Kétirányú akkutöltés

2020-12-07 10:08:52 | Módosítva: 2021-10-09 11:36:48

A megújuló energiaforrások esetén az elektromos energia termelése az időjárás változásaitól függően jelentős kilengéseket mutat, amit vagy szennyező szénerőművekkel vagy akkumulátortelepekkel igyekeznek kiegyenlíteni. Ahogy terjednek az elektromos autók, úgy lesz egyre több és egyre nagyobb kapacitású akkumulátor az utakon.


Az autók többsége a nap jelentős részét a parkolással tölti, amíg a tulajdonos a munkahelyén dolgozik vagy otthon alszik. Logikus tehát ezeket az akkumulátorokat is kihasználni az elektromos hálózat stabilizálására.

Az első kétirányú töltést biztosító töltőpontok már megvalósultak Hollandiában. Ezek a töltőpontok pénzkeresési lehetőséget kínálnak az elektromos autók tulajdonosai számára. Akik az elektromos autójukat, esetleg újratölthető akkumulátoraikat megnövekvő energiaigény esetén rendelkezésre bocsátják, hosszú távon pénzt kaphatnak a segítségükért. Az autó vezetője meghatározhatja, hogy az akkumulátor kapacitásának mekkora részét bocsátja az elektromos hálózat szolgálatára, így biztosan elegendő energia marad majd az akkumulátorban a tervezett utazáshoz.

Ezek a töltőállomások tehermentesítik az elektromos hálózatot, jobban kihasználhatóvá teszik a zöld energiát, és még olcsóbbá teszik az elektromos autók töltését.

További érdekes cikkeinkről se maradsz le, ha követed az Ezermester Facebook oldalát, vagy előfizetsz a nyomtatott lapra, ahol folyamatosan újdonságokkal jelentkezünk!


Szólj hozzá a cikkhez!

Be kell jelentkezned, hogy hozzászólhass a cikkekhez!
Ezermester, Facebook, vagy Google fiókkal is bejelentkezhetsz.

Akku technológia

Ez az AL-KO akkus gépcsaládok közös mottója. Legyen a kisebb méretű kertek 20 V-os, szuper könnyű gépeit tartalmazó Easy Flex, a tökéletes ár/teljesítmény mutatókkal bíró Energy Flex vagy a...


A jövő városi autója

Mi hajtja majd a jövő városi autóját? A kérdésre elsőként mindenki rávágja, akkumulátorokról táplált elektromotor. Mások viszont amellett érvelnek, hogy a belsőégésű motorokban még nagyon sok...