Zalaegerszegi tesztpálya

2019-05-29 11:16:11 | Módosítva: 2019-07-25 07:35:09

Európában egyedülálló járműipari tesztpálya első ütemét adták át Zalaegerszegen májusban. A világ húsz legmeghatározóbb járműgyártója és járműipari beszállítója közül 15-nek gyára működik hazánkban. Ez a tény indokolta egy speciális járműipari tesztpálya létrehozását.


Az alapkő letétele után egy évvel készült el a ZalaZone járműipari tesztpálya első üteme, amely egy 45 milliárdos beruházás része; a 300 m átmérőjű, dinamikus felületű tesztpálya készült el elsőként. A tesztpálya második fázisa 2020-ra valósul meg.


A város környékén kialakítandó 5G-s informatikai hálózattal is összehangolva készülő tesztpálya közvetve és közvetlenül mintegy 350 új mérnöki munkahelyet hoz létre. A 265 hektáros területen elkészült a két kilométeres kezelhetőségi pálya, ahol a menetstabilizálást, a kormány- és fékrendszert vagy a sávtartó funkciókat tesztelik. A mintegy 300 m átmérőjű dinamikai felület 800 méteres ráfutósávval rendelkezik, ami egyebek mellett a "jávorszarvastesztek" elvégzésére is alkalmas, a fékek vizsgálatát pedig nyolc különböző sávból álló felületen végezhetik.

Elkészült a "smart city", vagyis okos város első öthektáros területe is, ami városi környezetet imitáló körülményeket biztosít a teszteléshez. A 2000 m2-es technikai épület 16 személyautó és három kamion elhelyezésére lett kialakítva, a 300 fős konferenciaterem pedig ugyancsak alkalmas járművek bemutatására is.

A második fázisban megépül a nagy sebességű viszonyokra alkalmas oválpálya, fejlesztik a járműdinamikai tesztelemeket, és további kiszolgáló épületeket húznak fel.


További érdekes cikkeinkről se maradsz le, ha követed az Ezermester Facebook oldalát, vagy előfizetsz a nyomtatott lapra, ahol folyamatosan újdonságokkal jelentkezünk!


Szólj hozzá a cikkhez!

Be kell jelentkezned, hogy hozzászólhass a cikkekhez!
Ezermester, Facebook, vagy Google fiókkal is bejelentkezhetsz.

Milyen a jó kémény?

Összegyűjtöttük az ismérveket.


Samsung szilárdtest akku

A Samsung 2027-ben kezdené meg a saját fejlesztésű szilárdtest-akkumulátora tömeggyártását, melyek első körben a szuperprémium elektromos autókba kerülhetnek bele.