Kerékpárszállítás a BKK egyes járatain

2013-09-17 11:19:57 | Módosítva: 2013-09-17 20:21:17

A BKK, egyes járatain, teszt jelleggel engedélyezte a kerékpárszállítást, ami egy vonaljegy, gyűjtőjegy vagy kerékpárbérlet felmutatásával vehető igénybe. Néhány – egyébként teljesen logikus – megkötéssel kell csak számolnunk.

Miért szeretné tömegközlekedéssel szállítani járművét, aki kerékpárral indult el otthonról? Több oka is lehet. Például hegyen lakik és nem elég edzett az emelkedőhöz, a hirtelen jött esőben nem szeretne elázni, esetleg alkoholt fogyasztott és nem akar bringára ülni. Vagy egyszerűen csak szeretne egy jót gurulni lefelé. Akármi is az indok, csak üdvözölni lehet a Magyar Kerékpárosklub kezdeményezését, amire úgy tűnik nyitott a BKK is. Egy külföldön már jól bevált gyakorlatról van szó (sok helyen a metrón is szabad kerékpárt szállítani), így reméljük, hogy itthon is pozitív tapasztalatokról számolhatunk majd be. 


A HÉV-en, fogaskerekűn és a hajójáratokon eddig is szabad volt bicajunkat szállítani, most a következő járművek kerültek be ebbe a körbe: a Fenyőgyöngye és a Mátyáshegy felé közlekedő 65-ös és a 165-ös autóbusz, a Németvölgyet és Farkasrétet elérő 59-es, 59A villamos valamint a zuglói 77-es trolibusz


A BKK a tesztidőszakban valamennyi, fenti járművén biztosítja a kerékpárszállítási lehetőséget. A kerékpárok szállítását egy vonal- vagy gyűjtőjegy érvényesítésével, vagy kerékpárbérlettel vehetjük igénybe. A kerékpárszállítás díja mellett a személyszállítás díját is meg kell fizetni, tehát a kerékpárosnak saját maga számára is rendelkeznie kell megfelelő jeggyel vagy bérlettel!

Néhány tipp a BKK honlapjáról, a zökkenőmentes szállításhoz

  • Kerékpár szállítása kizárólag a kerékpáros piktogrammal megjelölt járműveken megengedett.
  • Amennyiben egy járművön egyidejűleg kerékpáros és kerekesszékes vagy babakocsis utas is utazni kíván, és a számukra biztosított helyek darabszáma ezt nem teszi lehetővé, akkor a kerekes székkel vagy babakocsival közlekedő élvez előnyt a kerékpárossal szemben.
  • A kerékpárt az arra kijelölt helyen tegyük fel a járművekre.
  • Az utazás egész időtartama alatt rögzítsük a kerékpárt, hogy az utasok biztonságát, a ruhájuk tisztaságát, illetve a jármű épségét ne veszélyeztessük.
  • A szállítandó kerékpár mérete nem haladhatja meg a 180x130x70 centimétert.
  • A villamoson olyan kerékpárok nem szállíthatóak, amelyeknek kialakítása miatt nem rögzíthetőek a tépőzárral.
  • A szállítandó kerékpár nem lehet speciális kialakítású (cargo, tandem, motoros stb.).
  • A tesztüzem során a kijelölt autóbuszokon és trolibuszokon első ajtós felszállási rend van érvényben, így kerékpárral érkezőknek felszállás előtt először a megállóban, az első ajtónál az utazásra és kerékpár szállítására vonatkozó jogosultságot igazolniuk kell.
  • Mivel a tömegközlekedési jármű előre meghatározott menetrend szerint közlekedik, fontos, hogy a lehető leghamarabb fel- és leszálljunk kerékpárunkkal.
  • A kerékpárbérletről: a kerékpárbérletnek kizárólag egyhavi változat létezik matrica formájában, amelyet a bérletre kell felragasztani, azaz a bérlet vásárlásával egy időben célszerű megvásárolni. Kerékpárbérlet a havi-, negyedéves-, kedvezményes éves (csak a tömbös kivitelű 12 szelvényes), a hév és a szemeszterre szóló Budapest-bérlet minden típusához váltható. Csak a linkeken olvasható, kijelölt pénztárakban lehet megvenni a matricákat.

Tanácsok az utasoknak

  • A kerékpárszállításra kijelölt helyen legyenek tekintettel és türelemmel a szállított kerékpárokra.
  • Kérjük, fogadják türelemmel: a BKK kísérleti jelleggel teszteli a kerékpárszállítást, segítsék kerékpárral utazó utastársaikat a kerékpár elhelyezésében.


(forrás és képek: BKK)

További érdekes cikkeinkről se maradsz le, ha követed az Ezermester Facebook oldalát, vagy előfizetsz a nyomtatott lapra, ahol folyamatosan újdonságokkal jelentkezünk!

Szólj hozzá a cikkhez!

Be kell jelentkezned, hogy hozzászólhass a cikkekhez!
Ezermester, Facebook, vagy Google fiókkal is bejelentkezhetsz.

Utánfutó, vontatmány

Barkácsoló, otthonát és kertjét folyamatosan gondozó, fejlesztő „ezermester” az átlagosnál többször szállít terjedelmesebb, nehezebb tárgyakat. És persze vásárol bútort, vagy éppen virágföldet...


Duplacsuklós busz

A BKV Zrt. ezúttal – járműflotta fejlesztési lehetőségeinek vizsgálata céljából – duplacsuklós autóbuszt tesztel Budapesten.