kisgépek értékesítése a 6 régióban átlépte a százmillió darabot.

A HONDA Európában

A cég közép-európai tevékenységét a Honda Motor Europe Ltd. (HME) koordinálja az Egyesült Királyságból, együttműködve a regionális alközpontokkal, melyek Németországban és Franciaországban találhatók. A HME feladata támogatni és stratégiailag összehangolni a Honda európai üzleti tevékenységét, ideértve a termelést, az értékesítést, a marketinget és a szolgáltatást, minden egyes termékkategóriában és azok között is.

Honda magyarországi működését a Royal Motor Kft. képviseletében kezdte meg 1990-ben. A kezdeti üzleti lehetőségek kizárólag a személygépkocsik értékesítésére korlátozódtak. 1992 tavaszán alakult meg a MOTOR.PEDO Kft., a Honda motorkerékpárok és kisgépek képviseleteként, illetve disztribútoraként. Feladatául tűzték ki a motorkerékpárok és kisgépek importjának és értékesítésének a megszervezését, a termékek forgalomba hozatali feltételeinek megteremtését, az eladások utáni szervízhálózat és alkatrészellátás megszervezését és üzemeltetését. A széles termékskála megkövetelte azt, hogy két külön kereskedői hálózat szerveződjön, bár több esetben ezek összefonódása is tapasztalható volt. 1995-ben a motorkerékpárok értékesítése áttevődött a Honda Hungary Kft. égisze alá. Ez a vállalat fogja össze az autó és motorkerékpár üzletágakat.

A MOTOR.PEDO Kft. jelenleg 30 szerződött szakkereskedéssel, külön öt Marine kereskedéssel és hat hazai gyárral dolgozik együtt a Honda kisgépes üzletág sikeréért. Napjaink elsődleges feladata a „tudatos” vásárlás elősegítése és tanítása, fókuszálva a márkás termékek szakkereskedőknél történő kereskedelmére és harcolva az olyan kereskedők ellen, akik másolt, hamis, megtévesztő és rossz minőségű termékekkel próbálnak vevőket szerezni, illetve vevőiket becsapni.

A kezdeti néhány százas, majd később ezres éves eladási darabszámok, mára stabil – 20 000-t is meghaladó – darabszámmá nőttek, ezzel a kelet-európai régió legjobbjai között van. Ez az óriási darabszám 3 független eladási csatornát szolgál ki:

1. Az első csatorna a 100%-ban Honda termékek kereskedelmével és a hozzá tartozó szolgáltatások ellátásával foglalkozik. Ez a „franchise” rendszerű szakkereskedelmi hálózat az ország minden pontján képviseli és népszerűsíti a Honda nevet. Képzett kereskedők biztosítják a termékek értékesítését, az alkatrészellátást és elvégzik a garanciális, illetve garancián túli javításokat és szervizeléseket is. A termékek köre széles. Az ipari gépek között találjuk a motoros áramfejlesztők, illetve motoros víz- és zagyszivattyúk termékkörét, míg a kertészeti, illetve mezőgazdasági gépek között vannak kapálógépek, fűnyírók, fűkaszák, fűnyíró traktorok és egyéb kertészeti eszközök is. A gépek használói között elsődlegesek az ipari, építőipari, önkormányzati, illetve kárelhárítási feladatokat végző társaságok, de a 2000-es évek második felétől egyre jobban nő a magánfelhasználók köre is.

2. A második csatorna a hajózáshoz, illetve a horgászathoz kötődik, ugyanis a Honda rendelkezik a legszélesebb választékkal a négyütemű csónak és hajó külmotorok területén, 2-től 250-LE teljesítményig. Ezeket a motorokat alkalmazzák vitorlásokon is, segédmotorként.

3. A jelenlegi legnagyobb üzletág a beépíthető motor üzletág, melyben hazai gyárakat és üzemeket látják el motorokkal, saját tervezésű és fejlesztésű gépeik, illetve berendezéseik hajtására. Ezeknek a gépeknek a legnagyobb része exportra készül, ellátva ezzel a szomszédos országok piacait, de olyan partner is akad, aki Dél-kelet Ázsiába exportálja Honda motorral ellátott termékeit. A hazai gyártású Honda motoros gépek jelentős része kertészeti, illetve mezőgazdasági gép (kapálógépek és kerti traktorok), de jelentős az ipari és építőipari gépek előállítása is (áramfejlesztők, aszfaltvágók, magas nyomású mosók, ill. tömörítő gépek).

További érdekes cikkeinkről se maradsz le, ha követed az Ezermester Facebook oldalát, vagy előfizetsz a nyomtatott lapra, ahol folyamatosan újdonságokkal jelentkezünk!

Címkék: honda, motor

Szólj hozzá a cikkhez!

Be kell jelentkezned, hogy hozzászólhass a cikkekhez!
Ezermester, Facebook, vagy Google fiókkal is bejelentkezhetsz.

Együteműnek nevezett kétütemű

Egészen különleges, semmihez sem fogható belsőégésű motort fejlesztett a spanyol INNengine – írja a Totalcar. Ez egy négyhengeres, nyolcdugattyúsblokk, aminek csak négy égéstere van, nincs...


Lézeres gyújtógyertyák

A belsőégésű motorok még egy ideig minden bizonnyal tartják pozíciójukat, ám egy fontos alkatrészük, az üzemanyag-levegő begyújtásáért felelős gyertya jelentősen megújulhat.