A megújuló energiaforrások esetén az elektromos energia termelése az
időjárás változásaitól függően jelentős kilengéseket mutat, amit vagy szennyező
szénerőművekkel vagy akkumulátortelepekkel igyekeznek kiegyenlíteni. Ahogy
terjednek az elektromos autók, úgy lesz egyre több és egyre nagyobb kapacitású
akkumulátor az utakon.
Az autók többsége
a nap jelentős részét a parkolással tölti, amíg a tulajdonos a munkahelyén
dolgozik vagy otthon alszik. Logikus tehát ezeket az akkumulátorokat is
kihasználni az elektromos hálózat stabilizálására.
Az első kétirányú
töltést biztosító töltőpontok már megvalósultak Hollandiában. Ezek a
töltőpontok pénzkeresési lehetőséget kínálnak az elektromos autók tulajdonosai
számára. Akik az elektromos autójukat, esetleg újratölthető akkumulátoraikat
megnövekvő energiaigény esetén rendelkezésre bocsátják, hosszú távon pénzt
kaphatnak a segítségükért. Az autó vezetője meghatározhatja, hogy az
akkumulátor kapacitásának mekkora részét bocsátja az elektromos hálózat szolgálatára,
így biztosan elegendő energia marad majd az akkumulátorban a tervezett
utazáshoz.
Ezek a
töltőállomások tehermentesítik az elektromos hálózatot, jobban kihasználhatóvá
teszik a zöld energiát, és még olcsóbbá teszik az elektromos autók töltését.
Úgy tűnik, a szerszámgépgyártók - bele értve a kerti szerszámgépek gyártóit is - az akkumulátoros gépekben látják a fejlődés új irányát. Köszönhető ez nagyrészt a Li ion és Lítium polimer...
Megépült a legelső működő prototípus abból a brit sportautóból, amely
egy különleges akkumulátortechnológiának köszönhetően mindössze néhány perc
alatt feltölthető, ráadásul az akku öregedése...