A legegyszerűbb megoldásnak mondható, ha a kormányszárat és a vázcsövek némelyikét Hammerite kalapácslakkal festik le. Ennek előnye, hogy a nagyon rozsdás vázakra alapozás nélkül felhordható, és e festék egyedi mintázata érdekes színt ad az egyes vázelemeknek. A többi vázelemnek azonban fényesnek és sima felületűnek és más színűnek is kell lenni, hogy a kontraszt jól érvényesüljön. Öreg, rozsdás kerékpároknál jó színhatás érhető el, ha átgondoltan párosítják a többi vázelem színével és egyéb matricás díszítéssel.
Egy másik és elég egyszerű díszítési megoldás, ha a villát és hozzá közeli vázelemeket jól összeválogatott, ám eltérő színűre festik. Ezt szórt festéssel célszerű alkalmazni. A festékek színválasztékából könnyű kiválasztani a megfelelő kombinációt, a nagyon elütő színek, a szokatlan színösszetételek előnyösen hatnak.
E dekoratív festések kivitelezése azonban nem olyan egyszerű, mert ezt csak korrekt kifedésekkel és airbrus szórással lehet megvalósítani. A kifedésekhez a széles műanyag ragszalagok is megfelelőek, ha a kontúrokat éles szikével óvatosan alakra vágják. Ehhez biztos kéz szükséges. A kiválasztott díszítő színt kis szórópisztollyal nem túl testesen felszórva kell a felületre juttatni, majd a maszkoló fóliát a művelet után szinte azonnal el kell távolítani. Így nem lesz „kirágott” a festett rész széle, mert a friss festék még elasztikus, így éles kontúrú lesz a festett rész széle. Ha a festék már szinte porszáraz, akkor a kifedés leválasztásakor feltépheti a festett rész szélét.
A csíkozás már nehezebb feladat, ehhez a kifedő szalagon kívül híg festék, finom ecset és biztos kéz szükséges. A kifedéshez, azaz a felületek lehatárolásához 1coll széles, öntapadó Fine-Line szalagok is beszerezhetők. Az is érdekes és egyedi hatást adhat egy kerékpárnak, ha a váz egyes elemeit és a villát, sőt még az abroncsot is eltérő színre fújatják. A több rétegű lakkozás minden ilyen esetben utolsó fázisként szükséges.
Megemlíthető még az ún. fröcskölt mintázás is, bár ezt egyedileg elég nehéz jól kivitelezni. Ehhez több színű, híg festékbe mártott erős sörtéjű ecset szükséges, amelynek a szőrét egy falappal megütve, vagy elhúzva spriccelhetők a festékszemcsék a vázelemekre. A színek kellő harmonikus párosítása, összeválogatása most is lényeges. A különféle színeket egymás után kell a felületekre spriccelni. Ha az eredmény nem éri el a kívánt hatást, frissiben hígítóval még eltávolíthatók a festékpöttyök. Ezt a technikát azonban érdemes előbb próbadarabon gyakorolni, ahol ellenőrizhető az eredmény és a színválasztás is. Az ilyen „szutyokfestésnek” titulált technikát azonban nem árt visszafogottan, kis felületű részeken alkalmazni. A gyári kivitelt elég nehéz egyedi spricc technikával megközelíteni.
Az egyedi hatást még a különféle színű gumikra cserélve is lehet fokozni, akár a csak oldalszínezett gumikra cserélve is változtatható a kerékpár „optikája”. Ezt a módszert természetesen főként a kopott gumik cseréjekor érdemes számításba venni. Bár, az egyediség kihangsúlyozásáért egyeseknek semmi nem drága, ám ennek ellenére meggondolandó csak ezért gumiköpenyt cserélni.
Bringák díszítése festékszórással
Akinek van kis festékszórója, azaz airbrus készüléke, kis ügyességgel igazán egyedi díszítésekkel láthatja el kedvenc kétkerekűjét. A spray- festékek e célra nem nagyon alkalmasak a széles szóráskúpjuk miatt, viszont a kis festékszórós pisztolyok erre kiválóan megfelelnek.
Ilyenkor az első feladat a díszítendő felület zsírtalanítása, majd finom átcsiszolása. A következő a minta körül maszkolása műanyag ragszalaggal. E kifedésen belül lehet a festéket a vázelemre szórni. E célra az akril modell-, vagy egyéb kopásálló festékek a legalkalmasabbak. A szóráskor mindig vékony réteget kell a felületre fújni, majd kis idő elteltével ez megismételhető, akár más színnel is. A színátmeneteknél a finom ködölt szórás ajánlott. A kifedő anyagot még a festék kötése előtt le kell szedni, hogy a fújt mintázat kontúrja korrekt legyen.