A Fülöp-szigeteki katasztrófa is felszínre hoz igényeket ilyen univerzális mentő repülőeszközre, hiszen a szerencsétlenül járt országban gyakorlatilag minden repülőtér, de még az utak is megsemmisültek. Az elázott talajra még a helikopterek is nehezen tudnak leszállni. Az ilyen katasztrófa helyzetekben óriási segítség lenne egy megvalósult Estolas.
A koncepció szerint a törzs alatti, gyűrű formájú tartály héliummal tölthető fel, melynek segítségével jelentősen csökken a repülőeszköz súlya. A fölötte lévő korongban rotor kapott helyett, ami a gyűrű formájú szoknya segítségével a légpárnás hajók elvén lebegteti a járművet, vízfelületen, mocsaras területen egyaránt. Ha hagyományos repülőgépként nem tud felszállni, mert nincs kifutópálya, akkor a héliummal töltött tartály, a szoknya és a rotor segítségével helyből száll fel – akár a mocsár közepéről. A levegőben viszont hagyományos repülőgépként repül a szárnyak és a légcsavaros gázturbinák segítségével – mégpedig a számítások szerint igen gazdaságosan.
Egyelőre modellkísérletek folynak, a modellek repülési tesztjei pedig jövő áprilisban kezdődnek. A speciális légi jármű gyártása többféle méretben, különböző hasznos terhek szállítására is elképzelhető.
Számos alkalmazási területe lehetséges – a katasztrófa elhárítástól a tűzoltásig, a légi mentéstől a turisztikáig. Olcsó és hatékony közlekedési eszköz lehet kisebb városok között, ahol nincs repülőtér, vagy az ipar területén, pl. távoli olaj- és gázmezők felkereséséhez.