A LED-technika legfőbb előnyei alacsony energiafelhasználásában (nappali világításpl mindössze 6 watt), a nappali világossághoz hasonló színű, kellemesebb és kontrasztosabb fényében, tartósságában, alacsonyabb feszültségigényében, kompakt méreteiben és a formatervezők számára kínált nagyobb alkotói szabadságban mutatkoznak meg.
Az autógyártók LED-es lámpáival párhuzamosan megjelentek az izzószálas körtéket kiváltó LED-es cseredarabok is. Szinte minden méretben és foglalattal kaphatók, fehér, piros és narancs színben.
Nem megfelelően választott LED-es izzóval azonban sokszor rosszabb eredményt érhetünk el, mint az eredeti világítás. Többen forgalmaznak ilyen izzót, de előfordulhat, hogy belefutunk számunkra használhatatlan termékekbe is.
Egy hagyományos izzószálas izzó minden irányba vetíti a fényt, viszont a legtöbb LED-es izzón egy irányban helyezkednek el a diódák, ilyen fényforrást tükrös foglalatba szerelve sokkal rosszabb lesz a lámpánk hatásfoka, mint volt. Kaphatók viszont olyan LED fényforások is, amelyek oldalra is vetítik a fényt. A több részre osztott hátsó lámpába például ilyen kell szerelnünk, különben a lámpa egy ponton erősen fog világítani, a búra többi része pedig sötét marad. A piros fényű LED égők segítenek abban, hogy egy régebbi, már kifakult lámpabúra újra élénk pirosan világítson. A fehér fényű LED viszont fura szint eredményez a piros búra alatt; a fény színe narancssárgára változik.
Az irányjelző égőinek LED-re cserélése komoly problémákat vet fel. Az irányjelző villogási üteme felgyorsul, ahhoz hasonlóan, mint amikor az első vagy hátsó égő kiég. (A kis fogyasztású LED nem terhel eléggé be.) Ha mindenáron meg akarjuk oldani ezt a problémát, akkor három lehetőség közül választhatunk.
Egyik módszer az, hogy 10 ohm körüli ellenállást forrasztunk párhuzamosan az irányjelző izzójával. Ez látszik a legegyszerűbbnek, de az ellenállás erősen melegszik. Másik a gyári indexrelé átalakítása. Ezt csak szakértelemmel rendelkezőknek ajánljuk. Létezik egy harmadik megoldás is, a LED-es izzókhoz kapható speciális indexrelé, ami viszont költséges.
A tolatólámpa, a ködlámpa és az első helyzetjelzők cseréje általában kevesebb problémát vet fel. A LED-es égők az eredeti gyári foglalatoknak megfelelő kialakításban kaphatók.
A LED-es izzók tekintetében van még egy kellemetlen probléma. A LED-ek a stabil feszültséget szeretik, nagyon kényesek a túlfeszültségre. A generátor töltése során nagyfeszültségű impulzusok keletkeznek, melyeket egy jó állapotú akkumulátor csillapít ugyan, de a LED-ekre nézve ez nem biztos, hogy kielégítő. Az akkuhoz közel elhelyezkedő izzók - név szerint az első helyzetjelzők - nagyobb igénybevételnek vannak kitéve. Ezek bizony könnyen kiégnek. A hátsó izzókig futó hosszú vezetékhez tartozik néhány csatlakozás is, így az jócskán csillapít, vagyis a hátsó izzók nincsenek veszélyben.
A piacon kapható drágább LED-es izzók védelemmel is rendelkeznek. Ezeket a lámpákat tényleg örök életre tervezték.
Az átépítés nem olcsó, darabonként 1500-2500 Ft körül vannak a LED fénytestek. Az összes fényforrás cseréje bizony komoly összeg.
eglogikusabbnak a LED-es ún. nappali-fény lámpák használata látszik. Egyes prémium kategóriás gépkocsikban már gyári kiépítésben találkozhatunk ilyenekkel, és komplett külső lámpatestekben utólag is megvásárolhatjuk. A LED-es nappali-fény lámpa előnye, hogy a kis fogyasztás mellett nem termel komoly hőt (azt sem az eredeti lámpatestben), így a gyári lámpatest élettartama jelentősen meghosszabbodik. A nappali LED fényereje ugyan kevés az esti használathoz, szúra fénye viszont igen messziről látszik, tökéletesen teljesíti az alapfunkciót; vagyis a nappali láttatást.
Az EU-ban a 2010-es évektől az energiatakarékos nappali-fény lámpák az új autókon már kötelezőek lesznek.