A nagyvárosok egyre súlyosabb problémája a növekvő autóforgalom, és az ezzel járó légszennyezettség, nem is beszélve a parkolóhelyek hiányáról. Alternatívát jelenthetnek a kis fogyasztású robogók, illetve a kerékpár, igaz utóbbi nem minden esetben jelent megoldást (sok helyen persze már gondoskodnak fürdési lehetőségről a munkahelyeken). Az Antro Kht. fejlesztéseire, témakutatásaira és tapasztalataira alapozva egy rendkívül könnyű, elektromos hajtású, összecsukható hibrid robogó fejlesztése és sorozatgyártásának előkészítése folyik, befektetői tőkéből. A 25 kilogrammos, részben szétszedhető és összehajtható jármű szénszálas, kompozit anyagból készül, hajtását pedig egy, a kerékagyba épített motor biztosítja. Pedálhajtású generátorával akkor is tölthető, ha nincs konnektor a közelben. Utóbbival a töltésre egy éjszaka bőven elég, és a robogó egy töltéssel 35 kilométert tud megtenni sík terepen. KRESZ oldalról nézve a robogó a segédhajtású kerékpárokkal áll rokonságban, ám azoknál tágabb a közlekedési felhasználási lehetősége, hiszen olyan közlekedési helyzetekben - például a buszsávokban - is használható, ahol a kerékpárok nem. Ezenkívül természetesen a kerékpárutakon is lehet vele hajtani, amennyiben betartjuk a sebességhatárt.
Tervezett műszaki adatok:
- üres tömeg: 25 kg
- sebesség: 45 km/h (korlátozott)
- hatótáv: 35 km (sebességfüggő)
- fogyasztás: 2 kWh/100 km
- akku élettartam: 35.000 km
Piaci célközönség:
- robogót használók
- autóval ingázók
- tömegközlekedés kiváltása és kiegészítése
- turizmus: lakóautós, lakókocsis közösség
- yacht tulajdonosok
- szállodák
- charter hajók
- kölcsönzők
- nagy alapterületű üzleti és szolgáltató egységek
(forrás: http://www.moveo.hu/)